Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ITP151 | MEKANİK VE STATİK | 1 | 3 | 3 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. İSMİHAN GÜNAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. YASEMİN KILIÇ ERDİM |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Mühendislik mekaniğinin temel bilgilerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Vektörler, kuvvet, moment, maddesel noktaların statiği. Eşdeğer kuvvet sistemleri,düzlem kuvvet sistemleri. Rijit cisimlerin statiği. Çerçeveler ve kafes sistemler. Eğrilerin ve alanların ağırlık merkezleri, yayılı kuvvetler. Çerçevelerde ve kirişlerde iç kuvvetler ve iç kuvvet diyagramlarının çizimi. Alanların ve kütlelerin atalet momentleri |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Vektörler, kuvvet, moment, maddesel noktaların statiğini hesaplar. |
Eşdeğer kuvvet sistemleri, düzlem kuvvet sistemlerini hesaplar. |
Rijit cisimlerin statiğini öğrenir. |
Çerçeveler ve kafes sistemleri hesaplar. |
Eğrilerin ve alanların ağırlık merkezlerini hesaplar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Newton mekaniğinin mühendislikteki uygulamaları, denge bilimi, boyutlar ve birimler. | Anlatım ve Soru Çözümü |
2 | Literatür Araştırması | Vektörlerin bileşkesinin bulunması, vektörlerin bileşenlerine ayrıştırılması, kesişen ve düzlemsel kuvvetler. Kuvvetlerin dikdörtgen bileşenleri. | Anlatım ve Soru Çözümü |
3 | Literatür Araştırması | Newton yasaları, maddesel bir noktanın dengesi, denge problemleri, serbest cisim diyagramları, uzay kuvvetleri. | Anlatım ve Soru Çözümü |
4 | Literatür Araştırması | İç ve dış kuvvetler, | Anlatım ve Soru Çözümü |
5 | Literatür Araştırması | Vektör çarpımı, moment, Varignon teoremi, | Anlatım ve Soru Çözümü |
6 | Literatür Araştırması | Nokta çarpımı, üçlü skaler çarpım, eşdeğer kuvvet sistemleri. | Anlatım ve Soru Çözümü |
7 | Literatür Araştırması | Ağırlık ve kütle merkezlerinin hesabı, eğrileri alanlar, bileşik alanlar ve cisimler, yayılı yükler, hidrostatik basınç, hacimlerin ağırlık merkezleri | Anlatım ve Soru Çözümü |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Araştırması | Ağırlık ve kütle merkezlerinin hesabı, eğrileri alanlar, bileşik alanlar ve cisimler, yayılı yükler, hidrostatik basınç, hacimlerin ağırlık merkezleri | Anlatım ve Soru Çözümü |
10 | Literatür Araştırması | Kafes kirişlerin türleri izostatik kafes kirişler, | Anlatım ve Soru Çözümü |
11 | Literatür Araştırması | Serbest cisim diyagramları, eklemler yöntemi, kesitler yöntemi. | Anlatım ve Soru Çözümü |
12 | Literatür Araştırması | Çerçevelerin ayrıştırılması, iç kuvvetlerin tanımı ve hesaplanması. | Anlatım ve Soru Çözümü |
13 | Literatür Araştırması | Kiriş türleri, Gerber kirişi, iç kuvvetlerin tanımı ve hesaplanması. | Anlatım ve Soru Çözümü |
14 | Literatür Araştırması | Kesme kuvveti, moment ve eksenel kuvvet diyagramları. | Anlatım ve Soru Çözümü |
15 | Literatür Araştırması | Alan ve kütle atalet momentleri. | Anlatım ve Soru Çözümü |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Omurtag, M.H. (2015). Mühendisler İçin Mekanik Statik. Birsen Yayınevi. |
Mühendislik Mekaniği Statik, Bakioğlu M., Birsen Yayınevi, 2007 |
Mühendisler İçin Mekanik-Statik: BEER & JOHNSTON, Birsen Yayınevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
In matters related to the construction area have adequate infrastructure, related to these theoretical, numerical and practical knowledge to provide
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Math, science, and engineering issues related to the field to gain basic theoretical and practical knowledge.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Required for applications related to the field of modern techniques, tools and informatics technologies to be able to select and use effectively
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Conducts research on application issues related to the field and selects appropriate up-to-date technologies.
|
4 | |||||
2 |
Technical drawing, computer aided drafting, simulation programs using to design and various software using the space-related systems and components to choose, basic dimensioning make the accounts, architectural, structural design and details ability to draw to win.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Space-related applications to produce solutions when faced with unforeseen situations, teams or individual to take responsibility gain the ability to do work.
|
1 | |||||
2 |
Professional and ethical responsibility to gain awareness
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Aware of the necessity of lifelong learning; follow developments in science and technology and continuous self-renewal gain awareness.
|
4 | |||||
2 |
Structural problems with the detection, identification, decoding skills in making and various software using the space-related systems and components to choose, basic dimensioning make the accounts, architectural, structural design and details ability to draw to win.
|
4 | |||||
3 |
making related to the construction business planning, process tracking, auditing, gain the ability to accelerate the process
|
0 | |||||
4 |
Basic knowledge and skills acquired in the field, using the ability to interpret and evaluate data, identify problems, analyze the evidence-based solutions to have the ability to develop.
|
1 | |||||
5 |
Field applications, being able to use tools and equipment in the field and more users the ability to
|
1 | |||||
6 |
Industry and services by examining the processes involved in the application of skills to win.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Areas that require a basic level of computer software and hardware to gain the ability to use
|
2 | |||||
2 |
Occupational safety, health, environmental protection and quality of information to be conscious.
|
0 | |||||
3 |
Effective communication techniques and innovations in the field to follow the dominant level to have knowledge of a foreign language.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Being able to follow technological developments related to the field, enterprising, innovative and current problems of our country and the world to know,
|
3 | |||||
2 |
Defines and analyzes problems and develops solution proposals by using the basic knowledge and skills acquired in the field.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 8 | 112 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 7 | 3 | 21 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 39 | 0 | 199 |
Genel Toplam | 199 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |