| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| OTP255 | GÜÇ AKTARMA ORGANLARI | 3 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. BURAK YANBULOĞLU |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA TEMÜR |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Taşıtların hareket halinde maruz kaldıkları dirençleri tanıyabilmek ve yorum yapabilmek. |
| İçerik: | Taşıt statiği, Taşıt dinamiği, taşıt hareketleri, ilgili parametreleri kavrayabilmek. Taşıtların hareketi esnasında maruz kaldığı kuvvetler ile ivmeleme ve frenleme davranışlarının analizi. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| İçten yanmalı motorlarda üretilen devir ve torkun araçta kullanımı |
| Güç aktarma organlarının çalışma prensiplerini kavrama |
| Güç aktarma organlarında oluşabilecek arızaların tespiti ve giderilmesi |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | - | Temel teknik terimler, Güç aktarma organlarına duyulan ihtiyaç | - |
| 2 | - | Kavramaların tanımı ve görevleri hakkında genel bilgiler, Kavramaların çeşitleri ve bunların karşılaştırılması, Kavramaları oluşturan kısım ve aksamların incelenmesi, görevleri, çalışma prensipleri ve diyagramlar | - |
| 3 | - | Kavramalarda moment iletimi, güç, kayma, verim hesaplamaları, manyetik kavramalar | - |
| 4 | - | Hidrolik kumanda tertibatlı kavramalar, balatalar ve çeşitleri | - |
| 5 | - | Kavrama, balata arızaları ve bu arızaların tespiti, giderilmesi | - |
| 6 | - | Mekanik vites kutuları genel tanımlamalar, Mekanik vites kutularının görevleri ve sınıflandırmaları | - |
| 7 | - | Vites kutularında moment-hız ve güç-hız eğrileri, dişlilerde moment ve hız artışının sağlanması | - |
| 8 | - | Vites kutularında kullanılan dişli çeşitleri, sağlaması gereken hız oranları, motor hızı-araç hızı grafikleri | - |
| 9 | - | Şanzumanın boşta ve vites durumlarında hareket ve moment iletimleri | - |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | - | Diferansiyellerin tanımı ve görevleri hakkında genel bilgiler, Diferansiyel dişli kutusu ve kullanılan dişliler, dişli hız oranları ve diferansiyel çeşitlerinin incelenmesi | - |
| 12 | - | Şaft, Mafsallar ve Aksların tanımı ve görevleri hakkında genel bilgiler ve CVT | - |
| 13 | - | Arazi vites kutuları ve Otomatik vites kutuları | - |
| 14 | - | Arazi vites kutuları ve Otomatik vites kutuları | - |
| 15 | - | Elektrikli ve hibrit araçlarda güç aktarma organları | - |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Güç aktarma Organları D.Yücelen, A, Betum,Otomobil Şasisi İbrahim Anlaş, 1996, Ali Sürmen, Rıdvan Aslan, M. İhsan Karamangil Şasi ve Güç Aktarma Organları Ders Notları, Şasi I ve Şasi II Güç Aktarma Organları MEB Motorlu Taşıtlarda Güç Aktarma Organları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
| TOPLAM | 2 | 100 | ||
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Hibrid ve elektrikli taşıtların, temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
|
3 | |||||
| 2 |
Yeni nesil tasarım ve teknolojileri bilir ve uygular.
|
3 | |||||
| 3 |
Alanı ile ilgili problemlere çözüm üretir ve uygulamasını gerçekleştir.
|
3 | |||||
| 4 |
Bilgiyi teorikten uygulamaya geçirme yeteneğine sahiptir.
|
4 | |||||
| 5 |
Yenilik ve değişime açık fikirler oluşturur.
|
3 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Elektrikli araçlarda kullanılan sensörleri, bataryaları vb. donanımların işlevlerini ve görevlerini bilir.
|
2 | |||||
| 2 |
Hibrid ve elektrikli araçlarda kullanılan parçaların (örn. Krank mili-kam mili-supap mekanizması, batarya sistemleri, elektrikli ve benzinli motorlar vb.) fonksiyonlarını ve nasıl üretildiğini anlar ve çalışmasını kavrar.
|
5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Mesleğinin gerektirdiği etik konularda bilgi sahibi olur.
|
3 | |||||
| 2 |
Üretim ve laboratuvar çalışmalarında bireysel ve takım halinde çalışmanın önemini bilir ve uygulayabilir.
|
4 | |||||
| 3 |
Hibrid ve elektrikli taşıt teknolojisinin kullanıldığı alanlarda ki çalışma koşullarında, öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirler ve çözüm arar.
|
2 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Verilen işlerin sorumluluğunu üstlenme yetkinliğine sahip olur.
|
2 | |||||
| 2 |
Hibrit ve elektrikli taşıt teknolojisinde problem çözebilme ve risk alabilme yetkinliğin sahip olur.
|
2 | |||||
| 3 |
Kendisine verilen işleri/projeleri başlangıç aşamasından olgunluk aşamasına kadar getirebilme düzeyine sahip olur.
|
3 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Meslek ile ilgili iki ve üç boyutlu tasarım programlarını kullanmayı bilir.
|
2 | |||||
| 2 |
Genel bilgisayar kullanma bilgilerine sahip olur; programları iyi derecede kullanabilir.
|
2 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Yaşam boyunca öğrenmenin önemini benimser bunun yanında sosyal, teknolojik ve kültürel açıdan kendini geliştirme becerisine sahip olur.
|
3 | |||||
| 2 |
Takım çalışması yapabilir; proje ve sunum hazırlayabilme becerisine sahip olur.
|
3 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 1 | 3 | 3 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 2 | 6 | 12 |
| Okuma | 2 | 6 | 12 |
| Ödev | 2 | 6 | 12 |
| Proje Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 1 | 1 | 1 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 28 | 0 | 102 |
| Genel Toplam | 102 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |