Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ASP254 | DÜNYA MUTFAKLARI VE UYGULAMALARI | 4 | 4 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ZEYNEP KURHAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı;dünya mutfak kültürünü araştırarak bu mutfaklardan yemekler hazırlanması, yeni yemek reçetelerinin tasarlanması ve mesleki gelişime ilişkin faaliyetlerin yürütülmesi yeterliklerinin kazandırmak. |
İçerik: | Bu dersin içeriğinde; Fransız mutfağındaki teknikler ve yemekleri, İtalyan mutfağı yemekleri, Uzak Doğu ve Asya mutfak kültürüne uygun yemekler, İspanya mutfağı yemekleri, Meksika mutfağı Yemekleri, Orta Doğu mutfağı, Orta Doğu mutfağı yemekleri, Anadolu mutfak kültürü, Anadolu mutfağı yemekleri, denizaşırı ülke mutfağı ve yemekleri, Yeni yemek reçetesi araştırması, yeni yemek reçetesi tasarlanması, yeni yemek reçetesi değerlendirme, yeni yapılan yemeği tadıma sunma, yapılan yemeği fotoğraflamak konuları işlenecektir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Öğrenciler Fransız yemeklerini araştırır ve analiz eder. |
Uzak Doğu ve Asya Mutfak Kültürünü araştır ve Asya ülkelerindeki farklı pişirme tekniklerini değerlendirir. |
Akdeniz Mutfak Kültürünü araştırır ve analiz eder. |
Orta Doğu mutfak Kültürünü araştırır ve birbirinden farklı yönleri sıralar. |
Anadolu Mutfak Kültürünü bölgesel farklılıklarını araştırır ve farklı bölgelerden oluşan yemekleri birbiriyle uyumlu şekilde tasarlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Fransız mutfağındaki teknikler ve yemekleri | Anlatım,Uygulama |
2 | Literatür araştırması | İtalyan mutfağı yemekleri | Anlatım,Uygulama |
3 | Literatür araştırması | Uzak doğu ve asya mutfak kültürüne uygun yemekler | Anlatım,Uygulama |
4 | Literatür araştırması | İspanya mutfağı yemekleri | Anlatım,Uygulama |
5 | Literatür araştırması | Meksika mutfağı yemekleri | Anlatım,Uygulama |
6 | Literatür araştırması | Orta doğu mutfağı | Anlatım,Uygulama |
7 | Literatür araştırması | Orta doğu mutfağı yemekleri | Anlatım,Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür araştırması | Anadolu mutfak kültürü | Anlatım,Uygulama |
10 | Literatür araştırması | Anadolu mutfağı yemekleri | Anlatım,Uygulama |
11 | Literatür araştırması | Denizaşırı ülke mutfağı ve yemekleri | Anlatım,Uygulama |
12 | Literatür araştırması | Yeni yemek reçetesi araştırması | Anlatım,Uygulama |
13 | Literatür araştırması | Yeni yemek reçetesi tasarlanması | Anlatım,Uygulama |
14 | Literatür araştırması | Yeni yemek reçetesi değerlendirme | Anlatım,Uygulama |
15 | Literatür araştırması | Yeni yapılan yemeği tadıma sunma, yapılan yemeği fotoğraflamak | Anlatım,Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Sarıışık, M. (2013). Uluslararası gastronomi. Ankara: Detay Yayıncılık. |
Yılmaz, H. (2016). Dünya mutfakları I. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
HAS A BASIC KNOWLEDGE ABOUT THE THEORIES, FACTS AND GENERAL PRINCIPLES OF COOKING.
|
5 | |||||
2 |
HAS A KNOWLEDGE ABOUT THE PREPARATIONS, PROFESSIONAL STANDARDS AND PRACTISE IN COOKING FIELD
|
5 | |||||
3 |
HAS A KNOWLEDGE ABOUT THE INTERNAL AND EXTERNAL EFFECTS OF THE ORGANIZATIONS IN COOKING FIELD
|
5 | |||||
4 |
HAS A KNOWLEDGE ABOUT THE PROCESS OF SERVICE AND OPERATIONS OF COOKING FIELD.
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
PERFORMS THE PROCESS OF SERVICE AND OPERATIONS OF COOKING FIELD.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
MEETS THE NEEDS AND REQUESTS OF THE CUSTOMERS BY SATISFACTORY, EVALUATES, DEVELOPS AND PRODUCES SOLUTIONS TO PREVENT THE PROBLEMS WHICH COULD AFFECT THE PROCESS OF SERVICE.
|
5 | |||||
2 |
FOLLOWS THE CHANGES OF INTERNAL OR EXTERNAL ENVIRONMENT IN THE ORGANIZATIONS IN HIS/HER FIELD, MAKES RATIONALIST ANALYSIS, INTERPRETS, MAKES A DECISSION AND ACCOMODATES HIMSELF/HERSELF ACCORDING TO THOSE CHANGES
|
5 | |||||
3 |
MAKES SELF EVALUATION AND DRAWS CONCLUTIONS OUT OF PRACTISES.
|
5 | |||||
4 |
DETERMINES THE PROBLEMS IN HIS/HER FIELD, PRODUCES SOLUTIONS AND PRESENTS.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
USES THE KNOWLEDGES OF COOKING ACQUIRED IN BUSINESS ENVIRONMENT AND VOCATION.
|
5 | |||||
2 |
ACQUIRES KNOWLEDGE ABOUT THE PHSICAL ENVIRONMENT, EQUIPMENTS AND DEVICES AND TECHNOLOGY IN COOKING FIELD, HOW TO USE AND PROTECT THEM BY MAINTAINING..
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
WORKS STAND-ALONE WHILST PERFORMING HIS DUTY IN HIS/HER FIELD.
|
1 | |||||
2 |
WORKS AS A MEMBER OF THE TEAM AND TAKES RESPONSIBILITY.
|
5 | |||||
3 |
MANAGES HIS/HER TECHNICAL AND PROFESSIONAL DUTIES IN A COMPLICATED AND UNFORSEEN EVENTS.
|
5 | |||||
4 |
TRACKS THE DEVELOPMENTS AND PRACTISES IN HIS/HER FIELD AND USES THEM IN HIS/HER JOB.
|
5 | |||||
5 |
HELPS THE DEVELOPMENT OF HIS/HER COLLEAGUES’ VOCATIONAL KNOWLEDGES AND SKILLS AND EVALUATES THEIR PERFORMANCES EQUALLY.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
LEARNS HIMSELF/HERSELF, MANAGES HIMSELF/HERSELF AND HIS/HER TIME AND EVALUATES HIS/HER SUCCESS.
|
5 | |||||
2 |
TRACKS ACTUAL DEVELOPMENTS RELATED TO HIS/HER FILED AND JOB.
|
5 | |||||
3 |
ALWAYS UPDATES AND DEVELOPS HIS/HER KNOWLEDGE, SKILLS AND PROFESSIONAL COMPETENCE RELATED TO HIS/HER FIELD WITH THE SENSE OF LEARNING DURING HIS/HER WHOLE LIFE.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
EFFECTIVELY COMMUNICATES INTERPERSONAL AND INTERCULTURAL.
|
5 | |||||
2 |
PREPARES REPORTS IN HIS/HER FIELD, PRESENTS HIS/HER KNOWLEDGES, CONTROVERSY AND ANALYSIS TO THE PROFESSIONALS AND TO THE ONES OUT OF HIS/HER FIELD IN VARIABLE WAYS.
|
5 | |||||
3 |
USES THE SOFTWARES, INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES RELATED TO HIS/HER FIELD AT LEAST ON THE BASIC LEVEL OF THE EUROPEAN COMPUTER DRIVING LICENCE.
|
0 | |||||
4 |
FOLLOWS THE INNOVATIONS IN HIS/HER SERVICE FIELD, JOB AND VOCATION AND COMMUNICATES IN A FOREIGN LANGUAGE AT LEAST ON THE LEVEL OF GENERAL A2 OF THE EUROPEAN LANGUAGE PORTFOLIO
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
ADHERES TO ETHIC VALUES IN HIS/HER FIELD.
|
5 | |||||
2 |
MINDS HIS/HER PERSONAL CARE, HYGIENE, DRESS AND FINERY AND OUTLOOK LIKE THE WAY HIS/HER FIELD REQUIRES.
|
5 | |||||
3 |
DOES HIS/HER JOB WITHIN THE VOCATIONAL STANDARDS AND LEGALITY.
|
5 | |||||
4 |
PAYS ATTENTION TO THE DIFFERENCES AMONG THE PEOPLE AND CULTURES, SHOWS RESPECT AND TOLERANCE.
|
5 | |||||
5 |
MAKES EVALUATION OF HEALTH CARE, SAFETY AND RISK ANALYSIS IN HIS/HER FIELD.
|
5 | |||||
6 |
PAYS ATTENTION TO HUMAN HEALTH, SOCIAL AND NATURAL ENVIRONMENT WHILE WORKING IN HIS/HER FIELD.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 5 | 70 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 29 | 0 | 127 |
Genel Toplam | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |