Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SHP253 | EMNİYET YÖNETİM SİSTEMİ | 3 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. REMZİ SIZAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. ÖMER FARUK TAŞKOLU |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Öğrencilerin havacılık sektörü için gerekli olan emniyet ve güvenlik kavramlarını ve havacılık ile ilgili alt kuruluşlar da dahil olmak üzere uygulamaların nasıl gerçekleştiğine dair bilgi sahibi olmalarını sağlamak. |
İçerik: | Dersin içeriği; havacılık emniyet ve güvenliğinin artırılmasına yönelik kullanılan analiz ve yöntemler ile örnek olaylara konu olan kaza incelemeleri, mevzuatlar, ilgili kurum ve kuruluşlar ve bu kuruluşlara ait genel yapılanma ve hizmet faaileylerinden oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Öğrenci havacılık emniyet ve güvenliği kavramlarını tanımlar. Havacılıkta emniyet ve güvenlik kültürünü tanır ve frezyolojiye hakim olur. Ulusal ve uluslararası kuruluşları ile yasal mevzuata dair bilgi sahibi olur. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | Emniyet Kavramı | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması |
2 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | Emniyet ve Güvenlik Arasında ki Farklar | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması |
3 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | Emniyet Düzenlemeleri ve Emniyeti Düzenleyen Otoriteler | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması |
4 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | Havacılıkta İnsan Faktörü | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması |
5 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | Emniyetsiz Olaylar, Kaza/Kırım Olay Tanımlamaları | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması |
6 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | Havacılıkta Kazaya Neden Olabilecek Hata Çeşitleri, Hata Yönetimi | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması |
7 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | Hava Aracı Kazaları ve Örnek Kaza/Olay İncelemeleri | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | Havacılıkta Emniyet Model ve Yaklaşımları | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması |
10 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | Havacılıkta Emniyet Model ve Yaklaşımları | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması |
11 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | Emniyet Yönetiminde ki Değişim Eğilimleri | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması |
12 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | İnsan Performansı ve Limitleri | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması |
13 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | Emniyet Yönetim Sistemi | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması |
14 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | Emniyet Yönetim Sistemlerinde Planlama ve Örgütleme, Emniyet Yönetim Stratejileri | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması |
15 | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması | Genel Tekrar | Ders notlarının okunması ve konunun araştırılması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Budak(2019); Havacılık Emniyeti ve Güvenliği, Atatürk Üniversitesi AÖF Yayını, Erzurum. SHGM; Havacılık Güvenlik Sistemi,Ankara. SHGM(2012); Emniyet Yönetim Sistemi Temel Esaslar,Ankara. ICAO(2021); Safety Report, Montreal, Kanada. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Takım çalışması becerisi
|
4 | |||||
2 |
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
|
2 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
|
3 | |||||
2 |
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
|
1 | |||||
2 |
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
|
2 | |||||
2 |
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi
|
3 | |||||
2 |
Yabancı dilde iletişim kurma becerisi
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi
|
1 | |||||
2 |
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Etkin iletişim kurma becerisi
|
5 | |||||
2 |
Mesleki öz güven becerisi
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Girişimcilik becerisi
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 2 | 2 | 4 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 2 | 3 | 6 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 50 | 0 | 105 |
Genel Toplam | 105 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |