Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
FTY302E | NEUROPHYSIOLOGICAL APPROACHES II | 6 | 5 | 4 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | inme rehabilitasyonunda kullanılan ölçme, değerlendirme ve nörofizyolojik yaklaşımlar (Bobath, Brunnstrom ve Johnstone) ile ilgili temel özelliklerin kavranmasını sağlayarak uygulama becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır. |
İçerik: | İnme, inme sonrası klinik süreçler, nörofizyolojik yaklaşımlar, ölçme, değerlendirme ve tedavi uygulamaları, vaka örnekleri. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İnme ve sonrasında görülen klinik tabloyu ve tedavide kullanılan nörofizyolojik yaklaşımlarla birleştirir. |
Normal hareket ve fonksiyonu tanımlar ve inme sonrası görülen hareket ve fonksiyon bozukluklarıyla karşılaştırır. |
İnme sonrası kullanılan temel ve nörofizyolojik temelli ölçme ve değerlendirme yöntemlerini anlar ve uygular. |
İnme sonrası Bobath tekniğini ve vücut kısımlarına etkilerini açıklar. |
İnme sonrası Johnstone yaklaşımını ve vücut kısımlarına etkilerini açıklar. |
İnme sonrası Brunnstrom yaklaşımlarını ve vücut kısımlarına etkilerini açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | Nörofizyolojik Yaklaşımlarla İlgili Temel Kavramlar | Araştırma, Tartışma, Örnek Olay |
2 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | Serebro Vasküler Olaylar | Araştırma, Tartışma, Örnek Olay |
3 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | İnme Sonrası Klinik Özellikler, Tıbbi Tedavi, Genel Rehabilitasyon Prensipleri, Nörofizyolojik Yaklaşımların Kuramsal Boyutu ve Diğer Tedavi Yöntemleriyle İlişkisi | Araştırma, Tartışma, Örnek Olay |
4 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | İnme Rehabilitasyonunda Brunnstrom Yöntemi | Araştırma, Tartışma, Örnek Olay |
5 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | İnme Rehabilitasyonunda Brunnstrom Yönteminde Klinik Değerlendirme | Araştırma, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma |
6 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | İnme Rehabilitasyonunda Brunnstrom Yöntemine Göre Üst Ekstremite ve Gövde Uygulamaları | Araştırma, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma |
7 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | İnme Rehabilitasyonunda Brunnstrom Yöntemine Göre Alt Ekstremite Uygulamaları | Araştırma, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | İnme Rehabilitasyonunda Nörogelişimsel Tedavi Yaklaşımı (Bobath) | Araştırma, Tartışma, Örnek Olay |
10 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İncelemea | Bobath Yaklaşımı ile Değerlendirme Uygulamaları | Araştırma, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma |
11 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | Bobath Yaklaşımı ile Pozisyonlama, Gövde ve Üst Ekstremite Tedavisi ve Mobilizasyon Yöntemleri | Araştırma, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma |
12 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | Bobath Yaklaşımı ile Alt Ekstremite Tedavisi, Denge ve Yürüme Eğitimi | Araştırma, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma |
13 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | Bobath Yaklaşımı Temelli Değerlendirmede Vaka Çalışması | Araştırma, Tartışma, Örnek Olay |
14 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | İnme Rehabilitasyonunda Margaret Johnstone Yöntemi ve Uygulamaları | Araştırma, Tartışma, Örnek Olay, Gösterip yaptırma |
15 | Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme | İnme Sonrası Nörofizyolojik Yaklaşımların Karşılaştırılması, Tartışma ve Nöroplastisite | Araştırma, Tartışma, Örnek Olay |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Lennon S. The Bobath Concept: a critical review of the theoretical assumptions that guide physiotherapy practice in stroke rehabilitation. Phys Ther Rev. 1996;1:35- 45. |
Kollen B J, Lennon S, Lyons B ve ark : The Effectiveness of the Bobath Concept in Stroke Rehabilitation .What is the Evidence? Stroke 2009, 40:e89-e97 Sue Raine Linzi Meadows Mary Lynch-Ellerington Bobath Concept Theory and Practice in Neurologic Rehabilitation, Willey and Blackwell, First Edt, United Kingdom, 2009. |
Carr J, Shepherd R. (1998) Neurological Rehabilitation: Optimizing Motor Performance, Butterworth-Heinemann, Oxford. |
Cohen H. (1999) Neuroscience for Rehabilitation, 2nd ed. Lippincott Williams & Wilkins, Philadelphia. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Defines the current theory and practice in the field of physiotherapy and rehabilitation.
|
5 | |||||
2 |
Defines the current theory and practice in the field of physiotherapy and rehabilitation.
|
5 | |||||
3 |
Explain the basic concepts of other medical sciences who related physiotherapy and rehabilitation
|
5 | |||||
4 |
Explain the basic concepts of other medical sciences who related physiotherapy and rehabilitation
|
5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explain the basic phenomenon of sub-fields of physiotherapy and rehabilitation about principles, processes and applications, make a basic level of analysis and evaluation
|
5 | |||||
2 |
Explain the basic phenomenon of sub-fields of physiotherapy and rehabilitation about principles, processes and applications, make a basic level of analysis and evaluation
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Has the ability to physiotherapy and rehabilitation program planning with learned theoretical and practical knowledge.
|
5 | |||||
2 |
Has the ability to physiotherapy and rehabilitation program planning with learned theoretical and practical knowledge.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Apply for physiotherapy and rehabilitation program according to ethical principles, follow developments, make program changes or end the program if necessary
|
5 | |||||
2 |
Apply for physiotherapy and rehabilitation program according to ethical principles, follow developments, make program changes or end the program if necessary
|
5 | |||||
3 |
Used for the information which gained from advanced studies for the protection of public health
|
4 | |||||
4 |
Used for the information which gained from advanced studies for the protection of public health
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Independently conduct vocational and academic studies with the knowledge related to the field of physiotherapy and rehabilitation, finds solutions to the problems faced
|
5 | |||||
2 |
Independently conduct vocational and academic studies with the knowledge related to the field of physiotherapy and rehabilitation, finds solutions to the problems faced
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Adopts personal development and lifelong learning.
|
4 | |||||
2 |
Adopts personal development and lifelong learning.
|
4 | |||||
3 |
Knows how to reach the necessary resources to address the learning needs
|
3 | |||||
4 |
Knows how to reach the necessary resources to address the learning needs
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Establishes effective communication with other relevant professional groups during physiotherapy and rehabilitation services.
|
5 | |||||
2 |
Establishes effective communication with other relevant professional groups during physiotherapy and rehabilitation services.
|
5 | |||||
3 |
Gives a contribution to the profession related quality improvement, education and promotion programs
|
3 | |||||
4 |
Gives a contribution to the profession related quality improvement, education and promotion programs
|
3 | |||||
5 |
Take responsibility in joint studies performed by different disciplines as a team member, contribute on the subject
|
5 | |||||
6 |
Take responsibility in joint studies performed by different disciplines as a team member, contribute on the subject
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Have sufficient professional experience in clinical practice to use vocational autonomy
|
5 | |||||
2 |
Have sufficient professional experience in clinical practice to use vocational autonomy
|
5 | |||||
3 |
The use of all the equipment and hardware in physiotherapy and rehabilitation clinics, provides environmental layout and task flow for clinic.
|
5 | |||||
4 |
The use of all the equipment and hardware in physiotherapy and rehabilitation clinics, provides environmental layout and task flow for clinic.
|
5 | |||||
5 |
Keeps records of service quality monitoring and for scientific research, prepares reports, participant for project implements
|
5 | |||||
6 |
Keeps records of service quality monitoring and for scientific research, prepares reports, participant for project implements
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 2 | 14 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 58 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |