Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HET322 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM II | 4 | 4 | 2 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HASAN HÜSEYİN TAŞER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bilgisayar ortamında 2 ve 3 boyutlu Teknik çizim ve modelleme yapabilmek. |
İçerik: | Bilgisayar destekli tasarımın, teknik çizimler ve modelleme çalışmaları |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Temel çizim ve katı modelleme araç ve yöntemlerini tanır.Çizim programı kullanılmasıyla yapılan tasarımların bilgisayar ortamına aktarılması, bu programlar ile tasarımlarınyapılabilmesi sağlanır.Autocad ve Solidworks yazılımlarını temel seviyede kullanabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları | Çizim programının kurulumu, tanıtımı ve kullanım alanlarının anlatılması | Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı ders |
2 | Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları | Çizim programın ara yüzünün tanıtılması ve programdaki ana başlıkların anlatılması, ayarlarının düzenlenmesi | Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı ders |
3 | Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları | 2 boyutlu çizim araçlarının anlatılması | Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı ders |
4 | Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları | 2 boyutlu çizim araçlarının anlatılması | Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı ders |
5 | Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları | 2 boyutlu çizim araçlarının anlatılması | Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı ders |
6 | Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları | 2 boyutlu çizim araçlarının anlatılması | Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı ders |
7 | Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları | 2 boyutlu çizim araçlarının anlatılması | Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı ders |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları | Düzenleme araçlarının kullanımı | Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı ders |
10 | Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları | 3 boyutlu modelleme araçlarının anlatılması | Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı ders |
11 | Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları | 3 boyutlu modelleme araçlarının anlatılması | Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı ders |
12 | Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları | 3 boyutlu modelleme araçlarının anlatılması | Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı ders |
13 | Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları | 3 boyutlu modelleme araçlarının anlatılması | Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı ders |
14 | Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları | 3 boyutlu modelleme | Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı ders |
15 | Kaynaklar, konu ile alakalı internet araştırması ve ders notları | 3 boyutlu modelleme | Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı ders |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
www.autodesk.com , www.solidworks.com. Çeşitli İnternet Kaynakları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hibrid ve elektrikli taşıtların, temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
|
3 | |||||
2 |
Yeni nesil tasarım ve teknolojileri bilir ve uygular.
|
5 | |||||
3 |
Alanı ile ilgili problemlere çözüm üretir ve uygulamasını gerçekleştir.
|
4 | |||||
4 |
Bilgiyi teorikten uygulamaya geçirme yeteneğine sahiptir.
|
4 | |||||
5 |
Yenilik ve değişime açık fikirler oluşturur.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Elektrikli araçlarda kullanılan sensörleri, bataryaları vb. donanımların işlevlerini ve görevlerini bilir.
|
3 | |||||
2 |
Hibrid ve elektrikli araçlarda kullanılan parçaların (örn. Krank mili-kam mili-supap mekanizması, batarya sistemleri, elektrikli ve benzinli motorlar vb.) fonksiyonlarını ve nasıl üretildiğini anlar ve çalışmasını kavrar.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleğinin gerektirdiği etik konularda bilgi sahibi olur.
|
3 | |||||
2 |
Üretim ve laboratuvar çalışmalarında bireysel ve takım halinde çalışmanın önemini bilir ve uygulayabilir.
|
4 | |||||
3 |
Hibrid ve elektrikli taşıt teknolojisinin kullanıldığı alanlarda ki çalışma koşullarında, öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirler ve çözüm arar.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Verilen işlerin sorumluluğunu üstlenme yetkinliğine sahip olur.
|
3 | |||||
2 |
Hibrit ve elektrikli taşıt teknolojisinde problem çözebilme ve risk alabilme yetkinliğin sahip olur.
|
3 | |||||
3 |
Kendisine verilen işleri/projeleri başlangıç aşamasından olgunluk aşamasına kadar getirebilme düzeyine sahip olur.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Meslek ile ilgili iki ve üç boyutlu tasarım programlarını kullanmayı bilir.
|
5 | |||||
2 |
Genel bilgisayar kullanma bilgilerine sahip olur; programları iyi derecede kullanabilir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyunca öğrenmenin önemini benimser bunun yanında sosyal, teknolojik ve kültürel açıdan kendini geliştirme becerisine sahip olur.
|
3 | |||||
2 |
Takım çalışması yapabilir; proje ve sunum hazırlayabilme becerisine sahip olur.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 14 | 4 | 56 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 5 | 4 | 20 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 37 | 0 | 154 |
Genel Toplam | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |