Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
VTK156 | JAVASCRİPT PROGRAMLAMA | 2 | 3 | 3 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ÇİSEM YAŞAR |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, öğrencilere JavaScript programlama diline temel bir giriş yaparak, değişkenlerin, veri tiplerinin, operatörlerin kullanımını öğretmek ve ardından koşul yapıları, döngü yapıları ve diziler gibi temel programlama yapılarını anlatmak. Aynı zamanda, fonksiyonlar ve sınıf yapısı ile nesne tabanlı programlamayı tanıtmak, olaylar ve doküman nesne modeli üzerinde durarak etkileşimli web uygulamalarının temellerini öğrencilere sunmaktır. JavaScript dilini etkin bir şekilde kullanabilmeleri ve temel web tabanlı uygulamalar geliştirebilmeleri için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmayı hedefler. |
İçerik: | Bu ders, JavaScript programlama diline temel bir giriş sunar. Öğrenciler, değişkenlerin kullanımı ve farklı veri tipleriyle çalışmayı öğrenirken, temel operatörleri kullanarak temel programlama becerilerini geliştirirler. Koşul yapıları ve döngü yapılarıyla program akışını kontrol etmeyi kavrarlar. Dizilerin oluşturulması ve manipülasyonu ile veri depolama yöntemlerini öğrenirler. Fonksiyonlar ve sınıf yapısıyla nesne tabanlı programlamaya adım atarken, olaylar ve doküman nesne modeliyle etkileşimli web sayfalarının temellerini öğrenerek gerçek zamanlı web uygulamaları oluşturmayı öğrenirler. Bu ders, öğrencilerin temel JavaScript bilgisini güçlendirerek, modern web geliştirme alanında temel becerilere sahip olmalarını amaçlar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Dinamik web site tasarlayabilir. |
Javascript ile en yeni web teknolojilerini kullanarak web site yapabilir. |
Javascript ile dinamik içerikler, slaytlar, olaya duyarlı sayfalar geliştirebilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | JavaScript Diline Giriş | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
2 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | Değişkenler, Operatörler | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | Koşul İfadeleri | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | Döngüler | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | Düzenli İfadeler(RegExp Nesnesi) | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | Fonksiyonlar | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | Javascript ile Dom (Document Object Model) | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | Javascript ile Events | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | Javascript ile Nesne Tabanlı Programlama | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | JavaScript Nesneleri | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | Tarayıcı Nesne Modeli | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | Hata Denetimi | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | Web Storage | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Konu ile ilgili internetten araştırma yapma | Web Storage | Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Akın, F. K. (2018). Modern JavaScript. Dikeyeksen Yayıncılık. ISBN: 978-605-86660-3-0 Gelişken, U. (2020). Yeni Nesil Tekniklerle JavaScript. UNIKOD. ISBN: 978-625-70660-9-9 |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilgisayarın temel kavram ve yazılımlarına hâkim olur.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have a command of the concepts commonly used in web design.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Planning the code part of a website by having knowledge of algorithms It does.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Visualization of the visual part of Web sites using visual design principles makes the planning.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Observes ethical, health and safety measures related to the profession.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Knows different methods of preparing a website.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Can run web sites integrated with database management systems.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It may collect information about user experiences. Target with the information it collects can manage a website suitable for the audience.
Can ensure basic security of websites.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 0 | 0 | 0 |
Genel Toplam | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 0 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 0,0 |