TR EN

İÇTEN YANMALI MOTORLAR DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
OTP151 İÇTEN YANMALI MOTORLAR 1 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. HASAN HÜSEYİN TAŞER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. MAHMUT NEDİM TANSU
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı öğrencilerin, içten yanmalı motorları öğrenmesini sağlamaktır. Öğrenciler motor parçalarını tanıyarak içten yanmalı motorların çalışma prensipleriyle birlikte yanma sistemleri, yanma, yakıtlar vb. konularda yeterli bilgiye sahibi olacaklardır.
İçerik: Bu dersin içeriği; içten yanmalı motorların tarihçesi, motor parçaları ve motor çalışma prensipleri, motor çevrimleri ve hesaplamalar, yakıtlar ve yanma sistemleri, motor bakım, fren sistemleri, yağlama ve soğutma sistemleri konularını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İçten yanmalı motorların çalışma prensiplerini açıklayabilir.Benzinli ve dizel yakıtlı motorları karşılaştırabilir.İçten yanmalı motorlar ile hibrid ve elektrikli taşıt motorları arasındaki farkı kavrayabilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları İçten yanmalı motorların tarihçesi ve içten yanmalı motorlara giriş Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap.
2 Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları Temel kavramlar ve genel tanımlar Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap.
3 Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları İçten yanmalı motorların çalışma prensibi Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap.
4 Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları Motorların sınıflandırılması ve içten yanmalı motorların avantaj ve dezavantajları Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap.
5 Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları Yanma ve yakıtlar Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap.
6 Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları Motor çevrimleri (otto) Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap.
7 Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları Motor çevrimleri (dizel) Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap.
8 - ARA SINAV -
9 Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları Motor çevrimleri (karma) Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap.
10 Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları Motor çevrimleri (dizel ve karma) ve kayıplar Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap.
11 Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları Soğutma ve yağlama sistemleri Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap.
12 Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları Fren sistemleri Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap.
13 Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları Motor bakım testleri Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap.
14 Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları Hibrid araç motorları Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap.
15 Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları Hibrid araç motorları Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap.
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

İçten Yanmalı Motorlar (Alaettin Sabancı ve Alim Işık, Nobel Akademik Yayıncılık)Modern Electric, Hybrid Electric, and Fuel Cell Vehicles Third Edition (Taylor & Francis Group)İçten Yanmalı Motorlar Ders Notları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have basic knowledge and skills of hybrid and electric vehicles.
4
2
Know and apply the next generation of design and technologies.
3
3
Generate solutions to problems related to the field and implement them.
4
4
An ability to transfer knowledge from theoretical to practical.
4
5
Creates ideas that are open to innovation and change.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Know functions and tasks of hardware such as sensors, batteries, etc. which to be used in electric vehicles.
2
2
Understand functions of parts used in hybrid and electric vehicles (e.g. Crankshaft-camshaft-valve mechanism, battery systems, electric and gasoline engines, etc.) and how it is produced and understands its operation.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have knowledge about ethical issues required by their profession.
3
2
Know and apply the importance of working individually and as a team in production and laboratory studies.
4
3
Identify problems related to unforeseen situations and seeks solutions in working conditions in areas where hybrid and electric vehicle technology is used.
3
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have a competence to take responsibility for the given works.
3
2
Have an ability to solve problems and take risks in hybrid and electric vehicle technology.
3
3
Have an ability to bring the jobs/projects given to from the initial stage to the maturity stage.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Know how to use two and three dimensional design programs related to the profession.
1
2
Have an ability general information for using computer; can use programs very well.
1
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Adopt an importance of learning lifetime and also have an ability to develop socially, technologically and culturally.
2
2
Can work as a team; have an ability to prepare projects and presentations.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 4 48
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 4 3 12
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 1 3 3
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 9 9
Ara Sınav 1 9 9
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 35 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0