TR EN

DEVELOPMENT AND EDUCATION IN EARLY CHILDHOOD PERIOD DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY241E DEVELOPMENT AND EDUCATION IN EARLY CHILDHOOD PERIOD 3 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Erken çocukluk ve okul döneminde bilişsel gelişim,dil gelişimi, fiziksel gelişim, motor gelişim ve eğitim ile ilgili temel kavram ve terimlerle bunları açıklayan kuramlara ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Erken çocukluk ve okul döneminde bilişsel gelişim, dil gelişimi, fiziksel gelişim, motor gelişim ile ilgili kavram ve kuramlar

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bilişsel gelişimi etkileyen etmenleri sıralar.
Yaşlara göre bilişsel gelişim basamaklarını açıklar.
Zekâyı tanımlar ve zekânın ölçülmesiyle ilgili yöntemleri açıklar.
Bilişsel gelişim süreçlerini ve bu süreçlerde nelerin etkili olduğunu özetler.
Dil ve ilişkili kavramları açıklar.
Yaşa göre dil gelişim basamaklarını sıralar.
Dil gelişimini etkileyen etmenleri açıklar.
Dil gelişimini destekleyen yöntem ve yaklaşımlarını açıklar.
Tek dilli ve iki dilli gelişim gösteren çocukların özelliklerini açıklar.
Erken çocukluk dönemindeki fiziksel ve bilişsel değişimleri ve dil gelişimini tanımlar.
Motor gelişim ile ilgili temel kavramları açıklar.
Motor gelişimini etkileyen etmenleri sıralar.
İnce ve kaba motor gelişimi açıklar.
Yaşlara göre motor gelişimi basamaklarını açıklar.
Motor gelişimin diğer gelişim alanları ile ilişkilendirir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama Erken çocukluk ve okul dönemi ile ilgili temel konu ve kavramlar ve ilgili teorilere genel bir bakış Anlatım
2 Bireysel araştırma Erken çocukluk ve okul döneminde fiziksel gelişim ve büyüme Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
3 Bireysel araştırma Erken çocukluk ve okul döneminde fiziksel gelişim ve büyüme Anlatım, Tartışma, Bireysel çalışma
4 Literatür tarama, Veri tabanı inceleme Erken çocukluk ve okul döneminde motor gelişim Anlatım, Tartışma
5 Literatür tarama Erken çocukluk ve okul döneminde duyusal gelişim Anlatım, Tartışma
6 Literatür tarama Erken çocukluk ve okul döneminde duyusal gelişim Anlatım, Tartışma
7 Literatür tarama Erken çocukluk ve okul döneminde sosyal gelişim ve kişilik gelişimi Anlatım, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama Erken çocukluk ve okul döneminde sosyal gelişim ve kişilik gelişimi Anlatım, Tartışma
10 Literatür tarama Erken çocukluk ve okul döneminde ahlak gelişimi Anlatım, Tartışma
11 Literatür tarama Erken çocukluk ve okul döneminde ahlak gelişimi Anlatım, Tartışma
12 Literatür tarama Erken çocukluk ve okul döneminde ahlak gelişimi Anlatım, Tartışma
13 Literatür tarama Erken çocukluk ve okul döneminde cinsel gelişim Anlatım, Tartışma
14 Literatür tarama Erken çocukluk ve okul döneminde cinsel gelişim Anlatım, Tartışma
15 Literatür tarama Erken çocukluk ve okul döneminde cinsel gelişim Anlatım, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Akman, A., Ertürk, G., Deniz, A., Dönmezer, İ., Ogelman, H. G., & Veziroğlu, M. (2012). Erken çocukluk döneminde gelişim. Ankara: Pegem Yayınları.
Deniz, M. E. (2016)Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Ankara: Maya Akademi

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili temel kavramları açıklar, bunları gelişimi açıklayan kuramlarla ilişkilendirir.
5
2
Alanıyla ilgili ve ilişkili alanların temel kavramlarını kullanarak, insan gelişimindeki küresel, bölgesel ve yerel farklılıkları ilgili gelişim kuramları temelinde açıklar.
5
3
Alanıyla ilgili akademik çalışmalarda ve saha uygulamalarında kullanabileceği mesleki sınırlılıklarını, yeterliklerini, yetki ve sorumluluklarını tanımlar ve bunları uygular.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade becerisine sahiptir.
4
2
Alanıyla ilgili diğer disiplinlerin temel olgularını, ilke ve süreçlerini, uygulamada kullanılan yöntemleri açıklar, lisans düzeyinde analiz ve değerlendirme yapabilir.
5
3
Alanıyla ilgili çalışmalarda meslek bilgi ve becerilerini kullanarak ve objektif tutum sergileyerek, bireysel ve sosyal sorunlara çeşitli çözümler bulur.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili bir düşünce ya da uygulamayı formüle eder.
5
2
Ekip çalışması gerektiren işlerde fikirleriyle katkıda bulunur, ortaya konan düşünceleri tartışır.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili çalışmalarda ekip çalışmasında aktiftir.
5
2
Alanıyla ilgili bir çalışmayı baştan sona planlayıp, uygular ve bulguları çözümleyerek rapor halinde sunar.
5
3
Alanıyla ilgili ortak bir çalışmada ekip üyesi olarak üzerine düşen görevi yerine getirerek sorumluluğunu tamamlar.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda bağımsız olarak çalışabilir.
5
2
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda ekip üyesi veya ekip lideri olarak farklı görevler alır ve bunları başarıyla tamamlar.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kişisel gelişim ve öğrenmenin yaşamboyu devam eden bir süreç olduğunu içselleştirdiğini çalışmalarındaki performansıyla ortaya koyar.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir birey olarak kişişel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkındadır.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili temel ve spesifik konu, olgu ve kuramları düzenleyerek, bunları mesleki uygulamalarında kullanır.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 5 3 15
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 10 1 10
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 3 3 9
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 2 2
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 63 0 150
Genel Toplam 150
Toplam İş Yükü / 25.5 5,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0