| Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
| BGT151 |
BİLGİSAYAR DONANIMI |
1 |
2 |
2 |
3 |
DERS BİLGİLERİ |
| Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
| Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
| Dersin Türü |
Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli |
- |
| Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. AYSUN YILMAZ KIZILBOĞA |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. MERVE NUR LUŞ |
| Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
| Amaç: |
Bilişim sistemlerinde kullanılan temel kavramları ve bilgisayar sistemi donanım bileşenlerini tanıtmaktır.Bilişim sistemlerinde kullanılan temel kavramları ve bilgisayar sistemi donanım bileşenlerini tanıtmaktır. |
| İçerik: |
Bilgisayarın donanımsal yapısı, Anakart, Veri yolları, İşlemciler, Hafıza birimleri, Manyetik diskler, Giriş-çıkış birimleri ve diğer donanım birimleri konularını içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
| Bilgisayarın donanımsal yapısını bilir. |
| Bilgisayardaki donanımsal ekipmanların işlevlerini bilir. |
| Bilgisayara ait bütün donanımsal parçaları tanır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
| Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
| 1 |
- |
Bilgi Teknolojileri ve Temel Kavramlar (Bilgisayar Sistemlerinin Genel Özellikleri, Temel Çalışma Yapısı) |
Anlatım |
| 2 |
Araştırma |
Bilgisayarların Gelişim Süreci, Bilgisayar Kuşakları |
Anlatım |
| 3 |
Araştırma |
Bilgisayar Türleri, Bilgisayarların Kullanım Alanları |
Anlatım |
| 4 |
Araştırma |
Sayı Sistemleri |
Anlatım |
| 5 |
Araştırma |
Bit-Byte Kavramları, Bilgisayar Kapasite Ölçü Birimleri |
Anlatım |
| 6 |
Araştırma |
Anakart, Anakart Bileşenleri, Veri Yolları |
Anlatım |
| 7 |
Araştırma |
BIOS, Anakart Montaj İşlemleri |
Anlatım |
| 8 |
Araştırma |
İşlemciler, İşlemci Teknolojileri, İşlemci Soğutması |
Anlatım |
| 9 |
Araştırma |
Bellekler, Bellek Çeşitleri |
Anlatım |
| 10 |
- |
ARA SINAV |
- |
| 11 |
Araştırma |
Sabit Diskler |
Anlatım |
| 12 |
Araştırma |
Floppy diskler, Optik diskler, Çıkarılabilir Bellekler ve Diğer Depolama Birimleri |
Anlatım |
| 13 |
Araştırma |
Ekran Kartı, Ses Kartı, Ethernet Kartı ve diğer donanım kartları |
Anlatım |
| 14 |
Araştırma |
Ekran, Yazıcı, Tarayıcı |
Anlatım |
| 15 |
Araştırma |
Klavye, Mouse, Hoparlör, Kulaklık, Mikrofon |
Anlatım |
| 16 |
- |
FİNAL |
- |
| 17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
| Adalı, E. (2021). Mikroişlemciler ve Mikrobilgisayarlar. Birsen Yayınevi. |
| Yaşar, E. (2018). Bilgisayar Donanımı. Ekin Yayınevi. |
| Güngörsün, T., & Canay, Ö. (2016). Bilgisayar Donanımı ve Bileşenleri. Değişim Yayınları. |
| Henkoğlu, T., 2004. Modern Donanım Mimarisi, 440 sayfa, Pusula Yayıncılık, İstanbul. 2. Tüzel, S., Çömlekçi, M., 2005. PC Donanımı, 325 sayfa , Alfa Yayınları, İstanbul. 3. Bilgisayar Donanımı Ders Notları. |
| Yardımcı kaynaklar: internet |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
| Ara Sınav (Vize) |
1 |
50 |
|
Optik(Test) Sınav |
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) |
1 |
50 |
|
Optik(Test) Sınav |
| TOPLAM |
2 |
100 |
|
|
| (0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
| BİLGİ |
| Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Bilgisayar alanında gerekli terimleri ve bilgileri bilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
| 2 |
Bilgi güvenliği kavramı hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
|
|
|
4 |
|
| BİLGİ |
| Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Bilgisayar alanında gerekli kavramları öğrenme becerisi kazanır.
|
|
|
|
|
|
5 |
| BECERİLER |
| Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Karmaşık Bilgi Güvenliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
|
|
|
|
3 |
|
|
| BECERİLER |
| Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Karmaşık bir bilgisayar tabanlı sistemi, süreci, güvenliği gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
|
|
|
|
|
|
5 |
| YETKİNLİKLER |
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Bilgi Güvenliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
|
|
|
|
3 |
|
|
| 2 |
Bilgi Güvenliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
|
|
|
|
3 |
|
|
| 3 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
|
|
|
4 |
|
| 4 |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık
|
|
|
|
|
4 |
|
| YETKİNLİKLER |
| Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Bilgi Güvenliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi
|
|
|
|
|
4 |
|
| 2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
|
|
|
|
|
|
5 |
| YETKİNLİKLER |
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, yabancı dil bilgisi
|
|
|
|
|
4 |
|
| YETKİNLİKLER |
| Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Bilgi Güvenliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; Bilgi Güvenliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
| Ders |
14 |
2 |
28 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
| Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
| Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
| Okuma |
0 |
0 |
0 |
| Ödev |
0 |
0 |
0 |
| Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
| Seminer |
0 |
0 |
0 |
| Staj |
0 |
0 |
0 |
| Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
| Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
| Uygulama |
0 |
0 |
0 |
| Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
| Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
| Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
| Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
| Final Sınavı Hazırlığı |
10 |
1 |
10 |
| Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
| Ara Sınav Hazırlığı |
6 |
1 |
6 |
| Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
| TOPLAM |
46 |
0 |
74 |
|
Genel Toplam |
74 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
2,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
3,0 |
|