| Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
| SKP154 |
DİKSİYON VE ANONS TEKNİKLERİ |
2 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
| Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
| Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
| Dersin Türü |
Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli |
- |
| Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. REMZİ SIZAN |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
| Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
| Amaç: |
Hava yolu şirketlerinin kullandıkları anons tekniklerini doğru şekilde uygular,diyaframdan doğru nefes almayı öğrenir ve bunu anonslarda kullanır,düzgün telaffuz etmeyi öğrenir ve uygular. |
| İçerik: |
Diksiyon teknikleri anlatılır,uçuş öncesi bilgilendirme anonsları,uçağın kalkış anında okunan anonslar,Uçuş boyunca ve uçuş sonrası yapılan anonsların okunması,anlaşılması ve tekrarı konuları ders içeriğini oluşturur. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
| Heyecan, telaş durumlarının üstesinden gelme; mantıklı ve kurallı konuşma, konuşmayı planlama, etkileyici anlatıma hakim olma konularına hakimdir ve uygulayabilecek |
| Mantıklı ve kurallı konuşma planlayabilecek |
| Etkileyici anlatım konularına hâkimdir ve etkileyici konuşmayı yorumlayabilecek |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
| Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
| 1 |
Bölüm okuma |
Diksiyon ve İletişim, Dil ve güzel konuşma |
Anlatım,sunum |
| 2 |
Bölüm okuma |
Konuşma, nitelikli konuşma |
Anlatım |
| 3 |
Bölüm okuma |
Konuşma dili, yazı dili |
Anlatım |
| 4 |
Bölüm okuma |
Konuşma bozuklukları |
Anlatım |
| 5 |
Bölüm okuma |
Konuşma Türleri |
Anlatım,uygulama |
| 6 |
Bölüm okuma |
Ses ve Diksiyon |
Anlatım,uygulama |
| 7 |
Bölüm okuma |
Diksiyonda ses ve nefes eğitimi |
Anlatım,uygulama |
| 8 |
Bölüm okuma |
Konuşmanın temel öğeleri |
Anlatım |
| 9 |
Bölüm okuma |
Türkçede sesler |
Anlatım,uygulama |
| 10 |
- |
ARA SINAV |
- |
| 11 |
Bölüm okuma |
Ses bilimi-Fonetik |
Anlatım |
| 12 |
Bölüm okuma |
Anons Türleri |
Anlatım,uygulama |
| 13 |
Bölüm okuma |
Anons Teknikleri |
Anlatım,uygulama |
| 14 |
Bölüm okuma |
Anons yaparken dikkat edilmesi gerekenler |
Anlatım,uygulama |
| 15 |
Bölüm okuma |
Uçuş anonsları |
Anlatım,uygulama |
| 16 |
- |
FİNAL |
- |
| 17 |
- |
FİNAL |
- |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
| BİLGİ |
| Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Takım çalışması becerisi
|
|
|
|
|
|
5 |
| 2 |
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
|
|
|
|
|
|
5 |
| BİLGİ |
| Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
|
|
|
|
|
|
5 |
| 2 |
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi
|
|
|
|
|
4 |
|
| BECERİLER |
| Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
|
|
|
|
|
|
5 |
| 2 |
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
|
|
|
|
|
|
5 |
| BECERİLER |
| Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
|
|
|
|
|
|
5 |
| 2 |
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi
|
|
|
|
|
|
5 |
| YETKİNLİKLER |
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi
|
|
1 |
|
|
|
|
| 2 |
Yabancı dilde iletişim kurma becerisi
|
|
|
|
|
|
5 |
| YETKİNLİKLER |
| Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi
|
|
|
|
|
|
5 |
| 2 |
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi
|
|
|
|
|
|
5 |
| YETKİNLİKLER |
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Etkin iletişim kurma becerisi
|
|
|
|
|
|
5 |
| 2 |
Mesleki öz güven becerisi
|
|
|
|
|
|
5 |
| YETKİNLİKLER |
| Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Girişimcilik becerisi
|
0 |
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
| Ders |
14 |
4 |
56 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
10 |
2 |
20 |
| Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Grup Çalışması / Ödevi |
12 |
5 |
60 |
| Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
| Okuma |
0 |
0 |
0 |
| Ödev |
0 |
0 |
0 |
| Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
| Seminer |
0 |
0 |
0 |
| Staj |
0 |
0 |
0 |
| Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
| Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
| Uygulama |
0 |
0 |
0 |
| Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
| Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
| Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
| Final Sınavı |
3 |
1 |
3 |
| Final Sınavı Hazırlığı |
3 |
1 |
3 |
| Ara Sınav |
3 |
1 |
3 |
| Ara Sınav Hazırlığı |
3 |
1 |
3 |
| Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
| TOPLAM |
48 |
0 |
148 |
|
Genel Toplam |
148 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|