Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
IHA253 | İNSANSIZ HAVA ARACI ÜRETİM VE MONTAJ TEKNİKLERİ | 3 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. BETÜL GENÇASLAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | İHA'ların tasarımı, bileşenleri, üretim süreçleri ve montaj teknikleri üzerine odaklanır. Bu ders, öğrencilerin İHA üretim ve montaj sürecini teknik ve uygulamalı bir şekilde öğrenmelerini sağlar. |
İçerik: | ABD Federal Havacılık İdaresi (FAA) ve Avrupa Havacılık Güvenliği Ajansı (EASA) gibi ajansların, İHA’lar için kabul ettikleri yönetmeliklerin şartlarının sağlanabilmesi için uygulanması için gerekli olan test protokollerini ve uygulanma süreçlerini içermektedir. Bu bağlamda İşlevsel Güvenlik, Elektrik Güvenliği, Elektromanyetik uyumluluk (EMC), Genel Performans Özellikleri, Pazarlama Talepleri için Kıyaslama, Pil Güvenliği ve Performansı, Yazılım Doğrulama, Tehlikeli kimyasallar, paketleme ve Tedarikçi Doğrulamasına yönelik test süreçlerini içermektedir. Aynı zamanda Hasarsız kontrol yöntemlerini, Süreksizlikleri sınıflandırır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
ATÖLYE / LABORATUVAR EMNİYET KURALLARINI UYGULAMA |
DOĞRU EKİPMAN VE ALETLERİ SEÇME |
DOĞRU EKİPMAN VE ALETLERİ KULLANMA |
ÖLÇÜM ALETLERİNİ DOĞRU ŞEKİLDE AYARLAMA VE KULLANMA |
ZAYIFLIK, OVALLİK, EĞRİLİK VE BÜKÜLMENİN ÖNEMİNİ AÇIKLAMA |
SIKILIK VE BOŞLUK TOLERANSLARINI AÇIKLAMA |
PERÇİNLİ MONTAJ VE DEMONTAJ, PERÇİNLEME ALETLERİNİ KULLANMA |
BORU VE HORTUMLARIN TEST VE KONTROLLERİNİ YAPMA |
METAL LEVHALARI İŞARETLEME, KESME VE BÜKME |
VİDA DİŞLERİNİN ÖZELLİKLERİNİ TANITMA |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Yazılı Kaynak | EMNİYET ÖNLEMLERİ- UÇAK VE ATÖLYE: ELEKTRİKLE ÇALIŞILIRKEN EMNİYET TEDBİRLERİ; KULLANILAN GAZLAR VE ÖNLEMLERİ, DEPOLANMALARI; YANGIN VE KAZA ANINDAKİ TEDBİR VE ÖNLEMLER | Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Rapor Hazırlama,Eğitim-Uygulama |
2 | Yazılı Kaynak | ALETLER: GENEL EL ALETLERİ; GENEL VE HASSAS ÖLÇÜM ALETLERİNİ KULLANABİLMEK VE OKUNMASI; GENEL TEST CİHAZLARININ KULLANILMASI. | Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Rapor Hazırlama,Eğitim-Uygulama |
3 | Yazılı Kaynak | ALETLER: EL VE ELEKTRİKLİ EL ALETLERİNİ KULLANABİLMEK, TESTLERİNİ YAPMAK; YAĞLAMA VE EKİPMANLARINI KULLANABİLMEK. | Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Rapor Hazırlama,Eğitim-Uygulama |
4 | Yazılı Kaynak | ATÖLYE UYGULAMALARI: MALZEMELERİN MARKALANMASI; ŞEKİL VERİLMESİ; EL İŞÇİLİĞİ YAPILMASI VE STANDARTLARA UYUM. | Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Rapor Hazırlama,Eğitim-Uygulama |
5 | Yazılı Kaynak | ATÖLYE UYGULAMALARI: MALZEMELERİN MARKALANMASI; ŞEKİL VERİLMESİ; EL İŞÇİLİĞİ YAPILMASI VE STANDARTLARA UYUM. | Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Rapor Hazırlama,Eğitim-Uygulama |
6 | Yazılı Kaynak | MALZEME ŞEKİLLENDİRME: METALLERİN VEYA MALZEMELERİN EL VE YARDIMCI ALETLERLE ŞEKİLLENDİRİLMESİ; BÜKÜLME İŞLEMİNDEKİ HESAPLAMALARIN YAPILMASI. | Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Rapor Hazırlama,Eğitim-Uygulama |
7 | Yazılı Kaynak | MALZEME ŞEKİLLENDİRME: KOMPOZİT VE DİĞER MADENSEL MALZEMELERİN ŞEKİLLENDİRİLEBİLMESİ; MONTAJ UYGULAMALARI. | Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Rapor Hazırlama,Eğitim-Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Yazılı Kaynak | VİDA DİŞLERİ: SOMUN STANDARTLARI, ÖZELLİKLERİ, KONTROLLERİ, SÖKÜM VE TAKIMI; DİŞ AÇMA İŞLEMİNİ GERÇEKLEŞTİRME. | Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Rapor Hazırlama,Eğitim-Uygulama |
10 | Yazılı Kaynak | EMNİYETLEME: SOMUN VE CİVATALARIN TEL İLE EMNİYETLENMESİ;KAMALAR;PİMLER ÖZELLİK VE UYGULAMALARI | Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Rapor Hazırlama,Eğitim-Uygulama |
11 | Yazılı Kaynak | PERÇİNLEME: PERÇİN YERLERİNİN HAZIRLANMASI; KONTROLLERİ; KULLANILAN EL ALETLERİ. | Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Rapor Hazırlama,Eğitim-Uygulama |
12 | Yazılı Kaynak | PERÇİNLEME: YAPILAN PERÇİNLERİN MUAYENESİ; PERÇİN ARALIKLARI VE STANDARTLARI; PERÇİNLEME ARAÇLARI. | Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Rapor Hazırlama,Eğitim-Uygulama |
13 | Yazılı Kaynak | ATA (Hava Taşımacılığı Birliği) uçak grup, sistem ve alt sistem tanımları. | Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Rapor Hazırlama,Eğitim-Uygulama |
14 | Yazılı Kaynak | BORULAR VE BAĞLANTILARI: SABİT VE ESNEK BORULARIN ÖZELLİKLERİ; ÇEŞİTLERİ; BAĞLANTI ELEMANLARI. | Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Rapor Hazırlama,Eğitim-Uygulama |
15 | Yazılı Kaynak | BORULAR VE HORTUMLAR: KONTROLLER; TOLERANSLAR; MONTAJ ŞEKİLLERİ. | Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Rapor Hazırlama,Eğitim-Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
ASELSAN ve TUSAŞ Yayınları |
Türk Hava Kurumu (THK) |
Aerospace Journal Articles |
IEEE Xplore ve ScienceDirect |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The knowledge of the basic principles of UAV technology, such as operating principles, aerodynamics, flight theory and aviation regulations. This knowledge gives students the ability to understand how UAV systems work and to master the technical details.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It is the type of knowledge that includes practical uses of UAVs, application scenarios and real-world data. Students combine theoretical knowledge and practice by examining the applications of UAV technology in different fields such as agriculture, security, mapping, search and rescue.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It includes mental processes such as analytical thinking, problem solving, creativity, critical thinking and decision making. UAV operators must have the ability to make quick and effective decisions in the face of various scenarios, and these skills form an important part of the training process.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Refers to the ability of students to use their theoretical knowledge effectively in practice. These skills include hands-on tasks such as flight preparation, usability testing, maintenance and repair operations, data collection and analysis. Students develop these skills through simulations and field applications and learn how to use UAVs effectively in real-world scenarios.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It means that students develop the ability to work on their own and fulfill their responsibilities when they take part in UAV operations. These skills are critical for their self-confidence and work discipline in individual projects.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It focuses on developing students' skills in acquiring knowledge, adapting to new technologies and continuous learning. Since UAV technology is a rapidly evolving field, it is of great importance that students are empowered to acquire up-to-date knowledge and improve themselves.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
The course provides students with the skills to communicate effectively, work in a team and collaborate. As UAV operations are often conducted in teams, students need to communicate effectively with other operators, engineers and stakeholders.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Refers to a specific set of knowledge and skills related to UAV technology and operation. These competencies include in-depth knowledge in areas such as understanding the design of UAV systems, data analysis, mission planning, using flight management software and complying with regulatory requirements. Through these competencies, students acquire the specialized and technical knowledge required for various roles in the industry.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 98 |
Genel Toplam | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |