Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
CGY144E | SPECIAL EDUCATION | 2 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Özel eğitimin kavram ve ilkelerinin, özel eğitim gerektiren bireyler ve özelliklerinin, özel eğitimle ilgili güncel konulara ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Özel Eğitimin Amaç ve İlkeleri, Özel Eğitimin Tarihçesi, Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Gereksinim Alanları, Özel Gereksinimli Çocukların Değerlendirilmesi ve Gelişimsel Tanılama, Özel Gereksinimli Çocuğa Sahip Olan Ailelerin Yaşadığı Sorunlar, Özel Gereksinimli Çocuğa Sahip Anne-Babaların Eğitimi, Özel Gereksinimli Çocukların ve Ailelerinin Sahip Oldukları Haklar, Özel Eğitimin Türkiye’deki Güncel Durumu |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Özel eğitimin amaç ve ilkelerini açıklar. |
Doğum öncesi, sırası ve sonrasında yaşanan komplikasyonun çocuk gelişimi üzerindeki etkisini açıklar. |
Özel gereksinime ihtiyacı olan bireyler arasındaki farkları ayırt eder. |
Meslek tanımı ve görev alanını ayırt eder. |
Meslek etiğini bağlı kalır. |
Meslek etiğine uygun hareket eder. |
Disiplinler arası çalışmanın önemine savunur. |
Gerekli durumlarda diğer meslek elemanlarına yardım eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Özel Eğitimin Amaç ve İlkeleri | Anlatım |
2 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Özel Eğitimin Tarihçesi | Anlatım |
3 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Özel Eğitimin Tarihçesi | Anlatım |
4 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Gereksinim Alanları | Anlatım, Örnek Olay |
5 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Gereksinim Alanları | Anlatım, Örnek Olay, Tartışma |
6 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Gereksinim Alanları | Anlatım, Örnek Olay, Tartışma |
7 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Özel Gereksinimli Çocukların Değerlendirilmesi ve Gelişimsel Tanılama | Anlatım |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Özel Gereksinimli Çocukların Değerlendirilmesi ve Gelişimsel Tanılama | Tartışma, Örnek Olay |
10 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Özel Gereksinimli Çocuğa Sahip Olan Ailelerin Yaşadığı Sorunlar | Anlatım, Örnek Olay, Tartışma |
11 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Özel Gereksinimli Çocuğa Sahip Olan Ailelerin Yaşadığı Sorunlar | Anlatım, Örnek Olay, Tartışma |
12 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Özel Gereksinimli Çocuğa Sahip Anne-Babaların Eğitimi | Anlatım, Örnek Olay, Tartışma |
13 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Özel Gereksinimli Çocuğa Sahip Anne-Babaların Eğitimi | Anlatım, Örnek Olay, Tartışma |
14 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Özel Gereksinimli Çocukların ve Ailelerinin Sahip Oldukları Haklar | Anlatım, Tartışma |
15 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Özel Eğitimin Türkiye’deki Güncel Durumu | Anlatım, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Baykoç, N. (2011). Özel gereksinimli çocuklar ve özel eğitim. Ankara: Eğiten Kitap. |
Özsoy, Y. Özyürek, M. ve Eripek, S. (2001).Özel Eğitime Giriş. Ankara: Karatepe Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili temel kavramları açıklar, bunları gelişimi açıklayan kuramlarla ilişkilendirir.
|
5 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili ve ilişkili alanların temel kavramlarını kullanarak, insan gelişimindeki küresel, bölgesel ve yerel farklılıkları ilgili gelişim kuramları temelinde açıklar.
|
5 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili akademik çalışmalarda ve saha uygulamalarında kullanabileceği mesleki sınırlılıklarını, yeterliklerini, yetki ve sorumluluklarını tanımlar ve bunları uygular.
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade becerisine sahiptir.
|
4 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili diğer disiplinlerin temel olgularını, ilke ve süreçlerini, uygulamada kullanılan yöntemleri açıklar, lisans düzeyinde analiz ve değerlendirme yapabilir.
|
5 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda meslek bilgi ve becerilerini kullanarak ve objektif tutum sergileyerek, bireysel ve sosyal sorunlara çeşitli çözümler bulur.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili bir düşünce ya da uygulamayı formüle eder.
|
5 | |||||
2 |
Ekip çalışması gerektiren işlerde fikirleriyle katkıda bulunur, ortaya konan düşünceleri tartışır.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda ekip çalışmasında aktiftir.
|
3 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili bir çalışmayı baştan sona planlayıp, uygular ve bulguları çözümleyerek rapor halinde sunar.
|
4 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili ortak bir çalışmada ekip üyesi olarak üzerine düşen görevi yerine getirerek sorumluluğunu tamamlar.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda bağımsız olarak çalışabilir.
|
4 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda ekip üyesi veya ekip lideri olarak farklı görevler alır ve bunları başarıyla tamamlar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kişisel gelişim ve öğrenmenin yaşamboyu devam eden bir süreç olduğunu içselleştirdiğini çalışmalarındaki performansıyla ortaya koyar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir birey olarak kişişel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkındadır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili temel ve spesifik konu, olgu ve kuramları düzenleyerek, bunları mesleki uygulamalarında kullanır.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 7 | 1 | 7 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 7 | 3 | 21 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 62 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |