Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
PSI313E |
CRITICAL PSYCHOLOGY |
5 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
İngilizce |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK RASHIDI |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu ders, eleştirel teoriye dayanan bir psikolojiye bakış açısı geliştirmeyi ve öğrencilerin, psikolojinin alt alanları ve diğer bilim dalları arasındaki ilişkileri kavramalarını, zihinsel süreçlerin araştırılmasında ve kişisel psikolojik problemlerin incelenmesinde zihin ve bedenin bütünsel bir sistemin parçaları olduğu konusunda ileri düzeyde yetkinliğe sahip olmalarını da amaçlar. |
İçerik: |
Bu ders kapsamında, Eleştirel Psikolojinin tarihi, uygulamaları, Politik Psikoloji, Eleştirel psikanaliz konuları anlatılmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Psikolojiye ilişkin ileri düzey kuramsal ve uygulamalı bilgi ve beceriler kazandırır. |
Farklı psikolojik süreçleri açıklama becerisi kazandırır. |
Psikolojik uygulamaların iyileştirilmesine yönelik öneriler sunma becerisi kazandırır. |
Araştırmacı, girişimci ve yenilikçi kişilik yapısı kazandırır. |
Evrensel etik değerleri, bağımsız, eleştirel düşünceyi benimsetir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Tanışma, içerik ve kaynak tanıtımı |
Anlatım / Tartışma |
2 |
Literatürün Okunması |
Temel Kavramlar (eleştirel psikoloji, eleştirel teori, eleştirel psikanaliz) |
Anlatım / Tartışma |
3 |
Literatürün Okunması |
Eleştirel Psikoloji |
Anlatım / Tartışma |
4 |
Literatürün Okunması |
Eleştirel Psikoloji tarihi |
Anlatım / Tartışma |
5 |
Literatürün Okunması |
Eleştirel Psikoloji uygulamaları |
Anlatım / Tartışma |
6 |
Literatürün Okunması |
Antipsikiyatri |
Anlatım / Tartışma |
7 |
Literatürün Okunması |
Politik psikoloji |
Anlatım / Tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatürün Okunması |
Genel Tekrar |
Anlatım / Tartışma |
10 |
Literatürün Okunması |
Feminizm, ayrımcılık, çok kültürlülük |
Anlatım / Tartışma |
11 |
Literatürün Okunması |
Eleştirel psikanaliz |
Anlatım / Tartışma |
12 |
Literatürün Okunması |
Eleştirel psikanaliz |
Anlatım / Tartışma |
13 |
Literatürün Okunması |
Radikal klinik teori |
Anlatım / Tartışma |
14 |
Literatürün Okunması |
Radikal klinik teori |
Anlatım / Tartışma |
15 |
Literatürün Okunması |
Genel tekrar |
Anlatım / Tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Fox D. Prilleltensky I, Austin S. Eleştirel Psikoloji. Çeviri: Güneş Kayacı Sevinç, İpek Demirok, Baran Gürsel, Ayrıntı Yayınevi, İstanbul, 2012. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
|
|
|
|
|
4 |
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bütüncül sağlık bakım felsefesine inanır.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Koruyucu, tedavi ve rehabilite edici düzeyde hemşirelik bakımını kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir, denetler ve kaydeder.
|
|
|
|
|
4 |
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Birey/aile/toplum sağlığı ile ilgili konularda sorumluluk alır.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile öğrenmeyi sürdürür.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Sağlık ekibinin üyesi olarak disiplinler arası işbirliği yapar.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Toplumsal ve mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Uygulayıcı, eğitici, araştırıcı, yönetici, savunucu, danışman, kalite geliştirme, işbirliği yapma ve iletişimi sağlama rollerini gerçekleştirir.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
3 |
15 |
45 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
2 |
10 |
20 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
35 |
0 |
151 |
|
Genel Toplam |
151 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|