Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
CGY245E | EARLY INTERVENTION APPROACHES AND DEVELOPMENTAL RISKS | 3 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Erken Müdahale İle İlgili Tanım ve Kavramlar,Erken Müdahale Programlarının Amaçları,Erken Müdahalede Hedef Kitle,Gelişimsel Risk Faktörleri,Erken Müdahalede Gelişimsel Triaj (gelişimsel öncelikler),Erken Müdahale Modelleri,Erken Müdahalede İşbirliği,Erken Müdahalede Geçiş ve Dahil Olma, Dünyada ve Türkiye’de Erken Müdahale Yaklaşımlarına ilişkin bilgilerin ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Erken Müdahale İle İlgili Tanım ve Kavramlar - Erken Müdahale Programlarının Amaçları - Erken Müdahalede Hedef Kitle - Gelişimsel Risk Faktörleri - Erken Müdahalede Gelişimsel Triaj (gelişimsel öncelikler) - Erken Müdahale Modelleri - Erken Müdahalede İşbirliği - Erken Müdahalede Geçiş ve Dahil Olma - Dünyada ve Türkiye’de Erken Müdahale Yaklaşımları - Erken Müdahale Programı Geliştirme ve Yaklaşımlar |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Erken müdahale ile ilgili tanım ve kavramları açıklar. |
Erken müdahale programlarının amaçlarını özetler. |
Gelişimsel risk faktörlerini ve koruyucu faktörleri sıralar. |
Risk ve koruyucu faktörleri dikkate alarak vaka örnekleri üzerinden erken müdahale programı üretir. |
Erken müdahalede gelişimsel öncelikleri analiz eder. |
Dünyadaki ve Türkiyedeki erken müdahale yaklaşımlarını karşılaştırır. |
Erken müdahalede yeni eğilimleri açıklar. |
Erken müdahale ve risk faktörleri ile ilgili çalışmaları inceler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama, web tabanlı öğrenme | Erken Müdahale İle İlgili Tanım ve Kavramlar | Anlatım, tartışma, beyin fırtınası |
2 | Literatür tarama, web tabanlı öğrenme | Erken Müdahale Programlarının Amaçları | Anlatım, tartışma, beyin fırtınası |
3 | Literatür tarama, web tabanlı öğrenme | Erken Müdahalede Hedef Kitle | Anlatım, tartışma, beyin fırtınası |
4 | Literatür tarama, web tabanlı öğrenme | Gelişimsel Risk Faktörleri | Anlatım, tartışma, beyin fırtınası |
5 | Literatür tarama, web tabanlı öğrenme | Erken Müdahalede Gelişimsel Triaj (gelişimsel öncelikler) | Anlatım, tartışma, beyin fırtınası |
6 | Literatür tarama, web tabanlı öğrenme | Erken Müdahale Modelleri | Anlatım, tartışma, beyin fırtınası |
7 | Literatür tarama, web tabanlı öğrenme | Erken Müdahale Modelleri | Anlatım, tartışma, beyin fırtınası |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, web tabanlı öğrenme | Erken Müdahalede İşbirliği | Anlatım, tartışma, beyin fırtınası |
10 | Literatür tarama, web tabanlı öğrenme | Erken Müdahalede Geçiş ve Dahil Olma | Anlatım, tartışma, beyin fırtınası |
11 | Literatür tarama, web tabanlı öğrenme | Dünyada ve Türkiye’de Erken Müdahale Yaklaşımları | Anlatım, tartışma, beyin fırtınası |
12 | Literatür tarama, web tabanlı öğrenme | Dünyada ve Türkiye’de Erken Müdahale Yaklaşımları | Anlatım, tartışma, beyin fırtınası |
13 | Literatür tarama, web tabanlı öğrenme | Dünyada ve Türkiye’de Erken Müdahale Yaklaşımları | Anlatım, tartışma, beyin fırtınası |
14 | Literatür tarama, web tabanlı öğrenme | Erken Müdahale Programı Geliştirme ve Yaklaşımlar | Anlatım, tartışma, beyin fırtınası |
15 | Literatür tarama, web tabanlı öğrenme | Erken Müdahale Programı Geliştirme ve Yaklaşımlar | Anlatım, tartışma, beyin fırtınası |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Crawford, M.J. Her Gün Erken Müdahale. Ankara: Nobel. |
Stile, S., & Hudson, B. (1993). Early Intervention with children who are gifted. In DEC Reccomended practices: Indicators of Quality in Programs for Infants and Young Children with Special Needs and Their Families (pp. 127-139). Pittsburgh, PA: Division of Early Childhood, Council for Exceptional Children. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili temel kavramları açıklar, bunları gelişimi açıklayan kuramlarla ilişkilendirir.
|
5 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili ve ilişkili alanların temel kavramlarını kullanarak, insan gelişimindeki küresel, bölgesel ve yerel farklılıkları ilgili gelişim kuramları temelinde açıklar.
|
5 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili akademik çalışmalarda ve saha uygulamalarında kullanabileceği mesleki sınırlılıklarını, yeterliklerini, yetki ve sorumluluklarını tanımlar ve bunları uygular.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade becerisine sahiptir.
|
4 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili diğer disiplinlerin temel olgularını, ilke ve süreçlerini, uygulamada kullanılan yöntemleri açıklar, lisans düzeyinde analiz ve değerlendirme yapabilir.
|
5 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda meslek bilgi ve becerilerini kullanarak ve objektif tutum sergileyerek, bireysel ve sosyal sorunlara çeşitli çözümler bulur.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili bir düşünce ya da uygulamayı formüle eder.
|
2 | |||||
2 |
Ekip çalışması gerektiren işlerde fikirleriyle katkıda bulunur, ortaya konan düşünceleri tartışır.
|
0 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda ekip çalışmasında aktiftir.
|
4 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili bir çalışmayı baştan sona planlayıp, uygular ve bulguları çözümleyerek rapor halinde sunar.
|
0 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili ortak bir çalışmada ekip üyesi olarak üzerine düşen görevi yerine getirerek sorumluluğunu tamamlar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda bağımsız olarak çalışabilir.
|
4 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda ekip üyesi veya ekip lideri olarak farklı görevler alır ve bunları başarıyla tamamlar.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kişisel gelişim ve öğrenmenin yaşamboyu devam eden bir süreç olduğunu içselleştirdiğini çalışmalarındaki performansıyla ortaya koyar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir birey olarak kişişel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkındadır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili temel ve spesifik konu, olgu ve kuramları düzenleyerek, bunları mesleki uygulamalarında kullanır.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 14 | 1 | 14 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 59 | 0 | 129 |
Genel Toplam | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |