Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BEY444E | GRADUATION THESIS | 8 | 6 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi HATİCE MERVE BAYRAM |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Beslenme ve diyetetik alanına yönelik araştırma planlama, literatür tarama, hipotez geliştirme, veri toplama ve analiz etme, elde edilen verileri bilimsel bir bakış açısıyla yorumlama ve bitirme tezi hazırlamaya yönelik bilgi, beceri ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Bitirme tezi hazırlama ilkeleri ve planlama aşamaları, literatür araştırması ve araştırma konusunun belirlenmesi, amaç, hipotez, materyal ve yöntemin belirlenmesi, verilerin toplanması ve analizi sonuçlar, tartışma ve referansların yazılması, rapor halinde sunulması. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Beslenme ve diyetetik ile ilişkili konularda araştırma planı hazırlar. |
Literatür tarama yöntemlerini takip ederek mesleki alandaki araştırmaları okur. |
Bitirme tezi için araştırma hipotezi ve araştırma sorularını biçimlendirir. |
Anlaşılır ve etkili bir araştırma konusu önerir ve bitirme tezini düzenler. |
Veri toplama ve analizi yöntemlerinin güçlü ve zayıf yönlerini ayırt eder. |
Veri toplama yöntemlerini analiz ederek teze uygun veri toplama araçlarını kullanır. |
Uygun istatistiksel yöntemleri kullanarak verileri analiz eder. |
Araştırma raporları ve makaleler üzerine çalışır. |
Verilerinin yorumlanmasında literatür ışığında çıkarım yapar. |
Bitirme tezini bilimsel araştırma ve yazım kurallarına uygun şekilde raporlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Oryantasyon | - |
2 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Konu Seçimine Yönelik Araştırma, Literatür Taraması Tez Konusunun Kararlaştırılması ve Çerçevesinin Oluşturulması | - |
3 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Çalışmanın İşlem Basamaklarının ve Araştırma Yönteminin Belirlenmesi | - |
4 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Tez Yazım Kuralları ve Örnek Şablonlar | - |
5 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Literatür Taraması ve İlgili Makalelerin İncelemesi | - |
6 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Literatür Taraması ve İlgili Makalelerin İncelemesi | - |
7 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Veri Toplama Araçlarının Geliştirilmesi, Gerekli Formların Hazırlanması | - |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Giriş ve İçindekiler Yazımı | - |
10 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Verilerin Analizi ve Tez Yazımı | - |
11 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Bulguların Derlenmesi ve Tez Yazımı | - |
12 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Tartışma ve Sonuç Bölümlerinin Hazırlanması ve Tez Yazımı | - |
13 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Tez Yazımı | - |
14 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Tez Yazımı | - |
15 | Bireysel Araştırma, Literatür Taraması, Web Tabanlı Araştırma | Tez Yazımı | - |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü. (2024). Lisansüstü tez / dönem projesi yazım kılavuzu. İstanbul. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beslenme ve Diyetetik alanının gerektirdiği düzeyde tıbbi ve fen bilimleri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiye dayalı kavramları tanımlar. Beslenme ve Diyetetik alanının gerektirdiği düzeyde tıbbi ve fen bilimleri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiye dayalı kavramları tanımlar
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beslenme ve Diyetetik alanının gerektirdiği düzeyde tıbbi ve fen bilimleri ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiye dayalı kavramları tanımlar
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Tıbbi ve fen bilimlerini baz alarak Beslenme ve Diyetetik alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri tanımlar.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beslenme Ve Diyetetik alanında bilgilerini kullanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık faaliyetlerin yürütülmesinde bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktararak alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 6 | 84 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 1 | 7 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 37 | 0 | 107 |
Genel Toplam | 107 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |