Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
OTP153 | OTOMOTİV ELEKTRİK VE ELEKTRONİĞİ | 1 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HASAN HÜSEYİN TAŞER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. BURAK YANBULOĞLU |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | |
İçerik: |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Bilgisi | Temel Elektrik Prensipleri. *Atomun Yapısı. *Statik Elektrik ve Dinamik Elektrik. *Elektrik Akım Çeşitleri. | Anlatım |
2 | Literatür Bilgisi | Temel Elektrik Prensipleri. *İletkenler, Yalıtkanlar, Yarı İletkenler ve Dirençler. *Elektrik Akımının Elde Edilme Yöntemleri. *Elektrik Akımının Meydana Getirdiği Etkiler. *Elektrik Ölçü Birimleri. | Anlatım |
3 | Literatür Bilgisi | Elektrik Devreleri. *Ohm Kanunu. *Ardıl Devreler. *Koşut Devreler. *Şase, Toprak ve Gerilim Ölçme. *Elektrik Ölçü Aletleri. | Anlatım |
4 | Literatür Bilgisi | Elektronik Devre Elemanları. *Dirençler. *Diyotlar. *Kondansatörler. | Anlatım |
5 | Literatür Bilgisi | Elektronik Devre Elemanları. *Transistörler. *Transformatörler. *Röleler. *Tristörler *Entegre (Tümleşik) Devre. | Anlatım |
6 | Literatür Bilgisi | Motor Kontrol İşletim Sistemleri. *Elektronik Kontrol Prensibi. *Analog-Dijital ve Dijital-Analog Çeviriciler. *Mikroişlemci ve Mikrodenetleyici. *Elektronik Kontrol Ünitesine (ECU). | Anlatım |
7 | Literatür Bilgisi | Hareket Kontrol Elemanları ve Kullanımları. *Selenoidler. *Röleler. *Elektrik Motorları. | Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Bilgisi | Motor Kontrol İşletim Sistemleri. *Emme Havası Sıcaklık Sensörü *Mutlak Basınç Sensörü *Gaz Pedal Konum Sensörü *Gaz Kelebeği Konum Sensörü *Oksijen (Lamda) Sensörü *Motor Soğutma Suyu Sıcaklık Sensörü vb. | Anlatım |
10 | Literatür Bilgisi | Şarj Sistemleri. *Şarj Sisteminin Parçaları(Akü, Alternatör ve Şarj Sistemleri Çeşitleri) *Şarj Göstergesi vb. | Anlatım |
11 | Literatür Bilgisi | Elektronik Ateşleme Sistemleri. *Hall Etkisi(Hall Effect) Kumandalı Elektronik Ateşleme Sistemi. *Endüktif Vericili Elektronik Ateşleme Sistemi. | Anlatım |
12 | Literatür Bilgisi | Dizel Yakıt Enjeksiyon Sistemleri. *Yakıt Enjeksiyon Sistemi Çeşitleri (Tek Noktalı Püskürtme Sistemleri (SPI), Çok Noktalı Püskürtme Sistemleri (MPI) vb.). | Anlatım |
13 | Literatür Bilgisi | Benzinli Yakıt Enjeksiyon Sistemleri. *Yakıt Enjeksiyon Sistemi Çeşitleri (Tek Noktalı Püskürtme Sistemleri (SPI), Çok Noktalı Püskürtme Sistemleri (MPI) vb.) | Anlatım |
14 | Literatür Bilgisi | Araç Gösterge ve Güvenlik Sistemleri *Immobilizer (Code Sistemi). *Alarm Sistemi. *Hava Yastıkları. *Emniyet Kemerleri. | Anlatım |
15 | Literatür Bilgisi | Araç Gösterge ve Güvenlik Sistemleri *Gösterge Sistemleri ( Yakıt Gösterge Devresi, Yağ Gösterge Devresi vb.) *Kumanda Düğmeleri. | Anlatım |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Otomotiv Elektrik Ve Elektroniği Ali Özdemir (2015-2.Basım), Birsen Yayın Evi |
Otomotiv Elektriği Prof Dr. Rıdvan A., Ali S., Cafer K. (2019-3.basım), Aktüel Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hibrid ve elektrikli taşıtların, temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
|
3 | |||||
2 |
Yeni nesil tasarım ve teknolojileri bilir ve uygular.
|
3 | |||||
3 |
Alanı ile ilgili problemlere çözüm üretir ve uygulamasını gerçekleştir.
|
4 | |||||
4 |
Bilgiyi teorikten uygulamaya geçirme yeteneğine sahiptir.
|
4 | |||||
5 |
Yenilik ve değişime açık fikirler oluşturur.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Elektrikli araçlarda kullanılan sensörleri, bataryaları vb. donanımların işlevlerini ve görevlerini bilir.
|
3 | |||||
2 |
Hibrid ve elektrikli araçlarda kullanılan parçaların (örn. Krank mili-kam mili-supap mekanizması, batarya sistemleri, elektrikli ve benzinli motorlar vb.) fonksiyonlarını ve nasıl üretildiğini anlar ve çalışmasını kavrar.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleğinin gerektirdiği etik konularda bilgi sahibi olur.
|
4 | |||||
2 |
Üretim ve laboratuvar çalışmalarında bireysel ve takım halinde çalışmanın önemini bilir ve uygulayabilir.
|
3 | |||||
3 |
Hibrid ve elektrikli taşıt teknolojisinin kullanıldığı alanlarda ki çalışma koşullarında, öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirler ve çözüm arar.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Verilen işlerin sorumluluğunu üstlenme yetkinliğine sahip olur.
|
3 | |||||
2 |
Hibrit ve elektrikli taşıt teknolojisinde problem çözebilme ve risk alabilme yetkinliğin sahip olur.
|
4 | |||||
3 |
Kendisine verilen işleri/projeleri başlangıç aşamasından olgunluk aşamasına kadar getirebilme düzeyine sahip olur.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Meslek ile ilgili iki ve üç boyutlu tasarım programlarını kullanmayı bilir.
|
2 | |||||
2 |
Genel bilgisayar kullanma bilgilerine sahip olur; programları iyi derecede kullanabilir.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyunca öğrenmenin önemini benimser bunun yanında sosyal, teknolojik ve kültürel açıdan kendini geliştirme becerisine sahip olur.
|
3 | |||||
2 |
Takım çalışması yapabilir; proje ve sunum hazırlayabilme becerisine sahip olur.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 0 | 0 | 0 |
Genel Toplam | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 0 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 0,0 |