| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| CMP154 | PROGRAMMING BASICS II | 2 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
| Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ADNAN KÜRŞAT TEKE |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Temel yazılım mantıklarına, algoritmik düşünce ve disiplinlere, uluslararası yazılım normlarına yatkınlık kazandırılması amaçlanmaktadır. |
| İçerik: | Ders soyut bir düşüncenin bir yazılım ürününe dönüştürülürken gerekli standartları kazandırır.- Sayısal mantık ve aritmetiği- Değişken kavramı ve özellikleri- Bilgisayar bellek organizasyonu- Koşullu dallanma modelleri- Döngüler- Veri işlemleri- Dosya ve ekran işlemlerini yönetme- Fonksiyon ve fonksiyon tanımlama- Yazılım karmaşıklığıkonularını kapsar. Ders aracı olarak C/C++ dili kullanılır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Sayısal mantığı ve ikilik sayı sistemini anlar. |
| Soyut düşüncenin somut yazılıma dönüştürme bilişsel süreçlerine yatkınlık kazanır. |
| Değişken kavramını ve bellek organizasyonunu içselleştirir. |
| Koşullu dallanma yapılarını benimser. |
| Döngü tür ve çalışma prensiplerini kavrar. |
| Algoritma dilini ve standartlarını öğrenir. |
| Dosya ve ekran yönetimini öğrenir. |
| Yazılım hata tespit ve sorun çözme disiplinini edinir. |
| Yazılım şablonlarını kullanmaya yatkın hale gelir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | - | Akış diyagramları ile gelişmiş algoritma çizimi | Anlatım |
| 2 | Araştırma | Struck (Yapılar),Akış diyagramları ile gelişmiş algoritma çizimi | Anlatım |
| 3 | Araştırma | Struct (Yapı) Değişkenlerini Dizi Olarak Kullanma,Akış diyagramları ile gelişmiş algoritma çizimi | Anlatım |
| 4 | Araştırma | İç içe Yapılar(Struct),Akış diyagramları ile gelişmiş algoritma çizimi | Gösterip yaptırma |
| 5 | Araştırma | Yapıların(Struct) Fonksiyonlarda KullanımıAkış diyagramları ile gelişmiş algoritma çizimi | Gösterip yaptırma |
| 6 | Araştırma | Pointer(İşaretçiler) | Gösterip yaptırma |
| 7 | Araştırma | Pointer(İşaretçiler) | Gösterip yaptırma |
| 8 | Araştırma | String fonksiyonlarının kulanımı | Gösterip yaptırma |
| 9 | Araştırma | Dosya işlemleri (veri ekleme, veri listeleme) | Gösterip yaptırma |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Araştırma | Dosya İşlemleri (veri silme , veri güncelleme) | Gösterip yaptırma |
| 12 | Araştırma | Dosya İşlemleri Gelişmiş Uygulamalar | Gösterip yaptırma |
| 13 | Araştırma | Algoritmik optimizasyon ve test teknikleri | Gösterip yaptırma |
| 14 | Araştırma | Grafik İşlemleri | Gösterip yaptırma |
| 15 | Araştırma | Grafik İşlemleri | Gösterip yaptırma |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Bilgisayar kavram, yöntem ve de yazılımlarına hakim olur.
|
3 | |||||
| 2 |
Donanımların temel işlevlerini tanır.
|
0 | |||||
| 3 |
Kişisel ve ağ işletim sistemlerini tanır.
|
0 | |||||
| 4 |
Mesleği ile ilgili etik, sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
|
0 | |||||
| 5 |
Toplam kalite felsefesini benimsemiş ve ilgili kurumsal süreçlere destek verebilen teknik eleman olurlar.
|
4 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Donanım keşif ve kurulması işlemini yapar.
|
0 | |||||
| 2 |
Verilerin yönetim süreçlerini açıklar.
|
0 | |||||
| 3 |
Yazılım dillerinin kullanıldığı farklı alanları açıklar.
|
0 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Yazılım (PC, ağ ortamı ve internet) planlama ve tasarımında görev alır.
|
5 | |||||
| 2 |
Mesleki alanda algoritmik düşünerek ortaya çıkacak olan problemlere karşı çözüm bulur.
|
5 | |||||
| 3 |
Mesleki alanda matematik becerilerini kullanır.
|
4 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Kelime işlemci, hesaplama tablosu, sunu, veri tabanı ve grafik tabanlı tasarım programlarını kurar ve kullanır.
|
1 | |||||
| 2 |
Verilen teorik konuları uygulama imkanı bulurlar.
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Yaygın karşılaşılan yazılım ve donanım arızalarını tespit eder, sorunlara çözüm üretirler.
|
1 | |||||
| 2 |
Veri güvenliği ve saklanması ile ilgili tedbirleri alan ve uygun çözümler bulan birey olurlar.
|
2 | |||||
| 3 |
Hata bulma, problem çözme, karar verme ve işlem planlaması konularında yetenekli olurlar.
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Hızlı öğrenebilir ve öğrendiklerini pratiğe dökerler.
|
3 | |||||
| 2 |
Eğitim sürecinde öğrendiği temel bilgiler sayesinde var olan yenilikleri öğrenme ve bunları geliştirme yeteneğine sahip olurlar.
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Bölümde derslerin haricinde kendi alanları ile ilgili kulüp çalışmaları ile sektörde var olan firmalar ile tanışma ve iletişim kurma şansı bulurlar.
|
1 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Bölümde öğrenciler hem programcılık, web tasarımı hemde teknik dersleri aldıkları için tercih edilme şansları artar.
|
3 | |||||
| 2 |
Programcılık dersleri sayesinde öğrenciler yeni programlar geliştirme ve bunları kendi ürettikleri projelerle uygulama yetkinliği kazanırlar.
|
4 | |||||
| 3 |
Bazı küçük veya orta ölçekli şirketlerde yöneticilik ve liderlik rolünü üstlenirler.
|
0 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 14 | 3 | 42 |
| Okuma | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 3 | 1 | 3 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 8 | 2 | 16 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 62 | 0 | 126 |
| Genel Toplam | 126 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |