Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
ICP251 |
INTRODUCTION TO ENGLISH LITERATURE |
3 |
3 |
3 |
4 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. TUĞÇE ÖZDİNÇ KIZILDERE |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Öğr.Gör. TUĞÇE ÖZDİNÇ KIZILDERE |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu ders öğrencilerin İngiliz Edebiyatı ile ilgili genel bilgi sahibi olup eser, sanatçı ve dönemler hakkında tartışabilmesini amaçlar. |
İçerik: |
Bu ders yazın nedir ve ne işe yarar, erken dönem İngiliz yazını, epik şiir ve Beowulf, Chaucer ve Canterbury hikayeleri, İngiliz yazını ve çeviri: İngilizce İncil, tiyatronun kökenleri ve İngiliz tiyatrosunun başlangıcı, Everyman incelemesi, erken dönem Elizabeth dönemi tiyatrosu, William Shakespeare, Hamlet incelemesi, Elizabeth dönemindeki diğer oyun yazarları: Marlowe, Johnson, Webster, Milton ve dönemi ve Yitik Cennet konularını içerir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Öğrenciler İngiliz Edebiyatındaki önemli eser ve sanatçıları sayar. |
Öğrenciler İngiliz Edebiyatının oluşmasına etki eden dönemleri sınıflandırır. |
Öğrenciler başlıca şiirleri analiz eder. |
Öğrenciler okumuş oldukları kısa öyküleri tartışır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Okuma, Araştırma |
Eski İngiliz Yazınına Giriş |
Anlatma, Tartışma |
2 |
Okuma, Araştırma |
Beowulf |
Anlatma, Tartışma |
3 |
Okuma, Araştırma |
The Wanderer |
Anlatma, Tartışma |
4 |
Okuma, Araştırma |
Orta Dönem İngiliz Yazını |
Anlatma, Tartışma |
5 |
Okuma, Araştırma |
Sir Gawain ve Yeşil Şövalye |
Anlatma, Tartışma |
6 |
Okuma, Araştırma |
Tiyatronun Kökenleri; Everyman |
Anlatma, Tartışma |
7 |
Okuma, Araştırma |
Chaucer ve Canterbury Hikayelerinden bölümler |
Anlatma, Tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Okuma, Araştırma |
Rönesans Dönemi: Utopia |
Anlatma, Tartışma |
10 |
Okuma, Araştırma |
Sir Thomas Wyatt, Surrey, Sir Philip Sydney, Edmund Spencer'dan şiirler |
Anlatma, Tartışma |
11 |
Okuma, Araştırma |
Macbeth İncelemesi |
Anlatma, Tartışma |
12 |
Okuma, Araştırma |
Macbeth İncelemesi |
Anlatma, Tartışma |
13 |
Okuma, Araştırma |
Rönesans İnsanı, Dr. Faustus |
Anlatma, Tartışma |
14 |
Okuma, Araştırma |
Metafiziksel Şairler: John Donne, Andrew Marvell, Robert Herrick |
Anlatma, Tartışma |
15 |
Okuma, Araştırma |
Genel Tekrar |
Anlatma, Tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Burgess, A. (1958). English literature: a survey for students. Longman Green. |
Blamires, H. (2013). A short history of English literature. Routledge. |
Heaney, S. (2000). Beowulf: a new verse translation. W.W. Norton & Company. |
Ackroyd, P. (2009). The Canterbury Tales: A Retelling. Penguin. |
Shakespeare, W., Olivier, L., & Simmons, J. (1948). Hamlet. University Press. |
Bates, E. (1940). Everyman, a medieval morality play. Boston, Mass., and: Baker's plays. |
Fowler, A. (2014). Milton: Paradise Lost. Routledge. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Batı medeniyetinin kültürel, bilimsel ve sanatsal geçmişini keşfeder ve bu bilgileri çeviri süreciyle birleştirir.
|
|
|
|
|
|
5 |
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Çeviri alanındaki temel kavramları tanımlar ve çeviriye özgü kuram, teknik ve yöntemleri açıklar.
|
|
1 |
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Her iki dil arasındaki dilbilgisel ve dilbilimsel benzerlik ve farklılıkları tespit eder, bu kazanımları çeviri sürecine uyarlar.
|
|
|
2 |
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İngilizce'yi yetkin bir biçimde kullanabilmek için gerekli olan dört temel beceriyi geliştirir.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Özel alan çevirisinin temel ilkelerini açıklar ve bunları çeviri sürecine uygular.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İngiliz yazını tarihini tanır ve bu kazanımları yazın çevirisi uygulamalarında sentezler.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Anadilden yabancı dile ve yabancı dilden ana dile çeviri yapar, yapılan çevirileri eleştirir ve düzeltir.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sözlü çeviride kullanılan uygulamaları (not alma, etkin dinleme vb.) tanımlar, bunları uygulayarak somutlaştırır.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Metin ve metin türlerini tanımlar, bunları kullanarak metni çözümler ve elde ettiği sonuçları çeviri sürecine uygular.
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
2 |
28 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
1 |
1 |
Kısa Sınav |
1 |
1 |
1 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
47 |
0 |
103 |
|
Genel Toplam |
103 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
4,0 |
|