TR EN

CHILDREN S LITERATURE DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY208E CHILDREN S LITERATURE 4 2 2 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Çocuk edebiyatını öğretmek ve çocukların dil gelişimi dikkate alınarak yetiştirilmeleri konusunda öğrencileri biliçlendirmeye ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Çocuk edebiyatına ilişkin kavramlar, tanımı ve kapsamı, çocuk edebiyatının tarihçesi, çocuk edebiyatının önemi ve gelişime katkısı, çocuk kitaplarının yapısal özellikleri, çocuk kitapları çeşitleri, çocuk kitaplarında bulunması gereken özellikler, çocuk kiatpları hazırlanmasında gereken temel ilkeler, yaş grubuna uygun kitap seçiminde ailelere ve eğitimcilere rehberlik, Türkiye'de ve dünyada çocuk kütüphaneleri, etkileşimli kitap okuma çalışmaları

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Çocuk edebiyatına ilişkin kavramları açıklar.
Çocuk edebiyatının önemini ve özelliklerini açıklar.
Çocuk edebiyatıyla çocuğun gelişimi arasında ilişki kurar.
Çocuk kitaplarının özelliklerini ayırt eder.
Çocuk kitabı hazırlarken dikkat edilecek noktaları düzenler.
Yaş grubuna uygun kitap seçiminde ailelere ve eğitimcileri destekler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma Ders Hedeflerini Tanıma ve Konuşma, Çocuk Edebiyatı Kavramına Genel Bakış, Eleştiri Türleri Anlatım, Tartışma, Yaratıcı Çalışma Yöntemi, Soru Cevap
2 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma Düz Yazıda Temel Unsurları Tanıma ve Kullanma Anlatım, Yaratıcı Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Proje Çalışması
3 Bireysel Araştırma, Grup Araştırması Çocukların Edebi Eserlerle Güçlü İlişki Kurmasına Yönelik Çalışmalar Anlatım, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
4 Literatür Tarama Toplumsal Cinsiyet ve Çocuk Edebiyatı: Geleneksel Masallara Eleştirel Bakış ve Alternatif Yaklaşımlar Anlatım, Tartışma, Yaratıcı Çalışma Yöntemi, Soru Cevap
5 Web Tabanlı Araştırma Edebiyatı Yazarak Yorumlama: Sharon Creech’in “Love That Dog: The Novel” eserine bakış Anlatım, Tartışma, Yaratıcı Çalışma Yöntemi
6 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma Görsel Sanatlar Aracılığıyla Edebiyatı Yorumlama, Çocuk Edebiyatında Resimler ve Grafik Romanlar Anlatım, Tartışma
7 Uygulama Drama Yoluyla Edebiyatı Yorumlama, Canlandırma Biçimleri Sunum
8 - ARA SINAV -
9 Uygulama Çocuk Edebiyatı ve Felsefe: Çocuk Kitaplarını Ciddi Konuları Konuşmak İçin Kullanmak Sunum
10 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Grup Araştırması Okul Öncesi ve İlkokul Seviyesinde Kitap Okuma Dersine Hazırlık Aşamaları Anlatım, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Proje Çalışması
11 Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Grup Araştırması Ders Örneği: Frog and Toad Together’dan Dragons and Giants ile Etik Konuları Tartışma Anlatım, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Proje Çalışması
12 Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Ders Örneği: The Important Book ile Eleştirel Okuma Becerilerinin Arttırılması Anlatım, Soru Cevap
13 Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Çocuk Edebiyatı ve Sürdürülebilirlik: The Giving Tree ile çevre bilinci Sunum
14 Görsel Kaynaklar, Uygulamalar Okuma Örnekleri: Leo Lionni’nin Frederick (1967) ve Morris the Moose Sunum
15 Uygulama Okuma Örnekleri: Knuffle Bunny, Emily’s Art Sunum
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Akoğlu, G., Sarıca, A. ve Karaman G. (2016). Etkileşimli Kitap Okuma Programı (EKOP). Ankara: Eğiten Kitap.
Yalçın, A. ve Aytaş, G. (2017). Çocuk Edebiyatı.Ankara. Akçağ.
Tür, G. ve Turla A. (2010). Okul Öncesinde Çocuk, Edebiyat Ve Kitap. İstanbul: YA-PA.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili temel kavramları açıklar, bunları gelişimi açıklayan kuramlarla ilişkilendirir.
4
2
Alanıyla ilgili ve ilişkili alanların temel kavramlarını kullanarak, insan gelişimindeki küresel, bölgesel ve yerel farklılıkları ilgili gelişim kuramları temelinde açıklar.
5
3
Alanıyla ilgili akademik çalışmalarda ve saha uygulamalarında kullanabileceği mesleki sınırlılıklarını, yeterliklerini, yetki ve sorumluluklarını tanımlar ve bunları uygular.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade becerisine sahiptir.
4
2
Alanıyla ilgili diğer disiplinlerin temel olgularını, ilke ve süreçlerini, uygulamada kullanılan yöntemleri açıklar, lisans düzeyinde analiz ve değerlendirme yapabilir.
5
3
Alanıyla ilgili çalışmalarda meslek bilgi ve becerilerini kullanarak ve objektif tutum sergileyerek, bireysel ve sosyal sorunlara çeşitli çözümler bulur.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili bir düşünce ya da uygulamayı formüle eder.
4
2
Ekip çalışması gerektiren işlerde fikirleriyle katkıda bulunur, ortaya konan düşünceleri tartışır.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili çalışmalarda ekip çalışmasında aktiftir.
4
2
Alanıyla ilgili bir çalışmayı baştan sona planlayıp, uygular ve bulguları çözümleyerek rapor halinde sunar.
5
3
Alanıyla ilgili ortak bir çalışmada ekip üyesi olarak üzerine düşen görevi yerine getirerek sorumluluğunu tamamlar.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda bağımsız olarak çalışabilir.
5
2
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda ekip üyesi veya ekip lideri olarak farklı görevler alır ve bunları başarıyla tamamlar.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kişisel gelişim ve öğrenmenin yaşamboyu devam eden bir süreç olduğunu içselleştirdiğini çalışmalarındaki performansıyla ortaya koyar.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir birey olarak kişişel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkındadır.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili temel ve spesifik konu, olgu ve kuramları düzenleyerek, bunları mesleki uygulamalarında kullanır.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 4 2 8
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 4 8
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 2 2
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 37 0 76
Genel Toplam 76
Toplam İş Yükü / 25.5 3
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0