TR EN

GÜÇ AKTARMA ORGANLARI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
OTP255 GÜÇ AKTARMA ORGANLARI 3 3 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. HASAN HÜSEYİN TAŞER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. MUSTAFA TEMÜR
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Taşıtların hareket halinde maruz kaldıkları dirençleri tanıyabilmek ve yorum yapabilmek.
İçerik: Taşıt statiği, Taşıt dinamiği, taşıt hareketleri, ilgili parametreleri kavrayabilmek. Taşıtların hareketi esnasında maruz kaldığı kuvvetler ile ivmeleme ve frenleme davranışlarının analizi.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İçten yanmalı motorlarda üretilen devir ve torkun araçta kullanımı
Güç aktarma organlarının çalışma prensiplerini kavrama
Güç aktarma organlarında oluşabilecek arızaların tespiti ve giderilmesi

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Temel teknik terimler, Güç aktarma organlarına duyulan ihtiyaç -
2 - Kavramaların tanımı ve görevleri hakkında genel bilgiler, Kavramaların çeşitleri ve bunların karşılaştırılması, Kavramaları oluşturan kısım ve aksamların incelenmesi, görevleri, çalışma prensipleri ve diyagramlar -
3 - Kavramalarda moment iletimi, güç, kayma, verim hesaplamaları, manyetik kavramalar -
4 - Hidrolik kumanda tertibatlı kavramalar, balatalar ve çeşitleri -
5 - Kavrama, balata arızaları ve bu arızaların tespiti, giderilmesi -
6 - Mekanik vites kutuları genel tanımlamalar, Mekanik vites kutularının görevleri ve sınıflandırmaları -
7 - Vites kutularında moment-hız ve güç-hız eğrileri, dişlilerde moment ve hız artışının sağlanması -
8 - ARA SINAV -
9 - Vites kutularında kullanılan dişli çeşitleri, sağlaması gereken hız oranları, motor hızı-araç hızı grafikleri -
10 - Şanzumanın boşta ve vites durumlarında hareket ve moment iletimleri -
11 - Diferansiyellerin tanımı ve görevleri hakkında genel bilgiler, Diferansiyel dişli kutusu ve kullanılan dişliler, dişli hız oranları ve diferansiyel çeşitlerinin incelenmesi -
12 - Şaft, Mafsallar ve Aksların tanımı ve görevleri hakkında genel bilgiler ve CVT -
13 - Arazi vites kutuları ve Otomatik vites kutuları -
14 - Arazi vites kutuları ve Otomatik vites kutuları -
15 - Elektrikli ve hibrit araçlarda güç aktarma organları -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Güç aktarma Organları D.Yücelen, A, Betum,Otomobil Şasisi İbrahim Anlaş, 1996, Ali Sürmen, Rıdvan Aslan, M. İhsan Karamangil Şasi ve Güç Aktarma Organları Ders Notları, Şasi I ve Şasi II Güç Aktarma Organları MEB Motorlu Taşıtlarda Güç Aktarma Organları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hibrid ve elektrikli taşıtların, temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
3
2
Yeni nesil tasarım ve teknolojileri bilir ve uygular.
3
3
Alanı ile ilgili problemlere çözüm üretir ve uygulamasını gerçekleştir.
3
4
Bilgiyi teorikten uygulamaya geçirme yeteneğine sahiptir.
4
5
Yenilik ve değişime açık fikirler oluşturur.
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Elektrikli araçlarda kullanılan sensörleri, bataryaları vb. donanımların işlevlerini ve görevlerini bilir.
2
2
Hibrid ve elektrikli araçlarda kullanılan parçaların (örn. Krank mili-kam mili-supap mekanizması, batarya sistemleri, elektrikli ve benzinli motorlar vb.) fonksiyonlarını ve nasıl üretildiğini anlar ve çalışmasını kavrar.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleğinin gerektirdiği etik konularda bilgi sahibi olur.
3
2
Üretim ve laboratuvar çalışmalarında bireysel ve takım halinde çalışmanın önemini bilir ve uygulayabilir.
4
3
Hibrid ve elektrikli taşıt teknolojisinin kullanıldığı alanlarda ki çalışma koşullarında, öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirler ve çözüm arar.
2
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Verilen işlerin sorumluluğunu üstlenme yetkinliğine sahip olur.
2
2
Hibrit ve elektrikli taşıt teknolojisinde problem çözebilme ve risk alabilme yetkinliğin sahip olur.
2
3
Kendisine verilen işleri/projeleri başlangıç aşamasından olgunluk aşamasına kadar getirebilme düzeyine sahip olur.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Meslek ile ilgili iki ve üç boyutlu tasarım programlarını kullanmayı bilir.
2
2
Genel bilgisayar kullanma bilgilerine sahip olur; programları iyi derecede kullanabilir.
2
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyunca öğrenmenin önemini benimser bunun yanında sosyal, teknolojik ve kültürel açıdan kendini geliştirme becerisine sahip olur.
3
2
Takım çalışması yapabilir; proje ve sunum hazırlayabilme becerisine sahip olur.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 1 3 3
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 2 6 12
Okuma 2 6 12
Ödev 2 6 12
Proje Hazırlama 2 6 12
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 1 1 1
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 3 3
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 28 0 102
Genel Toplam 102
Toplam İş Yükü / 25.5 4
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0