| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| YDL251 | MESLEKİ İNGİLİZCE I | 3 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
| Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. REMZİ SIZAN |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Sivil Havacılık alanında İngilizce mesleki dil kullanımının ve alana özel terimlerin öğretilmesi ve sivil havacılık öğrencilerinin iş ile ilgili farklı alanlarda İngilizce iletişim becerilerini geliştirmeleri hedeflenmektedir. |
| İçerik: | Havayolları ve havaalanı hizmetlerinde farklı konulardaki teknik terimlerin ve terminolojinin kazandırılması için konu bazında okuma, kelime bilgisi, fonksiyonel İngilizce, dil gelişimi çalışmaları ders içeriğine yansıtılmıştır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Havayolu ve Havalanına özel farklı konu ve durumlara özel teknik terimler ve terminolojinin kazandırılması |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Haftalık Okuma | Miscommunication, Runway Incursion (İletişim Eksikliği, Pist İhlali) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
| 2 | Haftalık Okuma | The airport, airport features, positions on and around the airport, airport hazards, surface operations (Havaalanı, havaalanı özellikleri, havaalanı içindeki ve çevresindeki konumlar, havaalanı tehlikeleri, yüzey operasyonları) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
| 3 | Haftalık Okuma | Lost (Kayıp) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
| 4 | Haftalık Okuma | The Aircraft - Components of Aircraft, Describing Positions on an Airframe, Aircraft Movement and Control (Uçak - Uçağın Bileşenleri, Uçak Gövdesindeki Pozisyonların Açıklanması, Uçak Hareketi ve Kontrolü) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
| 5 | Haftalık Okuma | Technology (Teknoloji) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
| 6 | Haftalık Okuma | ATIS | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
| 7 | Haftalık Okuma | Animals (Hayvanlar) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
| 8 | Haftalık Okuma | Gravity (Yer çekimi) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
| 9 | Haftalık Okuma | Basic Flight Instruments, Positions inside and Outside the Aircraft, Aircraft Altitude, Basic Cockpit Instruments(Temel Uçuş Aletleri, Uçak İçi ve Dışı Pozisyonlar, Uçak İrtifası, Temel Kokpit Aletleri) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Haftalık Okuma | Health - Doctor on Board, Stress, Medical Emergency (Sağlık - Uçuştaki Doktor, Stres, Tıbbi Acil Durum) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
| 12 | Haftalık Okuma | Fire - Dangerous Goods Incidents Report, Smoke, On-Board Fire (Yangın -Tehlikeli Madde Olay Raporu, Duman, Araç İçi Yangın) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
| 13 | Haftalık Okuma | Meteorology - Microbursts, Airport Distruption, Stormy Approach (Meteoroloji - Mikro Patlamalar, Havaalanı Kesintisi, Fırtınalı Yaklaşma) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
| 14 | Haftalık Okuma | Landings (İnişler) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
| 15 | Haftalık Okuma | General Review Before Final (Final öncesi genel tekrar) | Okuma, Kelime Bilgisi, Fonksiyonel İngilizce, Dil Gelişimi |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Aviation English - Henry Emery & Andy Roberts, MacMillan |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
| TOPLAM | 2 | 100 | ||
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Takım çalışması becerisi
|
3 | |||||
| 2 |
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
|
4 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
|
4 | |||||
| 2 |
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi
|
3 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
|
3 | |||||
| 2 |
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
|
2 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
|
3 | |||||
| 2 |
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi
|
1 | |||||
| 2 |
Yabancı dilde iletişim kurma becerisi
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi
|
1 | |||||
| 2 |
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi
|
3 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Etkin iletişim kurma becerisi
|
5 | |||||
| 2 |
Mesleki öz güven becerisi
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Girişimcilik becerisi
|
3 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 14 | 2 | 28 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 1 | 1 | 1 |
| Uygulama | 14 | 1 | 14 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 59 | 0 | 129 |
| Genel Toplam | 129 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,1 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |