TR EN

CHILD DEVELOPMENT AND ETHICS DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY143E CHILD DEVELOPMENT AND ETHICS 1 2 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. BERK EFE ALTINAL
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Mesleki kuramlara, mesleki terminolojiye, gelişim dönemlerine göre çocuk gelişimcinin rollerine, mesleki işbirliğinin önemine ve fonksiyonuna ilişkin bilgi, beceri ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Mesleki kuramlar, mesleki terminoloji, çocuk gelişimcinin gelişim dönemlerine göre farklılaşan rolü, transdisipliner çalışma.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Mesleki kuramları açıklar.
Gelişim dönemlerinin birbirine etkisini açıklar.
Gelişim kuramcılarının görüşleri arasındaki farkları ayırt eder.
Meslek tanımı ve görev alanını ayırt eder.
Meslek etiğini benimser.
Meslek etiğine uygun davranır.
Disiplinler arası çalışmanın önemine inanır.
Gerekli durumlarda diğer meslek elemanlarıyla işbirliği yapar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, Bireysel araştırma Geçmişten Günümüze Çocuk Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
2 Literatür tarama, Bireysel araştırma Geçmişten Günümüze Çocuk Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
3 Literatür tarama, Bireysel araştırma Gelişimde Temel Kuramlar-Yaklaşımlar-İlkeler-Kavramlar Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
4 Literatür tarama, Bireysel araştırma Doğum Öncesi Dönemde Gelişim Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
5 Literatür tarama, Bireysel araştırma Yeni Doğan Döneminde Gelişim Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
6 Literatür tarama, Bireysel araştırma Gelişim Dönemleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
7 Literatür tarama, Bireysel araştırma Gelişim Alanları Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Bireysel araştırma Çocuk Gelişiminde Ailenin Önemi, Çevre ve Kalıtımın Etkisi Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
10 Literatür tarama, Bireysel araştırma Gelişim Kuramcıları Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
11 Literatür tarama, Bireysel araştırma Gelişim Kuramcıları Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
12 Literatür tarama, Bireysel araştırma Çocuk Gelişimi Mesleğinin Tanıtımı, Transdisipliner Çalışma Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
13 Literatür tarama, Bireysel araştırma Çocuk Gelişimi ve Etik Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
14 Literatür tarama, Bireysel araştırma Çocuk Gelişimi ve İnovatif Düşünme Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
15 Literatür tarama, Bireysel araştırma Ders Tekrarı Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Santrock, John W. (2017). Yaşam Boyu Gelişim. Çev: Galip Yüksel (13. Basımdan Çeviri: Gözden Geçirilmiş Yeni Basım). Ankara: Nobel Akademik.
Berk, L. E. (2013). Bebekler ve Çocuklar Doğum Öncesinden Orta Çocukluğa (7.Baskı). (N. Işıkoğlu Erdoğan, Çev.). Ankara: Nobel Akademik.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili temel kavramları açıklar, bunları gelişimi açıklayan kuramlarla ilişkilendirir.
5
2
Alanıyla ilgili temel kavramları açıklar, bunları gelişimi açıklayan kuramlarla ilişkilendirir.
5
3
Alanıyla ilgili temel kavramları açıklar, bunları gelişimi açıklayan kuramlarla ilişkilendirir.
5
4
Alanıyla ilgili ve ilişkili alanların temel kavramlarını kullanarak, insan gelişimindeki küresel, bölgesel ve yerel farklılıkları ilgili gelişim kuramları temelinde açıklar.
5
5
Alanıyla ilgili ve ilişkili alanların temel kavramlarını kullanarak, insan gelişimindeki küresel, bölgesel ve yerel farklılıkları ilgili gelişim kuramları temelinde açıklar.
5
6
Alanıyla ilgili ve ilişkili alanların temel kavramlarını kullanarak, insan gelişimindeki küresel, bölgesel ve yerel farklılıkları ilgili gelişim kuramları temelinde açıklar.
5
7
Alanıyla ilgili akademik çalışmalarda ve saha uygulamalarında kullanabileceği mesleki sınırlılıklarını, yeterliklerini, yetki ve sorumluluklarını tanımlar ve bunları uygular.
4
8
Alanıyla ilgili akademik çalışmalarda ve saha uygulamalarında kullanabileceği mesleki sınırlılıklarını, yeterliklerini, yetki ve sorumluluklarını tanımlar ve bunları uygular.
4
9
Alanıyla ilgili akademik çalışmalarda ve saha uygulamalarında kullanabileceği mesleki sınırlılıklarını, yeterliklerini, yetki ve sorumluluklarını tanımlar ve bunları uygular.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade becerisine sahiptir.
4
2
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade becerisine sahiptir.
4
3
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade becerisine sahiptir.
4
4
Alanıyla ilgili diğer disiplinlerin temel olgularını, ilke ve süreçlerini, uygulamada kullanılan yöntemleri açıklar, lisans düzeyinde analiz ve değerlendirme yapabilir.
4
5
Alanıyla ilgili diğer disiplinlerin temel olgularını, ilke ve süreçlerini, uygulamada kullanılan yöntemleri açıklar, lisans düzeyinde analiz ve değerlendirme yapabilir.
4
6
Alanıyla ilgili diğer disiplinlerin temel olgularını, ilke ve süreçlerini, uygulamada kullanılan yöntemleri açıklar, lisans düzeyinde analiz ve değerlendirme yapabilir.
4
7
Alanıyla ilgili çalışmalarda meslek bilgi ve becerilerini kullanarak ve objektif tutum sergileyerek, bireysel ve sosyal sorunlara çeşitli çözümler bulur.
4
8
Alanıyla ilgili çalışmalarda meslek bilgi ve becerilerini kullanarak ve objektif tutum sergileyerek, bireysel ve sosyal sorunlara çeşitli çözümler bulur.
4
9
Alanıyla ilgili çalışmalarda meslek bilgi ve becerilerini kullanarak ve objektif tutum sergileyerek, bireysel ve sosyal sorunlara çeşitli çözümler bulur.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili bir düşünce ya da uygulamayı formüle eder.
4
2
Alanıyla ilgili bir düşünce ya da uygulamayı formüle eder.
4
3
Alanıyla ilgili bir düşünce ya da uygulamayı formüle eder.
4
4
Ekip çalışması gerektiren işlerde fikirleriyle katkıda bulunur, ortaya konan düşünceleri tartışır.
2
5
Ekip çalışması gerektiren işlerde fikirleriyle katkıda bulunur, ortaya konan düşünceleri tartışır.
2
6
Ekip çalışması gerektiren işlerde fikirleriyle katkıda bulunur, ortaya konan düşünceleri tartışır.
2
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili çalışmalarda ekip çalışmasında aktiftir.
2
2
Alanıyla ilgili çalışmalarda ekip çalışmasında aktiftir.
2
3
Alanıyla ilgili çalışmalarda ekip çalışmasında aktiftir.
2
4
Alanıyla ilgili bir çalışmayı baştan sona planlayıp, uygular ve bulguları çözümleyerek rapor halinde sunar.
3
5
Alanıyla ilgili bir çalışmayı baştan sona planlayıp, uygular ve bulguları çözümleyerek rapor halinde sunar.
3
6
Alanıyla ilgili bir çalışmayı baştan sona planlayıp, uygular ve bulguları çözümleyerek rapor halinde sunar.
3
7
Alanıyla ilgili ortak bir çalışmada ekip üyesi olarak üzerine düşen görevi yerine getirerek sorumluluğunu tamamlar.
2
8
Alanıyla ilgili ortak bir çalışmada ekip üyesi olarak üzerine düşen görevi yerine getirerek sorumluluğunu tamamlar.
2
9
Alanıyla ilgili ortak bir çalışmada ekip üyesi olarak üzerine düşen görevi yerine getirerek sorumluluğunu tamamlar.
2
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda bağımsız olarak çalışabilir.
5
2
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda bağımsız olarak çalışabilir.
5
3
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda bağımsız olarak çalışabilir.
5
4
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda ekip üyesi veya ekip lideri olarak farklı görevler alır ve bunları başarıyla tamamlar.
2
5
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda ekip üyesi veya ekip lideri olarak farklı görevler alır ve bunları başarıyla tamamlar.
2
6
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda ekip üyesi veya ekip lideri olarak farklı görevler alır ve bunları başarıyla tamamlar.
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kişisel gelişim ve öğrenmenin yaşamboyu devam eden bir süreç olduğunu içselleştirdiğini çalışmalarındaki performansıyla ortaya koyar.
4
2
Kişisel gelişim ve öğrenmenin yaşamboyu devam eden bir süreç olduğunu içselleştirdiğini çalışmalarındaki performansıyla ortaya koyar.
4
3
Kişisel gelişim ve öğrenmenin yaşamboyu devam eden bir süreç olduğunu içselleştirdiğini çalışmalarındaki performansıyla ortaya koyar.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir birey olarak kişişel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkındadır.
5
2
Bir birey olarak kişişel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkındadır.
5
3
Bir birey olarak kişişel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkındadır.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili temel ve spesifik konu, olgu ve kuramları düzenleyerek, bunları mesleki uygulamalarında kullanır.
4
2
Alanıyla ilgili temel ve spesifik konu, olgu ve kuramları düzenleyerek, bunları mesleki uygulamalarında kullanır.
4
3
Alanıyla ilgili temel ve spesifik konu, olgu ve kuramları düzenleyerek, bunları mesleki uygulamalarında kullanır.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 8 2 16
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 4 6 24
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 5 2 10
Ödev 1 6 6
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 4 8 32
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 4 8
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 40 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0