| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| CGY143E | CHILD DEVELOPMENT AND ETHICS | 1 | 2 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
| Dersin Düzeyi | , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA: |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Mesleki kuramlara, mesleki terminolojiye, gelişim dönemlerine göre çocuk gelişimcinin rollerine, mesleki işbirliğinin önemine ve fonksiyonuna ilişkin bilgi, beceri ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
| İçerik: | Mesleki kuramlar, mesleki terminoloji, çocuk gelişimcinin gelişim dönemlerine göre farklılaşan rolü, transdisipliner çalışma. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Mesleki kuramları açıklar. |
| Gelişim dönemlerinin birbirine etkisini açıklar. |
| Gelişim kuramcılarının görüşleri arasındaki farkları ayırt eder. |
| Meslek tanımı ve görev alanını ayırt eder. |
| Meslek etiğini benimser. |
| Meslek etiğine uygun davranır. |
| Disiplinler arası çalışmanın önemine inanır. |
| Gerekli durumlarda diğer meslek elemanlarıyla işbirliği yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Geçmişten Günümüze Çocuk | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
| 2 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Geçmişten Günümüze Çocuk | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
| 3 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Gelişimde Temel Kuramlar-Yaklaşımlar-İlkeler-Kavramlar | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
| 4 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Doğum Öncesi Dönemde Gelişim | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
| 5 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Yeni Doğan Döneminde Gelişim | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
| 6 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Gelişim Dönemleri | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
| 7 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Gelişim Alanları | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
| 8 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Çocuk Gelişiminde Ailenin Önemi, Çevre ve Kalıtımın Etkisi | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
| 9 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Gelişim Kuramcıları | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Gelişim Kuramcıları | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
| 12 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Çocuk Gelişimi Mesleğinin Tanıtımı, Transdisipliner Çalışma | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
| 13 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Çocuk Gelişimi ve Etik | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
| 14 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Çocuk Gelişimi ve İnovatif Düşünme | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
| 15 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Ders Tekrarı | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Santrock, John W. (2017). Yaşam Boyu Gelişim. Çev: Galip Yüksel (13. Basımdan Çeviri: Gözden Geçirilmiş Yeni Basım). Ankara: Nobel Akademik. |
| Berk, L. E. (2013). Bebekler ve Çocuklar Doğum Öncesinden Orta Çocukluğa (7.Baskı). (N. Işıkoğlu Erdoğan, Çev.). Ankara: Nobel Akademik. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| Ara Sınav (Vize) | 1 | 40 | Optik(Test) Sınav | |
| Ödev Değerlendirme | 1 | 10 | ||
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
| TOPLAM | 3 | 100 | ||
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanıyla ilgili temel kavramları açıklar, bunları gelişimi açıklayan kuramlarla ilişkilendirir.
|
5 | |||||
| 2 |
Alanıyla ilgili temel kavramları açıklar, bunları gelişimi açıklayan kuramlarla ilişkilendirir.
|
5 | |||||
| 3 |
Alanıyla ilgili temel kavramları açıklar, bunları gelişimi açıklayan kuramlarla ilişkilendirir.
|
5 | |||||
| 4 |
Alanıyla ilgili ve ilişkili alanların temel kavramlarını kullanarak, insan gelişimindeki küresel, bölgesel ve yerel farklılıkları ilgili gelişim kuramları temelinde açıklar.
|
5 | |||||
| 5 |
Alanıyla ilgili ve ilişkili alanların temel kavramlarını kullanarak, insan gelişimindeki küresel, bölgesel ve yerel farklılıkları ilgili gelişim kuramları temelinde açıklar.
|
5 | |||||
| 6 |
Alanıyla ilgili ve ilişkili alanların temel kavramlarını kullanarak, insan gelişimindeki küresel, bölgesel ve yerel farklılıkları ilgili gelişim kuramları temelinde açıklar.
|
5 | |||||
| 7 |
Alanıyla ilgili akademik çalışmalarda ve saha uygulamalarında kullanabileceği mesleki sınırlılıklarını, yeterliklerini, yetki ve sorumluluklarını tanımlar ve bunları uygular.
|
4 | |||||
| 8 |
Alanıyla ilgili akademik çalışmalarda ve saha uygulamalarında kullanabileceği mesleki sınırlılıklarını, yeterliklerini, yetki ve sorumluluklarını tanımlar ve bunları uygular.
|
4 | |||||
| 9 |
Alanıyla ilgili akademik çalışmalarda ve saha uygulamalarında kullanabileceği mesleki sınırlılıklarını, yeterliklerini, yetki ve sorumluluklarını tanımlar ve bunları uygular.
|
4 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade becerisine sahiptir.
|
4 | |||||
| 2 |
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade becerisine sahiptir.
|
4 | |||||
| 3 |
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade becerisine sahiptir.
|
4 | |||||
| 4 |
Alanıyla ilgili diğer disiplinlerin temel olgularını, ilke ve süreçlerini, uygulamada kullanılan yöntemleri açıklar, lisans düzeyinde analiz ve değerlendirme yapabilir.
|
4 | |||||
| 5 |
Alanıyla ilgili diğer disiplinlerin temel olgularını, ilke ve süreçlerini, uygulamada kullanılan yöntemleri açıklar, lisans düzeyinde analiz ve değerlendirme yapabilir.
|
4 | |||||
| 6 |
Alanıyla ilgili diğer disiplinlerin temel olgularını, ilke ve süreçlerini, uygulamada kullanılan yöntemleri açıklar, lisans düzeyinde analiz ve değerlendirme yapabilir.
|
4 | |||||
| 7 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda meslek bilgi ve becerilerini kullanarak ve objektif tutum sergileyerek, bireysel ve sosyal sorunlara çeşitli çözümler bulur.
|
4 | |||||
| 8 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda meslek bilgi ve becerilerini kullanarak ve objektif tutum sergileyerek, bireysel ve sosyal sorunlara çeşitli çözümler bulur.
|
4 | |||||
| 9 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda meslek bilgi ve becerilerini kullanarak ve objektif tutum sergileyerek, bireysel ve sosyal sorunlara çeşitli çözümler bulur.
|
4 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanıyla ilgili bir düşünce ya da uygulamayı formüle eder.
|
4 | |||||
| 2 |
Alanıyla ilgili bir düşünce ya da uygulamayı formüle eder.
|
4 | |||||
| 3 |
Alanıyla ilgili bir düşünce ya da uygulamayı formüle eder.
|
4 | |||||
| 4 |
Ekip çalışması gerektiren işlerde fikirleriyle katkıda bulunur, ortaya konan düşünceleri tartışır.
|
2 | |||||
| 5 |
Ekip çalışması gerektiren işlerde fikirleriyle katkıda bulunur, ortaya konan düşünceleri tartışır.
|
2 | |||||
| 6 |
Ekip çalışması gerektiren işlerde fikirleriyle katkıda bulunur, ortaya konan düşünceleri tartışır.
|
2 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda ekip çalışmasında aktiftir.
|
2 | |||||
| 2 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda ekip çalışmasında aktiftir.
|
2 | |||||
| 3 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda ekip çalışmasında aktiftir.
|
2 | |||||
| 4 |
Alanıyla ilgili bir çalışmayı baştan sona planlayıp, uygular ve bulguları çözümleyerek rapor halinde sunar.
|
3 | |||||
| 5 |
Alanıyla ilgili bir çalışmayı baştan sona planlayıp, uygular ve bulguları çözümleyerek rapor halinde sunar.
|
3 | |||||
| 6 |
Alanıyla ilgili bir çalışmayı baştan sona planlayıp, uygular ve bulguları çözümleyerek rapor halinde sunar.
|
3 | |||||
| 7 |
Alanıyla ilgili ortak bir çalışmada ekip üyesi olarak üzerine düşen görevi yerine getirerek sorumluluğunu tamamlar.
|
2 | |||||
| 8 |
Alanıyla ilgili ortak bir çalışmada ekip üyesi olarak üzerine düşen görevi yerine getirerek sorumluluğunu tamamlar.
|
2 | |||||
| 9 |
Alanıyla ilgili ortak bir çalışmada ekip üyesi olarak üzerine düşen görevi yerine getirerek sorumluluğunu tamamlar.
|
2 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda bağımsız olarak çalışabilir.
|
5 | |||||
| 2 |
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda bağımsız olarak çalışabilir.
|
5 | |||||
| 3 |
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda bağımsız olarak çalışabilir.
|
5 | |||||
| 4 |
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda ekip üyesi veya ekip lideri olarak farklı görevler alır ve bunları başarıyla tamamlar.
|
2 | |||||
| 5 |
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda ekip üyesi veya ekip lideri olarak farklı görevler alır ve bunları başarıyla tamamlar.
|
2 | |||||
| 6 |
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda ekip üyesi veya ekip lideri olarak farklı görevler alır ve bunları başarıyla tamamlar.
|
2 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Kişisel gelişim ve öğrenmenin yaşamboyu devam eden bir süreç olduğunu içselleştirdiğini çalışmalarındaki performansıyla ortaya koyar.
|
4 | |||||
| 2 |
Kişisel gelişim ve öğrenmenin yaşamboyu devam eden bir süreç olduğunu içselleştirdiğini çalışmalarındaki performansıyla ortaya koyar.
|
4 | |||||
| 3 |
Kişisel gelişim ve öğrenmenin yaşamboyu devam eden bir süreç olduğunu içselleştirdiğini çalışmalarındaki performansıyla ortaya koyar.
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Bir birey olarak kişişel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkındadır.
|
5 | |||||
| 2 |
Bir birey olarak kişişel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkındadır.
|
5 | |||||
| 3 |
Bir birey olarak kişişel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkındadır.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanıyla ilgili temel ve spesifik konu, olgu ve kuramları düzenleyerek, bunları mesleki uygulamalarında kullanır.
|
4 | |||||
| 2 |
Alanıyla ilgili temel ve spesifik konu, olgu ve kuramları düzenleyerek, bunları mesleki uygulamalarında kullanır.
|
4 | |||||
| 3 |
Alanıyla ilgili temel ve spesifik konu, olgu ve kuramları düzenleyerek, bunları mesleki uygulamalarında kullanır.
|
4 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 2 | 28 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 8 | 2 | 16 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 4 | 6 | 24 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 5 | 2 | 10 |
| Ödev | 1 | 6 | 6 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 4 | 8 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 2 | 4 | 8 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 40 | 0 | 127 |
| Genel Toplam | 127 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |