Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SOP105 | PSİKOLOJİ | 4 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SULTAN ÇETİNKAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilere psikoloji biliminin ve uygulama alanının temel kavramları ve yaklaşımları hakkında yetkinlik ve yeterlilik sağlayarak bunların aralarındaki muhtemel ilişkiler ve psikolojik olguları açıklama tarzlarına dair farkındalık kazandırmak suretiyle öğrenimlerinin önümüzdeki yıllarında alacakları dersler için bir temel oluşturmak amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bu ders, psikolojinin tanımı, çalışma alanları ve alt dalları, psikolojide araştırma ve uygulama yöntemleri, psikolojinin nörobiyolojik temelleri ve beynin yapısı, gelişimsel psikoloji, psikolojide kuramlar, öğrenme, hatırlama ve düşünme, duyum ve algı konu başlıklarını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Psikoloji biliminin gelişimini açıklar |
Temel psikoloji kavramlarını tanımlar. |
Farklı psikolojik akımları tanır ve aralarındaki ayrımı açıklar. |
Davranışların ortaya çıkışında sosyal ve çevresel etkenlerin önemini kavrar. |
Psikoloji ile ilgili alt alanları tanımlar. |
Davranış, duyum, bilinç, bellek, öğrenme, biliş, kişilik ve normal dışı davranışları ilişkilendirir., |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Okuması | Psikolojinin Tanımı, Psikolojinin Kısa Tarihi, Çalışma Alanları ve Alt Dalları | Anlatım, Tartışma |
2 | Literatür Okuması | Psikolojinin Nörolojik Temelleri ve Beynin Yapısı | Anlatım, Tartışma |
3 | Literatür Okuması | Psikolojinin Nörobiyolojik Temelleri ve Beynin Yapısı | Anlatım, Tartışma |
4 | Literatür Okuması | Davranış, Evrim ve Genetik | Anlatım, Tartışma |
5 | Literatür Okuması | Kişilik ve Farklı Kişilik Kuramları | Anlatım, Tartışma |
6 | Literatür Okuması | Psikoanalitik Kuramlar- Sigmund Freud | Anlatım, Tartışma |
7 | Literatür Okuması | Ara tekrar | Anlatım, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Okuması | Psikoanalitik Kuramlar- Ego Savunma Mekanizmaları | Anlatım, Tartışma |
10 | Literatür Okuması | Psikoanalitik Kuramlar- Alfred Adler ve Carl Rogers | Anlatım, Tartışma |
11 | Literatür Okuması | Psikososyal Öğrenme Kuramları | Anlatım, Tartışma |
12 | Literatür Okuması | Hümanistik Kuramlar | Anlatım, Tartışma |
13 | Literatür Okuması | Öğrenme ve İlişkili Kurumlar | Anlatım, Tartışma |
14 | Literatür Okuması | Duyum ve Algı | Anlatım, Tartışma |
15 | Literatür Okuması | Genel Tekrar | Anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Morgan,C.T. (2013). Psikolojiye Giriş. Konya, Eğitim Yayınevi. |
Atkinson, R. L., Smith, E. E., Nolen-Hoeksema, S., Fredrickson, B., Bem, D. J., & Maren, S. (2012). Psikolojiye Giriş. İstanbul: Arkadaş Yayınevi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sanata dönük temel tasarım prensiblerini tanır.
|
||||||
2 |
Bilgisayar programları konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur.
|
||||||
3 |
Görsel tasarımları teknik olarak sunumunu yapar.
|
||||||
4 |
Teknik bilgisini tasarımlarında kullanır.
|
||||||
5 |
Tekstil liflerinin çeşitlerini ve özelliklerini tanır.
|
||||||
6 |
Tekstil malzemelerini ve yardımcılarını tanır.
|
||||||
7 |
Moda tasarımı alanındaki otoriteleri tanır.
|
||||||
8 |
Moda tasarımı alanındaki otoriteleri çalışmalarını izler.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Belirlenen bir tema ışığında proje ve koleksiyon tasarlar.
|
||||||
2 |
Güncel ve çağdaş konulara ilişkin bilgi birikimini, mesleki uygulamaları estetik bakış açısı ile eşleştirir.
|
||||||
3 |
Moda tasarım uygulamaları için gerekli olan bilişim teknolojilerini etkin kullanır.
|
||||||
4 |
Tasarımlarını ve koleksiyonlarını görsel olarak sunar ve yorumlar.
|
||||||
5 |
Tasarımın uygulanması ve ürün üretimine yönelik mesleki-teknik bilgiye sahip olur.
|
||||||
6 |
Tasarım alanında teknolojik araç, gereç ve makineleri kullanır.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tekstil hammaddelerini tanır.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Seçtiği bir temaya uygun özgün koleksiyonlar hazırlar.
|
||||||
2 |
Tasarımlarının kalıbını çıkartır.
|
||||||
3 |
Tasarımlarının dikimini yaparak birer ürüne dönüştürür.
|
||||||
4 |
Tasarımlarının artistik çizimlerle sunumunu yapar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bireysel olarak; disiplinlerarası uyum ilkelerine uygun olarak etkin şekilde çalışır.
|
||||||
2 |
Mesleki ve sosyal konularda oluşturulan ekip çalışmalarında etkin olarak yer alır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Küresel ölçekte çalışabilecek yabancı dil bilgisi,iletişim becerisi ve vizyona sahip olur.
|
||||||
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
|
||||||
3 |
Bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izler ve kendini yeniler.
|
||||||
4 |
Kendi çalışmalarını dışarıdan objektif bakış açısı ile izleyip özeleştiri yetkinliğine sahip olur.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Etkin görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
|
||||||
2 |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü, mesleki etik, kültürel değerler ve çevrenin korunması konularında yeterli bilince sahip olur.
|
||||||
3 |
Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahip olur.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Moda tasarımı süreçlerini amaca uygun şekilde tasarlar.
|
||||||
2 |
Moda tasarımı süreçlerini amaca uygun şekilde gerçekleştirir.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 7 | 3 | 21 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 10 | 2 | 20 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 58 | 0 | 150 |
Genel Toplam | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |