TR EN

TEMEL FİZİK DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
FIZ151 TEMEL FİZİK 1 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. KÜBRA ERDOĞAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi EKREM SÜZEN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: emel fizik kavram ve prensiplerini kavramak, doğadaki olay ve olguları temel fizik yasalarıyla açıklamak, temel fizik problemlerini matematiksel teknik ve analizlerle çözebilme yeteneği kazanmak, öğrenim yaşamında kullanılacak temel fizik bilgisini oluşturmaktır.
İçerik: Bu ders; Fiziksel Büyüklükler( Ölçme ve birim sistemleri),Vektörel ve skaler büyüklükler,Vektörel ve skaler işlemler,Kinematik değişkenler ve hareket,Atışlar,Newton’un hareket yasaları,Newton’un hareket yasaları uygulamaları,İş, güç, enerji (İş-enerji teoremi ve güç), İş, güç, enerji ( İş, güç, enerji uygulamaları), Elektrostatik (Coulomb yasası),Elektrostatik (Elektrik alan),Elektrostatik (Elektriksel potansiyel ve sığa), Akım ve Direnç ( Amper yasası),Akım ve Direnç (Ohm yasası ve Joule yasası); konularını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Tek ve çok boyutlu hareketin temel prensiplerini anlar
Parçacık dinamiğinin temel kavramlarını ayırt edebilir ve uygulayabilir
ş ve Enerji kavramlarını ayırt edebilir

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Taraması Fiziksel Büyüklükler( Ölçme ve birim sistemleri) Anlatım - Soru Cevap
2 Literatür Taraması Vektörel ve skaler büyüklükler Anlatım - Soru Cevap
3 Literatür Taraması Vektörel ve skaler işlemler Anlatım - Soru Cevap
4 Literatür Taraması Kinematik değişkenler ve hareket Anlatım - Soru Cevap
5 Literatür Taraması Kinematik değişkenler ve hareket Anlatım - Soru Cevap
6 Literatür Taraması Newton’un hareket yasaları Anlatım - Soru Cevap
7 Literatür Taraması Newton’un hareket yasaları uygulamaları Anlatım - Soru Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Taraması İş, güç, enerji (İş-enerji teoremi ve güç) Anlatım - Soru Cevap
10 Literatür Taraması İş, güç, enerji ( İş, güç, enerji uygulamaları) Anlatım - Soru Cevap
11 Literatür Taraması Elektrostatik (Coulomb yasası) Anlatım - Soru Cevap
12 Literatür Taraması Elektrostatik (Elektrik alan) Anlatım - Soru Cevap
13 Literatür Taraması Elektrostatik (Elektriksel potansiyel ve sığa) Anlatım - Soru Cevap
14 Literatür Taraması Akım ve Direnç ( Amper yasası) Anlatım - Soru Cevap
15 Literatür Taraması Akım ve Direnç (Ohm yasası ve Joule yasası Anlatım - Soru Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Raymond A. Serway, Robert J. Beicher ( Çeviri: Prof. Dr. Kemal Çolakoğlu)

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Able to adopt math and science knowledge to the problems of including Mechatronics Program.
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can use the scientific methods to solve problems of including Mechatronics Program.
5
2
Able to plan experiment, build hardware, collect data using modern devices and analyze data.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Can define, scientize and solve the actual Mechatronics problems.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use modern tools such as softwares in Mechatronics Systems, design and analysis
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Prone to work in interdisciplinary teams.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Able to find solutions that meet technical and economical expectations when designing a system with components.
5
2
Can approach with a global perspective to solve included Mechatronics Program problems.
5
3
Able to keep up to date of self-awarness in the field.
5
4
Can follow academic and industrial developments related Mechatronics Program.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Able to work in the field, interdisciplinary and multidisciplinary environments.
5
2
Have written and verbal communication skills in Turkish and English.
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have professional and ethical values and sensitive to these.
5
2
Sensitive to health and safety issues in Mechatronics fields.
5
3
Sensitive to social, environmental and economic factors in occupational activities.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 3 42
Ödev 14 2 28
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 58 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0