Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BEY298E | SUMMER TRAINEESHIP | 4 | 0 | 0 | 1 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Beslenme ve Diyetetik programında edinilen teorik ve pratik bilgi ve yeterliliklerin, gerçek meslek yaşamında veya gerçeğe çok yakın durumlarda uygulanmasıyla mesleki yetkinliğin artırılması ve diyetisyenlik mesleğine ilişkin bilgi, beceri ve tutumların kazanılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Beslenme durumu ve alışkanlıklarının saptanması, beslenme eğitimi, özel gruplar için beslenme eğitim programları/materyallerinin geliştirilmesi. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Alanında edindiği olgusal bilgileri saha tecrübeleriyle ilişkilendirir. |
Mesleki iletişim tekniklerini uygular. |
Meslek etiğine uygun davranış gösterir. |
Toplu beslenme hizmeti veren yerlerde çalışanlara hijyen konusunda hizmet içi eğitim düzenler. |
Beslenme eğitimi materyalleri hazırlar. |
Beslenme eğitiminde mobil/ web tabanlı teknoloji kaynaklarını kullanır. |
Danışan/ hastaların vücut bileşimlerini ölçer. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması | Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma |
2 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması | Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma |
3 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması | Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma |
4 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması | Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma |
5 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması | Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma |
6 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması | Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma |
7 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması | Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması | Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma |
10 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması | Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma |
11 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması | Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma |
12 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması | Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma |
13 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması | Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma |
14 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması | Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma |
15 | Literatür tarama, Web tabanlı araştırma, Bireysel Araştırma | Alan Çalışması | Anlatım, örnek olay yöntemi, tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Mahan, L. K., Escott-Stump, S., Raymond, J. L., & Krause, M. V. (2012). Krause's food & the nutrition care process [E-book]. Elsevier Health Sciences. |
Baysal, A. (2009). Beslenme (12th ed.). Hatiboğlu Basım ve Yayım. |
Gibson RS. (2005). Principles of Nutritional Assessment, Oxford University Press, NY, USA |
Aslan, D. (2021). Halk Sağlığı ve Beslenme. Hipokrat Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beslenme ve Diyetetik alanının gerektirdiği düzeyde tıbbi ve fen bilimleri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiye dayalı kavramları tanımlar. Beslenme ve Diyetetik alanının gerektirdiği düzeyde tıbbi ve fen bilimleri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiye dayalı kavramları tanımlar
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beslenme ve Diyetetik alanının gerektirdiği düzeyde tıbbi ve fen bilimleri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiye dayalı kavramları tanımlar
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tıbbi ve fen bilimlerini baz alarak Beslenme ve Diyetetik alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri tanımlar.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beslenme Ve Diyetetik alanında bilgilerini kullanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 14 | 1 | 14 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 14 | 1 | 14 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 29 | 0 | 29 |
Genel Toplam | 29 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 1,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 1,0 |