Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
FTY143E | INTRODUCTION TO PHYSIOTHERAPY AND REHABILITATION AND ETHICS | 1 | 3 | 3 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. PINAR AKDENİZ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Fizyoterapi ve rehabilitasyon tanımı, içeriği, tarihçesi, gelişimi, uygulama alanları, yasal düzenlemeler, ekip çalışması, iletişim, genel ve fizyoterapi alanına özgü etik ilkeler konularına ilişkin bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Mesleki tanımı,mesleğin diğer mesleklerle olan bağlantısının anlaşılması, ekip çalışmasında fizyoterapistin öneminin kavranması,fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında farklı branşların tanımının yapılması ve farklı branşlardaki temel hastalıkların sınıflandırılmasının doğru olarak yapılması,etik -ahlak kavramı -mesleki etik tanımının ve araştırma etiğinin doğru olarak anlaşılması fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında yapılan hasta değerlendirmelerinde SOAP-POMR gibi kayıt yöntemlerinin kullanımının öğrenilmesi. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Fizyoterapi ve rehabilitasyon, fizyoterapist, fizyoterapi eğitimi, fizyoterapistlerin çalışma alanlarını tanımlar. |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında yapılan profesyonel uygulamalar konusunu açıklar. |
Rehabilitasyon ekibi içinde fizyoterapistin rolünü kavrar. |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusundaki güncel mevzuatını açıklar. |
Tıp etiği hakkında ve Fizyoterapi ve rehabilitasyon meslek etiğini tanımlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Giriş, Tanımlar | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi |
2 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun Tarihsel Gelişimi, 21. Yüzyılda Fizyoterapi, ICF Protokolünün Tanımı ve Gerekliliği | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi |
3 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Multidisipliner Ekip, Ekibin Görevleri ve Etik | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi |
4 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda Etik ve Etik Dışı Konular | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi |
5 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Alanında Kullanılan Değerlendirme ve Tedavi Araçları | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi |
6 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | FTR’de Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi |
7 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Fizyoterapide Isı, Işık ve Hidroterapi, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Alanında Kullanılan Elektrofiziksel Modaliteler | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Masaj Terapisi, Mobilizasyon ve Manipulasyon Yöntemleri | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi |
10 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Proprioseptif Nöromuskuler Fasilitasyon Tekniklerine Giriş | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi |
11 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda Egzersiz, Spor Fizyoterapisi ve Etik | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi |
12 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Kas-İskelet Fizyoterapisi ve Rehabilitasyonu, Ortopedik Rehabilitasyon, Romatizmal Hastalıklarda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi |
13 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Pediatride Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nörolojik Rehabilitasyon | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi |
14 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Kardiyak Rehabilitasyon, Pulmoner Rehabilitasyon, Kronik Hastalıklarda Egzersize Dayalı Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi |
15 | Literatür Taraması, Veri Tabanı İnceleme | Onkolojik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Geriatrik Rehabilitasyon | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Video Analizi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Prof.Dr. Arzu Razak Özdinçler (2016). Fizyoterapi ve Rehabilitasyona Giriş Ders Kitabı-İstanbul Tıp Kitabevi. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki güncel kuram ve uygulamaları tanımlar.
|
5 | |||||
2 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanıyla ilgili diğer tıp bilimlerinin temel kavramlarını açıklar
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyonun alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, temel düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlama becerisine sahiptir.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını etik prensiplere uygun olarak uygular, takibini yapar, gerektiğinde programı değiştirir veya sonlandırır.
|
5 | |||||
2 |
Edindiği ileri düzey bilgilerini toplum sağlığını korumaya yönelik çalışmalarda kullanır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür, karşılaştığı sorunlara çözüm üretir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kişisel gelişim ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser.
|
4 | |||||
2 |
Öğrenme gereksinimlerini gidermek için gereken kaynaklara nasıl ulaşacağını bilir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetleri sırasında konuyla ilgili diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim kurar.
|
5 | |||||
2 |
Mesleğiyle ilgili kalite geliştirme, eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.
|
5 | |||||
3 |
Farklı disiplerin gerçekleştirdiği ortak çalışmalarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır, konusuyla ilgili katkıda bulunur.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki otonomisini kullanabilecek yeterlilikte klinik uygulama deneyimine sahiptir.
|
3 | |||||
2 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon kliniğindeki tüm ekipman ve donanımı kullanır, kliniğin çevresel ve görev akışıyla ilgili düzenini sağlar.
|
4 | |||||
3 |
Hizmet kalitesinin izlenmesi ve bilimsel araştırmalar için gereken kayıtları tutar, rapor hazırlar, proje uygulamalarında yer alır.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 59 | 0 | 102 |
Genel Toplam | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |