TR EN

MOBİLYA TASARIMI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
IMP213 MOBİLYA TASARIMI 3 3 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. SELİN RÜYA ÇAKIR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. HÜLYA ALGUR MARŞOĞLU
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Projelerde kullanılan her türlü mobilya ve döşeme malzemelerinin imalat aşamasında uygulanabilir detaylarını öğrenmek ve bunları projede yansıtmayı amaçlar.
İçerik: Dersin özellikleri, kullanılacak malzeme gereksinimleri ve malzeme çeşitleri hakkında genel görüşme, Ahşap malzeme birleşmeleri, detayların 1/1 örnekler ve çizimlerle anlatımı, Metal, cam, fiberglas, plastik gibi malzemelerin birleşim detayları, Çizimlerle uygulamalı anlatım: Dolap kapak ilişkileri. Ahşap, cam, sürme, düşme kapaklar detaylı anlatımı, Çizimlerle uygulamalı anlatım:Dolap –tavan- duvar ilişkileri, Çizimlerle uygulamalı anlatım: Etajer detaylı çizimi, ölçek: 1/5, Çizimlerle uygulamalı anlatım: Masa- sehpa detaylı çizimi, ölçek: 1/5, Çizimlerle uygulamalı anlatım: Masa- sehpa detaylı çizimi, ölçek: 1/5, Çizimlerle uygulamalı anlatım: Sandalye-tabure detaylı çizimi, ölçek:1/5, Çizimlerle uygulamalı anlatım: Koltuk- kanape detaylı çizim, ölçek 1/5, Çizimlerle uygulamalı anlatım: Yatak-karyola detaylı çizimi, ölçek 1/5, 1/5 ölçekli bir oturma elemanı tasarlama, 1/5 ölçekli tasarlanan oturma elamanının plan ve kesit çizimi, 1/5 ölçekli tasarlanan oturma elamanının perspektif çizimi ve boyamasını içerir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bu ders ile; projeyi uygulanabilir duruma getirmek
Malzeme çeşit ve farklılıklarına göre uygun detaylar üretmek

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kaynak okuma Ders tanıtımı. İşlevlerine öre mobilya sınıflandırması konu anlatımı. Sözlü anlatım - Uygulama
2 Kaynak okuma / Çizim / Sunum hazırlama Oturma elemanları konu anlatımı ve eskiz çalışmaları Sözlü anlatım - Uygulama
3 Kaynak okuma / Çizim / Sunum hazırlama Ölçekli çizim çalışmaları , malzeme ve kullanım alanı belirleme, detaylarını eskizler ve 3 boyutlu modellemeler ile çözümleme Sözlü anlatım - Uygulama
4 Kaynak okuma / Çizim / Sunum hazırlama Ölçekli çizim, 3 boyutlu modellemeler ve maket ile çözümleme Sözlü anlatım - Uygulama
5 Kaynak okuma / Çizim / Sunum hazırlama Masa, sehpa konu anlatımı ve eskiz çalışmaları Sözlü anlatım - Uygulama
6 Kaynak okuma / Çizim / Sunum hazırlama Ölçekli çizim çalışmaları , malzeme ve kullanım alanı belirleme, detaylarını eskizler ve 3 boyutlu modellemeler ile çözümleme Sözlü anlatım - Uygulama
7 Kaynak okuma / Çizim / Sunum hazırlama Ölçekli çizim, 3 boyutlu modellemeler ve maket ile çözümleme Sözlü anlatım - Uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Kaynak okuma / Çizim / Sunum hazırlama Depolama konu anlatımı ve eskiz çalışmaları Sözlü anlatım - Uygulama
10 Kaynak okuma / Çizim / Sunum hazırlama Ölçekli çizim çalışmaları , malzeme ve kullanım alanı belirleme, detaylarını eskizler ve 3 boyutlu modellemeler ile çözümleme Sözlü anlatım - Uygulama
11 Kaynak okuma / Çizim / Sunum hazırlama Ölçekli çizim, 3 boyutlu modellemeler ve maket ile çözümleme Sözlü anlatım - Uygulama
12 Kaynak okuma / Çizim / Sunum hazırlama Hizmet-servis elemanı konu anlatımı ve eskiz çalışmaları Sözlü anlatım - Uygulama
13 Kaynak okuma / Çizim / Sunum hazırlama Ölçekli çizim çalışmaları , malzeme ve kullanım alanı belirleme, detaylarını eskizler ve 3 boyutlu modellemeler ile çözümleme Sözlü anlatım - Uygulama
14 Kaynak okuma / Çizim / Sunum hazırlama Ölçekli çizim, 3 boyutlu modellemeler ve maket ile çözümleme Sözlü anlatım - Uygulama
15 Kaynak okuma / Çizim / Sunum hazırlama Genel çalışmaların değerlendirilmesi ve sunumu. Sözlü anlatım - Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Gür, I. (2005). Mobilya ve çevresinde Konstrüksiyon, Kendi Yayını, İstanbul.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekan tasarımı bölümü 2 yıllık akademik bir eğitim ile genç ve profesyonel kişiler yetiştirmektedir. Meslek lisesi okuyan ve daha sonra yüksekokulda bu bölümü okuyacak kişiler mükemmel bir donanıma sahip olmaktadır. Gördükleri uygulamalı derslerle 2 sene akademik şekilde eğitim alan kişiler fazlası ile teknik alanına hâkim olabilmektedir. Tasarımdan, pazarlamaya, kalite kontrolden, üretime kadar her alanda çalışma imkânına sahiptirler. 2 yıl boyunca teknik resim, temel sanat, bilgisayarda tasarım, proje hazırlama, kesme-biçme gibi dersler ile donanımlı birere eleman olmayı sağlamaktadır. Son yıllarda üretime verilen destek ile birlikte iç mekan tasarımı bölümleri ilk sırada yer almaya başlamış bulunmaktadır. Sanayilerin belirli departmanlarında bulabileceğiniz çok çeşitli alanlar sizi beklemektedir. Önemli olan 2 yıl boyuna alacağınız akademik eğitimde kendinizi yeterince yetiştirmektir.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekan tasarımı teknisyeni olmak isteyenlerin; yaratıcı ve estetik görüş sahibi, güzel sanatlara ilgi duyan, göz ve ellerini eşgüdümle kullanabilen, renkleri ve şekilleri ayrıntıları ile algılayabilen, şekil çizebilme yeteneğine sahip, yeniliklere ve eleştiriye açık, sorumluluk alabilen kimseler olmaları gerekmektedir.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekan tasarımı; binaların iç kısımlarının düzenlenmesi için sanat ve teknolojiyi kullanarak teknik çizim yapabilen kişileri yetiştirmek amacı ile kurulmuş bir ön lisans programıdır. İç mekan tasarımı teknikerleri; müşterinin istek ve ihtiyaçlarını saptar, mekanda yapılması gereken değişiklikleri belirler, yapılacak işlerin planını hazırlar veya hazır planı yorumlar ve uygular. Ayrıca boş bir mekanın elektrik, su vb. donanım ihtiyacını da belirlerler. Mekana uygun türde ve miktarda yapı malzemesini seçerek kullanılacak malzemelerin hesabını yaparlar. İç mekan tasarımı teknikerleri teknik çizim yapar ve özgün iç mekan tasarımları yaparlar.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sanat ve Tasarım alanı, Toplumsal yaşamın temelini oluşturan kültür, tarihsel sürecin bir ürünüdür. İç mekan tasarımı da bu alanın içindedir. Günümüzde insanlar yaşadıkları mekanları estetik, fonksiyonellik ve teknolojiyi bir arada kullanarak kendi kültür ve geleneklerine ait özgün tasarımları geliştirmekte ve kullanmaktadır. Değişen tüketici ihtiyaç ve gereksinimleri; iç mekan tasarımı alanlarında faaliyet gösteren sektörde yer edinmek isteyen işletmelerin üretim sistemlerinde ''alternatif sanat ve tasarım" ürünlerinin üretimini artırmaktadır. Kalite ve rekabetin oldukça yoğun yaşandığı, tüketici ihtiyaçlarının değiştiği günümüzde iç mekan tasarımı alanında istihdam edilecek bireylere kazandırılacak mesleki yeterlikler büyük önem kazanmıştır.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mimarlık lisans eğitimi ve devamında akademik kariyere devam etme imkanı, iyi bir tasarımcı olacak şekilde kendisini yetiştirerek sektörde başarılı bir kariyere sahip olmak imkanı bulunmaktadır.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Dekorasyon alanında ileride iç mimarlık eğitimi de alabilecek sektöre katkı sağlayacak eğitim alanların teknik bilgi ve hayal gücü, yaratıcılıklarını geliştirebilmek.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bu programla amaçlanan; işletmelerde ve bürolarda ihtiyaç duyulan tasarımcı iş gücü ihtiyacını karşılanmaktır. Ülkemizdeki tasarımcı eksikliği birçok sektörü markalaşamama sorunu ile yüz yüze bırakmıştır. Tasarımcı sorunu birçok sektörün ortak sorunudur ve teknik eleman açığı çok fazladır. Bu yüzden mezun olacak öğrenciler istihdam sorunu yaşamayacaktır.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bu özelliklere uygun mesleki bilgilerle donatılmış ön lisans düzeyinde öğrenci yetiştirmek, gerek bölüm öğretim elemanlarının yaptığı, gerekse ülke çapında yapılan araştırmalarla şu anda kalifiye eleman eksikliği olan işletmelere tasarımcı yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Dünyadaki örneklerine bakıldığında İç Mekân Tasarımı kariyer planları olan öğrenciler için 21. Yüzyılda ideal bir program olarak kabul edilmektedir.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 1 3 3
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 1 20 20
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 1 20 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 33 0 131
Genel Toplam 131
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0