TR EN

THE DYNAMICS OF LIFE AND FAMILY DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY105E THE DYNAMICS OF LIFE AND FAMILY 1 2 2 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. BERK EFE ALTINAL
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Aile kavramının tarihsel gelişimine, dinamiğine, çocuk için önemine ve aile içi ilişkilerin düzenlenmesine ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Aile kavramı, sağlıklı ailenin özellikleri, ailede rol dağılımı, aile içi iletişim, aile yaşam döngüsü, değişen aile yapısı, aile içi sorunlar

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Ailenin tarihsel gelişimini açıklar.
Ailenin çocukla, ergenle, yetişkine olan ilişkisini açıklar.
Aile bireyleri arasındaki ilişkilerin önemini savunur.
Aile sağlığını tehdit eden faktörleri sıralar.
Aile içi iletişim, aile içi rol dağılımı ve aile yaşam döngüsünü açıklar.
Ailenin çocukla, ergenle, yetişkinle olan ilişkisini açıklar.
Farklı anne baba tutumlarını karşılaştırır.
Aile eğitim ve danışma programları planlar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, Veri tabanı inceleme Toplumsallığın Tarihi Gelişimi Anlatım, Bireysel çalışma
2 Literatür tarama, Veri tabanı inceleme Aile ve Aile Sosyolojisinin Tarihsel Gelişimi Anlatım, Bireysel çalışma
3 Literatür tarama, Bireysel araştırma, Veri tabanı inceleme Aile Konusunda Yapılan Çalışmalar Örnek Olay, Tartışma
4 Literatür tarama, Bireysel araştırma Evlilik Türleri Aileye Alternatif Yaşam Birimleri ve Türleri Anlatım, Örnek Olay, Tartışma
5 Literatür tarama, Bireysel araştırma Ailenin İşlevleri Anlatım, tartışma
6 Literatür tarama, Bireysel araştırma Toplumsal Değişme Sürecinde Aile Kentleşme ve Çalışan Anne Anlatım, tartışma
7 Literatür tarama, Bireysel araştırma Kentsel Yaşamın Ailede Oluşturduğu Sorunlar Anlatım, tartışma, örnek olay
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama, Bireysel araştırma Aile İçi İletişim ve Dinamikleri Anlatım, tartışma, örnek olay
10 Literatür tarama, Bireysel araştırma Eşler Arası İlişkiler, Ebeveyn-Çocuk İlişkileri Anlatım, tartışma
11 Literatür tarama, Bireysel araştırma Kardeşler Arası İlişkiler ve Çocukta Özgüven Anlatım, tartışma, örnek olay
12 Literatür tarama, Bireysel araştırma Aile İçi Disiplin ve Çocuk Algıları Anlatım, tartışma
13 Literatür tarama, Bireysel araştırma Ana-Baba Tutumları Anlatım, tartışma, örnek olay
14 Literatür tarama, Bireysel araştırma Çocuklarda Sevgi Eğitim Anlatım, tartışma
15 Literatür tarama, Bireysel araştırma İyi Alışkanlıkların Kazandırılması Anlatım, tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Baran, G.(2016). Aile yaşam dinamiği. Ankara: Pelikan Yayıncılık.
Kuğuoğlu, S., Demirbağ, B.C. (Ed). (2015). Aile Temelli Sağlık Yaklaşım. Ankara: Akademisyen. İlgili makaleler. Ders notları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili temel kavramları açıklar, bunları gelişimi açıklayan kuramlarla ilişkilendirir.
4
2
Alanıyla ilgili ve ilişkili alanların temel kavramlarını kullanarak, insan gelişimindeki küresel, bölgesel ve yerel farklılıkları ilgili gelişim kuramları temelinde açıklar.
4
3
Alanıyla ilgili akademik çalışmalarda ve saha uygulamalarında kullanabileceği mesleki sınırlılıklarını, yeterliklerini, yetki ve sorumluluklarını tanımlar ve bunları uygular.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade becerisine sahiptir.
4
2
Alanıyla ilgili diğer disiplinlerin temel olgularını, ilke ve süreçlerini, uygulamada kullanılan yöntemleri açıklar, lisans düzeyinde analiz ve değerlendirme yapabilir.
4
3
Alanıyla ilgili çalışmalarda meslek bilgi ve becerilerini kullanarak ve objektif tutum sergileyerek, bireysel ve sosyal sorunlara çeşitli çözümler bulur.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili bir düşünce ya da uygulamayı formüle eder.
4
2
Ekip çalışması gerektiren işlerde fikirleriyle katkıda bulunur, ortaya konan düşünceleri tartışır.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili çalışmalarda ekip çalışmasında aktiftir.
4
2
Alanıyla ilgili bir çalışmayı baştan sona planlayıp, uygular ve bulguları çözümleyerek rapor halinde sunar.
4
3
Alanıyla ilgili ortak bir çalışmada ekip üyesi olarak üzerine düşen görevi yerine getirerek sorumluluğunu tamamlar.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda bağımsız olarak çalışabilir.
4
2
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda ekip üyesi veya ekip lideri olarak farklı görevler alır ve bunları başarıyla tamamlar.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kişisel gelişim ve öğrenmenin yaşamboyu devam eden bir süreç olduğunu içselleştirdiğini çalışmalarındaki performansıyla ortaya koyar.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir birey olarak kişişel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkındadır.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili temel ve spesifik konu, olgu ve kuramları düzenleyerek, bunları mesleki uygulamalarında kullanır.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 1 14
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 5 6 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 3 7 21
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 52 0 123
Genel Toplam 123
Toplam İş Yükü / 25.5 4,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0