Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BBP210 | GÖRSEL PROGRAMLAMA II | 4 | 4 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ADNAN KÜRŞAT TEKE |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ADNAN KÜRŞAT TEKE |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı bilgisayar ortamında C# kodları ve nesneleri kullanılarak çeşitli Windows uygulamaları programlayabilmek. Bu programları veri tabanları ile ilişkilendirerek içinde bilgiler barındırabilen ve bu bilgilere göre otomasyon yapabilen programlar oluşturabilmek. |
İçerik: | Bu dersin içeriğinde Visual Studio kullanılarak çeşitli C# nesnelerinin kullanımı, C# nesnelerinin birbirleri ile ve uygulama dışındaki dosyalar ile ilişkilerinin sağlanması, C# uygulamaları ve SQL Server veri tabanları arasında ilişki sağlanması, projelerde hata kontrolleri ve çözümleri, tasarlanan projenin bir program şeklinde kurulumunun yapılması, kendini tekrarlı bir şekilde çağıran sınıf ve fonksiyon yapılarının kullanılması konuları bulunmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Veri tabanı ile bağlantı kurar. |
Veri tabanından veri çeker. |
Veri tabanına veri ekler. |
Veri tabanındaki verileri günceller. |
Pdf dosyaları oluşturur ve kullanır. |
Uygulama dışındaki dosyalar ile işlem yapabilir. |
Program üzerinden elektronik mail gönderir. |
Oluşturduğu programın kurulum klasörünü oluşturur. |
Çalışma sırasında oluşabilecek hataları tanır. |
Programın çalışmasına zarar verebilecek hataları çözer. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Timer uygulamaları, hata tanımlama. | Anlatım |
2 | - | Hata kontrolü ve hata ayıklama. | Gösterip Yaptırma |
3 | Kaynak Tarama | Formlarda dosya kullanımı. | Gösterip Yaptırma |
4 | Kaynak Tarama | Formlarda dosya kullanımı. | Gösterip Yaptırma |
5 | Kaynak Tarama | Veritabanı bağlantısı kurma ve tabloya veri girişi yapma. | Gösterip Yaptırma |
6 | Kaynak Tarama | Veritabanı tablo verilerini görüntüleme, nesneye aktarma, güncelleme ve silme. | Gösterip Yaptırma |
7 | Kaynak Tarama | Form içinde raporlama yapmak. | Gösterip Yaptırma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak Tarama | PDF dosyası oluşturmak. | Gösterip Yaptırma |
10 | Kaynak Tarama | Kendini çağıran yapılar. | Gösterip Yaptırma |
11 | Kaynak Tarama | NuGet Paketleri | Gösterip Yaptırma |
12 | Kaynak Tarama | Uzantılar ve kurulum dosyası oluşturma. | Gösterip Yaptırma |
13 | Ön tasarım | C# dilinde hazırlanan çeşitli örnekler ve uygulamalar. | Gösterip Yaptırma |
14 | Ön tasarım | C# dilinde hazırlanan çeşitli örnekler ve uygulamalar. | Gösterip Yaptırma |
15 | Ön tasarım | C# dilinde hazırlanan çeşitli örnekler ve uygulamalar. | Gösterip Yaptırma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Projeler ile C# 7.0 ve SQL ve server 2016 - Yazar: Süleyman UZUNKÖPRÜ |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilgisayar kavram, yöntem ve de yazılımlarına hakim olur.
|
5 | |||||
2 |
Donanımların temel işlevlerini tanır.
|
2 | |||||
3 |
Kişisel ve ağ işletim sistemlerini tanır.
|
4 | |||||
4 |
Mesleği ile ilgili etik, sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
|
5 | |||||
5 |
Toplam kalite felsefesini benimsemiş ve ilgili kurumsal süreçlere destek verebilen teknik eleman olurlar.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Donanım keşif ve kurulması işlemini yapar.
|
2 | |||||
2 |
Verilerin yönetim süreçlerini açıklar.
|
4 | |||||
3 |
Yazılım dillerinin kullanıldığı farklı alanları açıklar.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yazılım (PC, ağ ortamı ve internet) planlama ve tasarımında görev alır.
|
5 | |||||
2 |
Mesleki alanda algoritmik düşünerek ortaya çıkacak olan problemlere karşı çözüm bulur.
|
5 | |||||
3 |
Mesleki alanda matematik becerilerini kullanır.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kelime işlemci, hesaplama tablosu, sunu, veri tabanı ve grafik tabanlı tasarım programlarını kurar ve kullanır.
|
5 | |||||
2 |
Verilen teorik konuları uygulama imkanı bulurlar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaygın karşılaşılan yazılım ve donanım arızalarını tespit eder, sorunlara çözüm üretirler.
|
5 | |||||
2 |
Veri güvenliği ve saklanması ile ilgili tedbirleri alan ve uygun çözümler bulan birey olurlar.
|
4 | |||||
3 |
Hata bulma, problem çözme, karar verme ve işlem planlaması konularında yetenekli olurlar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hızlı öğrenebilir ve öğrendiklerini pratiğe dökerler.
|
5 | |||||
2 |
Eğitim sürecinde öğrendiği temel bilgiler sayesinde var olan yenilikleri öğrenme ve bunları geliştirme yeteneğine sahip olurlar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bölümde derslerin haricinde kendi alanları ile ilgili kulüp çalışmaları ile sektörde var olan firmalar ile tanışma ve iletişim kurma şansı bulurlar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bölümde öğrenciler hem programcılık, web tasarımı hemde teknik dersleri aldıkları için tercih edilme şansları artar.
|
5 | |||||
2 |
Programcılık dersleri sayesinde öğrenciler yeni programlar geliştirme ve bunları kendi ürettikleri projelerle uygulama yetkinliği kazanırlar.
|
5 | |||||
3 |
Bazı küçük veya orta ölçekli şirketlerde yöneticilik ve liderlik rolünü üstlenirler.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 12 | 2 | 24 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 7 | 2 | 14 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 12 | 2 | 24 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 49 | 0 | 124 |
Genel Toplam | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |