Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
FTY145E | PATHOLOGY | 1 | 2 | 2 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Prof.Dr. HALİT HAMİ ÖZ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Yaşayan organizmada hastalık oluşumuna neden olan genel patolojik değişiklikleri hücre bazında öğrenilmesi, bu patolojik değişikliklerin oluşumunu (patogenez) ve nedenlerini değerlendirebilmek, doku ve organlarda oluşan makroskobik değişiklikleri tanıyabilmek, mikroskobik değişiklikler hakkında fikir sahibi olması için öğrenciye gerekli bilgilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Dolaşım bozuklukları, hücre farklılaşması bozuklukları ve adaptasyon, iltihap-Yangı, iyileşme ve transplantasyon, hastalık sebepleri, hücre zedelenmesi, immunpatoloji, gelişim bozuklukları ve tümörler gibi genel patoloji konuları |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında makroskobik düzeyde organ ve dokuda karşılaştığı ödem, hiperemi, nekroz, pigmentler, hipertrofi, hiperplazi, metaplazi, iltihap, immun reaksiyonlar, tümörler ve anomaliler gibi genel patolojik değişiklikleri tanır. |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları sırasında karşılaştığı patolojik olguların hücrede, dokuda ve organ neden olduğu değişiklikleri, nedenlerini ve patogenezini yorumlar. |
Olguyu tanımlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynak Okuma ve Anlatılanların Tekrarı | Patolojiye Giriş, Dolaşım Bozuklukları I | Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Kaynak Okuma ve Anlatılanların Tekrarı | Dolaşım Bozukluklar II | Kısa Tekrar, Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Kaynak Okuma ve Anlatılanların Tekrarı | Hücre Farklılaşması Bozuklukları, Adaptasyonlar | Kısa Tekrar, Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Kaynak Okuma ve Anlatılanların Tekrarı | Hücre Zedelenmesi ve Pigmentler | Kısa Tekrar, Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Kaynak Okuma ve Anlatılanların Tekrarı | Yangı, İltihap I | Kısa Tekrar, Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Kaynak Okuma ve Anlatılanların Tekrarı | Yangı, İltihap II | Kısa Tekrar, Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Kaynak Okuma ve Anlatılanların Tekrarı | Dokuların İyileşmesi ve Transplantasyon | Kısa Tekrar, Anlatım, Soru-Cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynak Okuma ve Anlatılanların Tekrarı | Hastalık Sebepleri | Kısa Tekrar, Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Kaynak Okuma ve Anlatılanların Tekrarı | İmmunpatoloji I | Kısa Tekrar, Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Kaynak Okuma ve Anlatılanların Tekrarı | İmmunpatoloji II | Kısa Tekrar, Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Kaynak Okuma ve Anlatılanların Tekrarı | Gelişim Bozuklukları (Anomaliler) | Kısa Tekrar, Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Kaynak Okuma ve Anlatılanların Tekrarı | Tümörler I | Kısa Tekrar, Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Kaynak Okuma ve Anlatılanların Tekrarı | Tümörler II | Kısa Tekrar, Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Kaynak Okuma ve Anlatılanların Tekrarı | Genel Tekrar | Kısa Tekrar, Anlatım, Soru-Cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Kumar, V., Abbas, A. K., Fausto, N., & Aster, J. C. (2005). Robbins and Cotran pathologic basis of disease. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki güncel kuram ve uygulamaları tanımlar.
|
3 | |||||
2 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanıyla ilgili diğer tıp bilimlerinin temel kavramlarını açıklar
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyonun alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, temel düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlama becerisine sahiptir.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını etik prensiplere uygun olarak uygular, takibini yapar, gerektiğinde programı değiştirir veya sonlandırır.
|
4 | |||||
2 |
Edindiği ileri düzey bilgilerini toplum sağlığını korumaya yönelik çalışmalarda kullanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür, karşılaştığı sorunlara çözüm üretir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kişisel gelişim ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser.
|
4 | |||||
2 |
Öğrenme gereksinimlerini gidermek için gereken kaynaklara nasıl ulaşacağını bilir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetleri sırasında konuyla ilgili diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim kurar.
|
4 | |||||
2 |
Mesleğiyle ilgili kalite geliştirme, eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.
|
3 | |||||
3 |
Farklı disiplerin gerçekleştirdiği ortak çalışmalarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır, konusuyla ilgili katkıda bulunur.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki otonomisini kullanabilecek yeterlilikte klinik uygulama deneyimine sahiptir.
|
4 | |||||
2 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon kliniğindeki tüm ekipman ve donanımı kullanır, kliniğin çevresel ve görev akışıyla ilgili düzenini sağlar.
|
4 | |||||
3 |
Hizmet kalitesinin izlenmesi ve bilimsel araştırmalar için gereken kayıtları tutar, rapor hazırlar, proje uygulamalarında yer alır.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 59 | 0 | 102 |
Genel Toplam | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |