TR EN

TAŞIT MEKANİĞİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
OTP252 TAŞIT MEKANİĞİ 4 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. HASAN HÜSEYİN TAŞER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, taşıt mekaniği konusunda öğrencileri bilgilendirmek ve bir taşıt üzerine etkileyen kuvvetleri hesaplamak ve analiz etmektir.
İçerik: Dersi alanların taşıt mekaniği bilgilerini kullanarak bir taşıt üzerine etkileyen kuvvetleri yorumlamasını sağlar.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Taşıt mekaniğinin temellerini oluşturan performans, seyir ve konfor üzerine etkili parametreleri bilme, yorumlar yapabilme, temel problemleri çözebilme;
Taşıtın dinamik hareketinde etkili kriterler, tanımlama ve çözümlemeler, dinamik problem çözümleri ve taşıt titreşimleri üzerine bilgi edinme;
Güç aktarma organlarını tanımak ve analizlerini yapabilmek;
Taşıta etkiyen aerodinamik kuvvetleri tanıyabilme;
Frenleme performansını analiz yapabilmek;

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Taşıt mekaniğine giriş -
2 - Yuvarlanma direnci, kayma, Diyagonal hareket -
3 - Hareket dirençleri -
4 - Genel hareket denklemi ve hareket sınırları -
5 - İvmelenme performansı -
6 - Problem uygulamaları -
7 - Frenler ve fren dinamiği -
8 - ARA SINAV -
9 - Problem uygulamaları -
10 - Aktarma organları -
11 - Taşıt Aerodinamiği -
12 - Yön verme sistemleri -
13 - Seyir dinamiği -
14 - Taşıt titreşimleri -
15 - Problem uygulamaları -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Çetinkaya S., “Taşıt Mekaniği”, Nobel Yayın Dağıtım, 2004, Ankara

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Hibrid ve elektrikli taşıtların, temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
2
2
Yeni nesil tasarım ve teknolojileri bilir ve uygular.
3
3
Alanı ile ilgili problemlere çözüm üretir ve uygulamasını gerçekleştir.
3
4
Bilgiyi teorikten uygulamaya geçirme yeteneğine sahiptir.
3
5
Yenilik ve değişime açık fikirler oluşturur.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Elektrikli araçlarda kullanılan sensörleri, bataryaları vb. donanımların işlevlerini ve görevlerini bilir.
3
2
Hibrid ve elektrikli araçlarda kullanılan parçaların (örn. Krank mili-kam mili-supap mekanizması, batarya sistemleri, elektrikli ve benzinli motorlar vb.) fonksiyonlarını ve nasıl üretildiğini anlar ve çalışmasını kavrar.
2
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleğinin gerektirdiği etik konularda bilgi sahibi olur.
2
2
Üretim ve laboratuvar çalışmalarında bireysel ve takım halinde çalışmanın önemini bilir ve uygulayabilir.
3
3
Hibrid ve elektrikli taşıt teknolojisinin kullanıldığı alanlarda ki çalışma koşullarında, öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirler ve çözüm arar.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Verilen işlerin sorumluluğunu üstlenme yetkinliğine sahip olur.
3
2
Hibrit ve elektrikli taşıt teknolojisinde problem çözebilme ve risk alabilme yetkinliğin sahip olur.
2
3
Kendisine verilen işleri/projeleri başlangıç aşamasından olgunluk aşamasına kadar getirebilme düzeyine sahip olur.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Meslek ile ilgili iki ve üç boyutlu tasarım programlarını kullanmayı bilir.
1
2
Genel bilgisayar kullanma bilgilerine sahip olur; programları iyi derecede kullanabilir.
1
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyunca öğrenmenin önemini benimser bunun yanında sosyal, teknolojik ve kültürel açıdan kendini geliştirme becerisine sahip olur.
2
2
Takım çalışması yapabilir; proje ve sunum hazırlayabilme becerisine sahip olur.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 1 2 2
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 2 6 12
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 4 8 32
Ödev 4 8 32
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 3 3
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 3 3
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 29 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0