TR EN

İÇTEN YANMALI MOTORLAR DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
OTP151 İÇTEN YANMALI MOTORLAR 1 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. HASAN HÜSEYİN TAŞER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. MAHMUT NEDİM TANSU
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı öğrencilerin, içten yanmalı motorları öğrenmesini sağlamaktır. Öğrenciler motor parçalarını tanıyarak içten yanmalı motorların çalışma prensipleriyle birlikte yanma sistemleri, yanma, yakıtlar vb. konularda yeterli bilgiye sahibi olacaklardır.
İçerik: Bu dersin içeriği; içten yanmalı motorların tarihçesi, motor parçaları ve motor çalışma prensipleri, motor çevrimleri ve hesaplamalar, yakıtlar ve yanma sistemleri, motor bakım, fren sistemleri, yağlama ve soğutma sistemleri konularını içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İçten yanmalı motorların çalışma prensiplerini açıklayabilir.Benzinli ve dizel yakıtlı motorları karşılaştırabilir.İçten yanmalı motorlar ile hibrid ve elektrikli taşıt motorları arasındaki farkı kavrayabilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları İçten yanmalı motorların tarihçesi ve içten yanmalı motorlara giriş Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap.
2 Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları Temel kavramlar ve genel tanımlar Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap.
3 Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları İçten yanmalı motorların çalışma prensibi Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap.
4 Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları Motorların sınıflandırılması ve içten yanmalı motorların avantaj ve dezavantajları Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap.
5 Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları Yanma ve yakıtlar Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap.
6 Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları Motor çevrimleri (otto) Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap.
7 Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları Motor çevrimleri (dizel) Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap.
8 - ARA SINAV -
9 Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları Motor çevrimleri (karma) Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap.
10 Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları Motor çevrimleri (dizel ve karma) ve kayıplar Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap.
11 Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları Soğutma ve yağlama sistemleri Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap.
12 Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları Fren sistemleri Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap.
13 Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları Motor bakım testleri Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap.
14 Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları Hibrid araç motorları Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap.
15 Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları Hibrid araç motorları Teorik anlatıma dayalı ders, tartışma, soru-cevap.
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

İçten Yanmalı Motorlar (Alaettin Sabancı ve Alim Işık, Nobel Akademik Yayıncılık)Modern Electric, Hybrid Electric, and Fuel Cell Vehicles Third Edition (Taylor & Francis Group)İçten Yanmalı Motorlar Ders Notları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hibrid ve elektrikli taşıtların, temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
4
2
Yeni nesil tasarım ve teknolojileri bilir ve uygular.
3
3
Alanı ile ilgili problemlere çözüm üretir ve uygulamasını gerçekleştir.
4
4
Bilgiyi teorikten uygulamaya geçirme yeteneğine sahiptir.
4
5
Yenilik ve değişime açık fikirler oluşturur.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Elektrikli araçlarda kullanılan sensörleri, bataryaları vb. donanımların işlevlerini ve görevlerini bilir.
2
2
Hibrid ve elektrikli araçlarda kullanılan parçaların (örn. Krank mili-kam mili-supap mekanizması, batarya sistemleri, elektrikli ve benzinli motorlar vb.) fonksiyonlarını ve nasıl üretildiğini anlar ve çalışmasını kavrar.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleğinin gerektirdiği etik konularda bilgi sahibi olur.
3
2
Üretim ve laboratuvar çalışmalarında bireysel ve takım halinde çalışmanın önemini bilir ve uygulayabilir.
4
3
Hibrid ve elektrikli taşıt teknolojisinin kullanıldığı alanlarda ki çalışma koşullarında, öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirler ve çözüm arar.
3
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Verilen işlerin sorumluluğunu üstlenme yetkinliğine sahip olur.
3
2
Hibrit ve elektrikli taşıt teknolojisinde problem çözebilme ve risk alabilme yetkinliğin sahip olur.
3
3
Kendisine verilen işleri/projeleri başlangıç aşamasından olgunluk aşamasına kadar getirebilme düzeyine sahip olur.
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Meslek ile ilgili iki ve üç boyutlu tasarım programlarını kullanmayı bilir.
1
2
Genel bilgisayar kullanma bilgilerine sahip olur; programları iyi derecede kullanabilir.
1
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyunca öğrenmenin önemini benimser bunun yanında sosyal, teknolojik ve kültürel açıdan kendini geliştirme becerisine sahip olur.
2
2
Takım çalışması yapabilir; proje ve sunum hazırlayabilme becerisine sahip olur.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 12 4 48
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 4 3 12
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 1 3 3
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 9 9
Ara Sınav 1 9 9
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 35 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0