TR EN

NEUROPHYSIOLOGICAL APPROACHES II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
FTY302E NEUROPHYSIOLOGICAL APPROACHES II 6 5 4 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: inme rehabilitasyonunda kullanılan ölçme, değerlendirme ve nörofizyolojik yaklaşımlar (Bobath, Brunnstrom ve Johnstone) ile ilgili temel özelliklerin kavranmasını sağlayarak uygulama becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır.
İçerik: İnme, inme sonrası klinik süreçler, nörofizyolojik yaklaşımlar, ölçme, değerlendirme ve tedavi uygulamaları, vaka örnekleri.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

İnme ve sonrasında görülen klinik tabloyu ve tedavide kullanılan nörofizyolojik yaklaşımlarla birleştirir.
Normal hareket ve fonksiyonu tanımlar ve inme sonrası görülen hareket ve fonksiyon bozukluklarıyla karşılaştırır.
İnme sonrası kullanılan temel ve nörofizyolojik temelli ölçme ve değerlendirme yöntemlerini anlar ve uygular.
İnme sonrası Bobath tekniğini ve vücut kısımlarına etkilerini açıklar.
İnme sonrası Johnstone yaklaşımını ve vücut kısımlarına etkilerini açıklar.
İnme sonrası Brunnstrom yaklaşımlarını ve vücut kısımlarına etkilerini açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Nörofizyolojik Yaklaşımlarla İlgili Temel Kavramlar Araştırma, Tartışma, Örnek Olay
2 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Serebro Vasküler Olaylar Araştırma, Tartışma, Örnek Olay
3 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme İnme Sonrası Klinik Özellikler, Tıbbi Tedavi, Genel Rehabilitasyon Prensipleri, Nörofizyolojik Yaklaşımların Kuramsal Boyutu ve Diğer Tedavi Yöntemleriyle İlişkisi Araştırma, Tartışma, Örnek Olay
4 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme İnme Rehabilitasyonunda Brunnstrom Yöntemi Araştırma, Tartışma, Örnek Olay
5 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme İnme Rehabilitasyonunda Brunnstrom Yönteminde Klinik Değerlendirme Araştırma, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma
6 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme İnme Rehabilitasyonunda Brunnstrom Yöntemine Göre Üst Ekstremite ve Gövde Uygulamaları Araştırma, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma
7 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme İnme Rehabilitasyonunda Brunnstrom Yöntemine Göre Alt Ekstremite Uygulamaları Araştırma, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme İnme Rehabilitasyonunda Nörogelişimsel Tedavi Yaklaşımı (Bobath) Araştırma, Tartışma, Örnek Olay
10 Literatür Tarama, Veri Tabanı İncelemea Bobath Yaklaşımı ile Değerlendirme Uygulamaları Araştırma, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma
11 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Bobath Yaklaşımı ile Pozisyonlama, Gövde ve Üst Ekstremite Tedavisi ve Mobilizasyon Yöntemleri Araştırma, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma
12 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Bobath Yaklaşımı ile Alt Ekstremite Tedavisi, Denge ve Yürüme Eğitimi Araştırma, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma
13 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Bobath Yaklaşımı Temelli Değerlendirmede Vaka Çalışması Araştırma, Tartışma, Örnek Olay
14 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme İnme Rehabilitasyonunda Margaret Johnstone Yöntemi ve Uygulamaları Araştırma, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma
15 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme İnme Sonrası Nörofizyolojik Yaklaşımların Karşılaştırılması, Tartışma ve Nöroplastisite Araştırma, Tartışma, Örnek Olay
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Lennon S. The Bobath Concept: a critical review of the theoretical assumptions that guide physiotherapy practice in stroke rehabilitation. Phys Ther Rev. 1996;1:35- 45.
Kollen B J, Lennon S, Lyons B ve ark : The Effectiveness of the Bobath Concept in Stroke Rehabilitation .What is the Evidence? Stroke 2009, 40:e89-e97 Sue Raine Linzi Meadows Mary Lynch-Ellerington Bobath Concept Theory and Practice in Neurologic Rehabilitation, Willey and Blackwell, First Edt, United Kingdom, 2009.
Carr J, Shepherd R. (1998) Neurological Rehabilitation: Optimizing Motor Performance, Butterworth-Heinemann, Oxford.
Cohen H. (1999) Neuroscience for Rehabilitation, 2nd ed. Lippincott Williams & Wilkins, Philadelphia.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Defines the current theory and practice in the field of physiotherapy and rehabilitation.
5
2
Defines the current theory and practice in the field of physiotherapy and rehabilitation.
5
3
Explain the basic concepts of other medical sciences who related physiotherapy and rehabilitation
5
4
Explain the basic concepts of other medical sciences who related physiotherapy and rehabilitation
5
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explain the basic phenomenon of sub-fields of physiotherapy and rehabilitation about principles, processes and applications, make a basic level of analysis and evaluation
5
2
Explain the basic phenomenon of sub-fields of physiotherapy and rehabilitation about principles, processes and applications, make a basic level of analysis and evaluation
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Has the ability to physiotherapy and rehabilitation program planning with learned theoretical and practical knowledge.
5
2
Has the ability to physiotherapy and rehabilitation program planning with learned theoretical and practical knowledge.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Apply for physiotherapy and rehabilitation program according to ethical principles, follow developments, make program changes or end the program if necessary
5
2
Apply for physiotherapy and rehabilitation program according to ethical principles, follow developments, make program changes or end the program if necessary
5
3
Used for the information which gained from advanced studies for the protection of public health
4
4
Used for the information which gained from advanced studies for the protection of public health
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Independently conduct vocational and academic studies with the knowledge related to the field of physiotherapy and rehabilitation, finds solutions to the problems faced
5
2
Independently conduct vocational and academic studies with the knowledge related to the field of physiotherapy and rehabilitation, finds solutions to the problems faced
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Adopts personal development and lifelong learning.
4
2
Adopts personal development and lifelong learning.
4
3
Knows how to reach the necessary resources to address the learning needs
3
4
Knows how to reach the necessary resources to address the learning needs
3
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Establishes effective communication with other relevant professional groups during physiotherapy and rehabilitation services.
5
2
Establishes effective communication with other relevant professional groups during physiotherapy and rehabilitation services.
5
3
Gives a contribution to the profession related quality improvement, education and promotion programs
3
4
Gives a contribution to the profession related quality improvement, education and promotion programs
3
5
Take responsibility in joint studies performed by different disciplines as a team member, contribute on the subject
5
6
Take responsibility in joint studies performed by different disciplines as a team member, contribute on the subject
5
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Have sufficient professional experience in clinical practice to use vocational autonomy
5
2
Have sufficient professional experience in clinical practice to use vocational autonomy
5
3
The use of all the equipment and hardware in physiotherapy and rehabilitation clinics, provides environmental layout and task flow for clinic.
5
4
The use of all the equipment and hardware in physiotherapy and rehabilitation clinics, provides environmental layout and task flow for clinic.
5
5
Keeps records of service quality monitoring and for scientific research, prepares reports, participant for project implements
5
6
Keeps records of service quality monitoring and for scientific research, prepares reports, participant for project implements
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 14 2 28
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 2 14
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 2 14
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 58 0 128
Genel Toplam 128
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0