Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
SKP154 |
DİKSİYON VE ANONS TEKNİKLERİ |
2 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Öğr.Gör. REMZİ SIZAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Hava yolu şirketlerinin kullandıkları anons tekniklerini doğru şekilde uygular,diyaframdan doğru nefes almayı öğrenir ve bunu anonslarda kullanır,düzgün telaffuz etmeyi öğrenir ve uygular. |
İçerik: |
Diksiyon teknikleri anlatılır,uçuş öncesi bilgilendirme anonsları,uçağın kalkış anında okunan anonslar,Uçuş boyunca ve uçuş sonrası yapılan anonsların okunması,anlaşılması ve tekrarı konuları ders içeriğini oluşturur. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Heyecan, telaş durumlarının üstesinden gelme; mantıklı ve kurallı konuşma, konuşmayı planlama, etkileyici anlatıma hakim olma konularına hakimdir ve uygulayabilecek |
Mantıklı ve kurallı konuşma planlayabilecek |
Etkileyici anlatım konularına hâkimdir ve etkileyici konuşmayı yorumlayabilecek |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Bölüm okuma |
Diksiyon ve İletişim, Dil ve güzel konuşma |
Anlatım,sunum |
2 |
Bölüm okuma |
Konuşma, nitelikli konuşma |
Anlatım |
3 |
Bölüm okuma |
Konuşma dili, yazı dili |
Anlatım |
4 |
Bölüm okuma |
Konuşma bozuklukları |
Anlatım |
5 |
Bölüm okuma |
Konuşma Türleri |
Anlatım,uygulama |
6 |
Bölüm okuma |
Ses ve Diksiyon |
Anlatım,uygulama |
7 |
Bölüm okuma |
Diksiyonda ses ve nefes eğitimi |
Anlatım,uygulama |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Bölüm okuma |
Konuşmanın temel öğeleri |
Anlatım |
10 |
Bölüm okuma |
Türkçede sesler |
Anlatım,uygulama |
11 |
Bölüm okuma |
Ses bilimi-Fonetik |
Anlatım |
12 |
Bölüm okuma |
Anons Türleri |
Anlatım,uygulama |
13 |
Bölüm okuma |
Anons Teknikleri |
Anlatım,uygulama |
14 |
Bölüm okuma |
Anons yaparken dikkat edilmesi gerekenler |
Anlatım,uygulama |
15 |
Bölüm okuma |
Uçuş anonsları |
Anlatım,uygulama |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Takım çalışması becerisi
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi
|
|
|
|
|
|
5 |
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki etik ve sorumluluk bilinci
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi
|
|
|
|
|
4 |
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Yabancı dilde iletişim kurma becerisi
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Etkin iletişim kurma becerisi
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Mesleki öz güven becerisi
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Girişimcilik becerisi
|
0 |
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
10 |
2 |
20 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
12 |
5 |
60 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
3 |
1 |
3 |
Final Sınavı Hazırlığı |
3 |
1 |
3 |
Ara Sınav |
3 |
1 |
3 |
Ara Sınav Hazırlığı |
3 |
1 |
3 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
48 |
0 |
148 |
|
Genel Toplam |
148 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|