TR EN

DEVELOPMENTAL EVALUATION AND MONITORING DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY247E DEVELOPMENTAL EVALUATION AND MONITORING 3 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. ÜNAL ERDEM ELLİ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Gelişimsel Tanımlamanın Tanımı ve Önemi,Gelişimsel Değerlendirme İle İlgili Tanım ve Kavramlar,Gelişimsel Değerlendirme ve Tanımlamada İlkeler,Değerlendirme ve Tanımlamada Etkili Olan Etmenler Gelişimsel Tarama,Gelişimsel İzlem ve önemine ilişkin bilgi, beceri ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Gelişimsel Tanımlamanın Tanımı ve Önemi - Gelişimsel Değerlendirme İle İlgili Tanım ve Kavramlar - Gelişimsel Değerlendirme ve Tanımlamada İlkeler - Değerlendirme ve Tanımlamada Etkili Olan Etmenler Gelişimsel Tarama - Gelişimsel İzlem ve Önemi - Formal ve informal Değerlendirme - Gözlem Yöntemleri - Kesin Kayıt ve Yaklaşık Kayıt - Kontrol Listeleri - Portfolyo Değerlendirme - Oran Skalaları - Gelişimsel Değerlendirme Etik - Gelişimsel Değerlendirmede Yapılan Hatalar - Gelişimsel tanımlama süreci ve kullanılan formlar - Dünyada Yaygın Olarak kullanılan Standart Gelişimsel Değerlendirme Araçları - Türkiye’de Yaygın Olarak kullanılan Standart Gelişimsel Değerlendirme Araçları - Çocukların Gelişimsel Özelliklerine Standart Olmayan Tekniklerle Gelişimsel Değerlendirme - Gelişim Raporu Hazırlama

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Gelişimsel tanımlamanın tanımı ve önemi açıklar.
Gelişimsel değerlendirme ve tanımlama ile ilgili kavramları söyler.
Farklı özelliklerdeki çocuklar için tanıma ve değerlendirmenin önemini açıklar.
Çocukları tanıma ve değerlendirmenin ilkelerini sıralar.
Çocuğu tanıma ve gelişimsel değerlendirme yöntemleri ve tekniklerini açıklar.
Çocuğun yaşına, özelliklerine ve gereksinimlerine uygun olarak yöntem, teknik ve değerlendirme aracı seçer.
Gelişimsel değerlendirme araçlarını etkili bir şekilde kullanabilme becerileri gösterir.
Çocukların gelişimsel özelliklerine uygun, standart olmayan tekniklerle gelişimsel değerlendirme yapar.
Değerlendirme sonuçlarını yorumlayarak gelişimsel/eğitsel tanımlama yapar.
Değerlendirme sonuçlarına, raporlara ve yönlendirmelere yönelik uygulamalar gerçekleştirir.
Değerlendirme sonuçlarına uygun gerekli yönlendirmeleri seçer.
Gelişimsel değerlendirme ve tanımlama sonucu izlem planlar.
Dünyada ve Türkiye’de yaygın olarak kullanılan gelişimsel değerlendirme araçlarının özelliklerini karşılaştırır
Çeşitli vakaları analiz ederek yorumlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 literatür tarama, grup araştırması, web tabanlı araştırma Gelişimsel Tanımlamanın Tanımı ve Önemi Anlatım, tartışma, grup çalışması
2 literatür tarama, grup araştırması, web tabanlı araştırma Gelişimsel Değerlendirme İle İlgili Tanım ve Kavramlar Anlatım, tartışma, grup çalışması
3 literatür tarama, grup araştırması, web tabanlı araştırma Gelişimsel Değerlendirme ve Tanımlamada İlkeler Anlatım, tartışma, grup çalışması
4 literatür tarama, grup araştırması, web tabanlı araştırma Değerlendirme ve Tanımlamada Etkili Olan Etmenler Gelişimsel Tarama Anlatım, tartışma, grup çalışması
5 literatür tarama, grup araştırması, web tabanlı araştırma Gelişimsel İzlem ve Önemi- Formal ve informal Değerlendirme Anlatım, tartışma, grup çalışması
6 literatür tarama, grup araştırması, web tabanlı araştırma Gözlem Yöntemleri Anlatım, tartışma, grup çalışması
7 literatür tarama, grup araştırması, web tabanlı araştırma Kesin Kayıt ve Yaklaşık Kayıt Anlatım, tartışma, grup çalışması
8 - ARA SINAV -
9 literatür tarama, grup araştırması, web tabanlı araştırma Kontrol Listeleri - Portfolyo Değerlendirme - Oran Skalaları Anlatım, tartışma, grup çalışması
10 literatür tarama, grup araştırması, web tabanlı araştırma Gelişimsel Değerlendirme Etik- Gelişimsel Değerlendirmede Yapılan Hatalar Anlatım, tartışma, grup çalışması
11 literatür tarama, grup araştırması, web tabanlı araştırma Gelişimsel tanımlama süreci ve kullanılan formlar Anlatım, tartışma, grup çalışması
12 literatür tarama, grup araştırması, web tabanlı araştırma Dünyada Yaygın Olarak kullanılan Standart Gelişimsel Değerlendirme Araçları Anlatım, tartışma, grup çalışması
13 literatür tarama, grup araştırması, web tabanlı araştırma Türkiye’de Yaygın Olarak kullanılan Standart Gelişimsel Değerlendirme Araçları Anlatım, tartışma, grup çalışması
14 literatür tarama, grup araştırması, web tabanlı araştırma Çocukların Gelişimsel Özelliklerine Standart Olmayan Tekniklerle Gelişimsel Değerlendirme Anlatım, tartışma, grup çalışması
15 literatür tarama, grup araştırması, web tabanlı araştırma Gelişim Raporu Hazırlama Anlatım, tartışma, grup çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Bayhan, P. (2017). Erken Çocukluk Döneminde Değerlendirme. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Bayhan, P. Gelişimsel Değerlendirme. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Stein MT. Standart Gelişimsel Değerlendirme ve İzlem Araçları. Rudolph Pediatri (Orijinal Adı: Rudolph’s Pediatrics, McGraw-Hill - Çeviri Editörü: M. Yurdakök - 22. Baskı) Ankara: Güneş Tıp Kitabevleri 2013; 313-318.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili temel kavramları açıklar, bunları gelişimi açıklayan kuramlarla ilişkilendirir.
5
2
Alanıyla ilgili ve ilişkili alanların temel kavramlarını kullanarak, insan gelişimindeki küresel, bölgesel ve yerel farklılıkları ilgili gelişim kuramları temelinde açıklar.
5
3
Alanıyla ilgili akademik çalışmalarda ve saha uygulamalarında kullanabileceği mesleki sınırlılıklarını, yeterliklerini, yetki ve sorumluluklarını tanımlar ve bunları uygular.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade becerisine sahiptir.
5
2
Alanıyla ilgili diğer disiplinlerin temel olgularını, ilke ve süreçlerini, uygulamada kullanılan yöntemleri açıklar, lisans düzeyinde analiz ve değerlendirme yapabilir.
5
3
Alanıyla ilgili çalışmalarda meslek bilgi ve becerilerini kullanarak ve objektif tutum sergileyerek, bireysel ve sosyal sorunlara çeşitli çözümler bulur.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili bir düşünce ya da uygulamayı formüle eder.
5
2
Ekip çalışması gerektiren işlerde fikirleriyle katkıda bulunur, ortaya konan düşünceleri tartışır.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili çalışmalarda ekip çalışmasında aktiftir.
5
2
Alanıyla ilgili bir çalışmayı baştan sona planlayıp, uygular ve bulguları çözümleyerek rapor halinde sunar.
5
3
Alanıyla ilgili ortak bir çalışmada ekip üyesi olarak üzerine düşen görevi yerine getirerek sorumluluğunu tamamlar.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda bağımsız olarak çalışabilir.
5
2
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda ekip üyesi veya ekip lideri olarak farklı görevler alır ve bunları başarıyla tamamlar.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kişisel gelişim ve öğrenmenin yaşamboyu devam eden bir süreç olduğunu içselleştirdiğini çalışmalarındaki performansıyla ortaya koyar.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir birey olarak kişişel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkındadır.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili temel ve spesifik konu, olgu ve kuramları düzenleyerek, bunları mesleki uygulamalarında kullanır.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 14 1 14
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 14 1 14
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 86 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0