Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ASP155 | MUTFAKTA KALİTE YÖNETİMİ | 1 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ZEYNEP KURHAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. MÜZEYYEN BÜŞRA SAĞLAM |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı; mutfakta gıda maddelerinin kalite kontrolleri, depo kontrollerini yapma ve besinleri saklama yeterliklerinin kazandırılmasıdır. |
İçerik: | Bu dersin içeriğinde; mutfakta yemeklerin kalite kontrolü, besin hazırlama ve pişirmede hijyen, yemeklerden numune alma, mutfakta hizmetlerin kalitesini değerlendirme, gıda maddelerinin depo giriş –çıkış kontrolleri, depoların fiziki özelliklerini planlaması, depoların ısı kontrolleri, İşlenmemiş yiyeceklerin depolanması, İşlenmemiş yiyeceklerin depolanması, hazırlanmış yiyeceklerin depolanması, donmuş gıdaların depolanması, besinlerin soğutma yöntemiyle saklanması, besinlerin dondurma yöntemiyle saklanması, besinlerin tuzlanarak saklanması, besinlerin baharatla saklanması, besinlerin şekerle saklanması, besinlerin kurutularak saklanması, besinlerin konserve yapılarak saklanması, besinlerin fermente edilerek saklanması konuları incelenecektir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Mutfakta gıda maddelerinin kalite kontrolünü düzenler. |
Depo kontrolleri yaparak çıkarımda bulunur. |
Yiyecekleri depolayarak analiz eder. |
Besinleri işleyerek saklar ve kategorize eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür araştırması | Mutfakta yemeklerin kalite kontrolü, Besin hazırlama ve pişirmede hijyen | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
2 | Literatür araştırması | Yemeklerden numune alma, Mutfakta hizmetlerin kalitesini değerlendirme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
3 | Literatür araştırması | Gıda maddelerinin depo giriş –çıkış kontrolleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
4 | Literatür araştırması | Depoların fiziki özelliklerini planlaması, Depoların ısı kontrolleri | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
5 | Literatür araştırması | İşlenmemiş yiyeceklerin depolanması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
6 | Literatür araştırması | İşlenmemiş yiyeceklerin depolanması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
7 | Literatür araştırması | Hazırlanmış yiyeceklerin depolanması, Donmuş gıdaların depolanması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür araştırması | Besinlerin soğutma yöntemiyle saklanması, Besinlerin dondurma yöntemiyle saklanması, Besinlerin tuzlanarak saklanması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
10 | Literatür araştırması | Besinlerin baharatla saklanması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
11 | Literatür araştırması | Besinlerin şekerle saklanması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
12 | Literatür araştırması | Besinlerin kurutularak saklanması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
13 | Literatür araştırması | Besinlerin konserve yapılarak saklanması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
14 | Literatür araştırması | Besinlerin konserve yapılarak saklanması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
15 | Literatür araştırması | Besinlerin fermente edilerek saklanması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Aktaş, A., & Özdemir, B. (2007). Otel işletmelerinde mutfak yönetimi. Detay Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 40 | Optik(Test) Sınav | |
Ödev Değerlendirme | 1 | 10 | ||
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Optik(Test) Sınav | |
TOPLAM | 3 | 100 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
HAS A BASIC KNOWLEDGE ABOUT THE THEORIES, FACTS AND GENERAL PRINCIPLES OF COOKING.
|
5 | |||||
2 |
HAS A KNOWLEDGE ABOUT THE PREPARATIONS, PROFESSIONAL STANDARDS AND PRACTISE IN COOKING FIELD
|
5 | |||||
3 |
HAS A KNOWLEDGE ABOUT THE INTERNAL AND EXTERNAL EFFECTS OF THE ORGANIZATIONS IN COOKING FIELD
|
5 | |||||
4 |
HAS A KNOWLEDGE ABOUT THE PROCESS OF SERVICE AND OPERATIONS OF COOKING FIELD.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
PERFORMS THE PROCESS OF SERVICE AND OPERATIONS OF COOKING FIELD.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
MEETS THE NEEDS AND REQUESTS OF THE CUSTOMERS BY SATISFACTORY, EVALUATES, DEVELOPS AND PRODUCES SOLUTIONS TO PREVENT THE PROBLEMS WHICH COULD AFFECT THE PROCESS OF SERVICE.
|
5 | |||||
2 |
FOLLOWS THE CHANGES OF INTERNAL OR EXTERNAL ENVIRONMENT IN THE ORGANIZATIONS IN HIS/HER FIELD, MAKES RATIONALIST ANALYSIS, INTERPRETS, MAKES A DECISSION AND ACCOMODATES HIMSELF/HERSELF ACCORDING TO THOSE CHANGES
|
5 | |||||
3 |
MAKES SELF EVALUATION AND DRAWS CONCLUTIONS OUT OF PRACTISES.
|
5 | |||||
4 |
DETERMINES THE PROBLEMS IN HIS/HER FIELD, PRODUCES SOLUTIONS AND PRESENTS.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
USES THE KNOWLEDGES OF COOKING ACQUIRED IN BUSINESS ENVIRONMENT AND VOCATION.
|
5 | |||||
2 |
ACQUIRES KNOWLEDGE ABOUT THE PHSICAL ENVIRONMENT, EQUIPMENTS AND DEVICES AND TECHNOLOGY IN COOKING FIELD, HOW TO USE AND PROTECT THEM BY MAINTAINING..
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
WORKS STAND-ALONE WHILST PERFORMING HIS DUTY IN HIS/HER FIELD.
|
5 | |||||
2 |
WORKS AS A MEMBER OF THE TEAM AND TAKES RESPONSIBILITY.
|
5 | |||||
3 |
MANAGES HIS/HER TECHNICAL AND PROFESSIONAL DUTIES IN A COMPLICATED AND UNFORSEEN EVENTS.
|
5 | |||||
4 |
TRACKS THE DEVELOPMENTS AND PRACTISES IN HIS/HER FIELD AND USES THEM IN HIS/HER JOB.
|
5 | |||||
5 |
HELPS THE DEVELOPMENT OF HIS/HER COLLEAGUES’ VOCATIONAL KNOWLEDGES AND SKILLS AND EVALUATES THEIR PERFORMANCES EQUALLY.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
LEARNS HIMSELF/HERSELF, MANAGES HIMSELF/HERSELF AND HIS/HER TIME AND EVALUATES HIS/HER SUCCESS.
|
5 | |||||
2 |
TRACKS ACTUAL DEVELOPMENTS RELATED TO HIS/HER FILED AND JOB.
|
5 | |||||
3 |
ALWAYS UPDATES AND DEVELOPS HIS/HER KNOWLEDGE, SKILLS AND PROFESSIONAL COMPETENCE RELATED TO HIS/HER FIELD WITH THE SENSE OF LEARNING DURING HIS/HER WHOLE LIFE.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
EFFECTIVELY COMMUNICATES INTERPERSONAL AND INTERCULTURAL.
|
4 | |||||
2 |
PREPARES REPORTS IN HIS/HER FIELD, PRESENTS HIS/HER KNOWLEDGES, CONTROVERSY AND ANALYSIS TO THE PROFESSIONALS AND TO THE ONES OUT OF HIS/HER FIELD IN VARIABLE WAYS.
|
4 | |||||
3 |
USES THE SOFTWARES, INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES RELATED TO HIS/HER FIELD AT LEAST ON THE BASIC LEVEL OF THE EUROPEAN COMPUTER DRIVING LICENCE.
|
5 | |||||
4 |
FOLLOWS THE INNOVATIONS IN HIS/HER SERVICE FIELD, JOB AND VOCATION AND COMMUNICATES IN A FOREIGN LANGUAGE AT LEAST ON THE LEVEL OF GENERAL A2 OF THE EUROPEAN LANGUAGE PORTFOLIO
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
ADHERES TO ETHIC VALUES IN HIS/HER FIELD.
|
5 | |||||
2 |
MINDS HIS/HER PERSONAL CARE, HYGIENE, DRESS AND FINERY AND OUTLOOK LIKE THE WAY HIS/HER FIELD REQUIRES.
|
5 | |||||
3 |
DOES HIS/HER JOB WITHIN THE VOCATIONAL STANDARDS AND LEGALITY.
|
5 | |||||
4 |
PAYS ATTENTION TO THE DIFFERENCES AMONG THE PEOPLE AND CULTURES, SHOWS RESPECT AND TOLERANCE.
|
4 | |||||
5 |
MAKES EVALUATION OF HEALTH CARE, SAFETY AND RISK ANALYSIS IN HIS/HER FIELD.
|
5 | |||||
6 |
PAYS ATTENTION TO HUMAN HEALTH, SOCIAL AND NATURAL ENVIRONMENT WHILE WORKING IN HIS/HER FIELD.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 5 | 70 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 1 | 1 | 1 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 31 | 0 | 101 |
Genel Toplam | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |