Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
CGY208 | ÇOCUK EDEBİYATI | 4 | 2 | 2 | 3 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Çocuk edebiyatı ile ilgili kavramları öğretmek, çocuk edebiyatının çocukların gelişim alanları üzerindeki etkilerini dikkate alarak yetiştirilmeleri konusunda öğrencileri bilinçlendirmeye yönelik bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Çocuk edebiyatına ilişkin kavramlar, tanımı ve kapsamı, Çocuk edebiyatının Dünyada ve Türkiye'de gelişim süresi, Çocuk edebiyatının önemi ve gelişime katkısı, Çocuk kitaplarının yapısal özellikleri, 0-18 yaş grubuna yönelik farklı özellikte çocuk kitapları çeşitleri, Çocuk kitaplarında kitaplarında bulunması gereken özellikler, Çocuk kitapları hazırlarken dikkat edilmesi gereken temel ilkeler, Yaş grubuna uygun kitap seçiminde ailelere ve eğitimcilere rehberlik, Türkiye'de ve Dünyada yer alan çocuk kütüphaneleri, Farklı kitap okuma tekniği olan; Etkileşimli Kitap Okuma Çalışmaları |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Çocuk edebiyatına ilişkin kavramları açıklar. |
Çocuk edebiyatının önemini ve özelliklerini açıklar. |
Çocuk edebiyatıyla çocuk gelişimini ilişkilendirir. |
Çocuk kitaplarının özelliklerini değerlendirir. |
Çocuk kitabı hazırlarken öğrendiklerini uygular. |
Yaş grubuna uygun kitap seçiminde aileleri ve eğitimcileri destekler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama | Ders tanıtım ve uygulama bilgilerinin açıklanması, Dersin müfredat içindeki önemi ve diğer dersler ile etkileşiminin vurgulanması Çocuk edebiyatına giriş | Anlatım, Tartışma, Soru Cevap |
2 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, | Çocuk edebiyatının tanımı ve kapsamı, Çocuk edebiyatının Türkiye'de ve Dünyada gelişim süreci Çocuk edebiyatın çocuğun gelişimine katkısı | Anlatım, Yaratıcı Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Proje Çalışması |
3 | Bireysel Araştırma, Grup Araştırması | Çocuk kitaplarının yapı(iç ve dış) özellikleri, 0-18 yaş grubuna yönelik farklı kitap çeşitleri | Anlatım, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
4 | Literatür Tarama | Çocuk kitaplarının hazırlanmasında göz önünde bulundurulması gereken temel ilkeler Türkiye'de ve Dünyadan çocuk kütüphaneleri | Anlatım, Tartışma, Yaratıcı Çalışma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Web Tabanlı Araştırma | Masalın tanımı ve tarihçesi, Masal çeşitleri, Batı ve Türk masallarının yapısal özellikleri | Anlatım, Tartışma, Yaratıcı Çalışma Yöntemi |
6 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, | Destan, söylence, fabl, bilmece, şiir, ninni Bu edebi türlerden çocuk edebiyatı olarak yararlanma ve gelişim özelliklerine katkıları | Anlatım, Tartışma |
7 | Uygulama | Çocuk kütüphaneleri atölyesi | Anlatım, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Çocuk gazete ve dergileri Çocuk tiyatrosu Çocuk ve medya | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Grup Araştırması | Çocuk ve medya Çocuk ve teknoloji | Anlatım, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Proje Çalışması |
11 | Görsel Kaynaklar, Uygulamalar | 0-18 yaş grubu çocuklarına yönelik farklı kitap çeşitleri yapım atölyesi | Sunum, Proje Çalışması |
12 | Görsel Kaynaklar, Uygulamalar | 0-18 yaş grubu çocuklarına yönelik farklı kitap çeşitleri yapım atölyesi | Sunum, Proje Çalışması |
13 | Literatür Tarama, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma, Grup Araştırması | Farklı hikaye okuma tekniklerinin incelenmesi | Anlatım, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
14 | Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Farklı hikaye okuma tekniklerinden; etkileşimli kitap okuma (EKOP) | Anlatım, Tartışma, Yaratıcı Çalışma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Proje Çalışması |
15 | Görsel Kaynaklar, Uygulamalar | Etkileşimli kitap okuma (EKOP) uygulamaları | Sunum |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Yalçın, A. ve Aytaş, G. (2017). Çocuk Edebiyatı.Ankara. Akçağ. |
Tür, G. ve Turla A. (2010). Okul Öncesinde Çocuk, Edebiyat Ve Kitap. İstanbul: YA-PA. |
Akçalı, İ. S. (2015). Çocuk ve Medya. Ankara: Nobel. |
Berk, L. (2013). Çocuk Gelişimi. Ankara: İmge. |
Akoğlu, G., Sarıca, A. ve Karaman G. (2016). Etkileşimli Kitap Okuma Programı (EKOP). Ankara: Eğiten Kitap. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili temel kavramları açıklar, bunları gelişimi açıklayan kuramlarla ilişkilendirir.
|
4 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili ve ilişkili alanların temel kavramlarını kullanarak, insan gelişimindeki küresel, bölgesel ve yerel farklılıkları ilgili gelişim kuramları temelinde açıklar.
|
4 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili akademik çalışmalarda ve saha uygulamalarında kullanabileceği mesleki sınırlılıklarını, yeterliklerini, yetki ve sorumluluklarını tanımlar ve bunları uygular.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade becerisine sahiptir.
|
5 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili diğer disiplinlerin temel olgularını, ilke ve süreçlerini, uygulamada kullanılan yöntemleri açıklar, lisans düzeyinde analiz ve değerlendirme yapabilir.
|
4 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda meslek bilgi ve becerilerini kullanarak ve objektif tutum sergileyerek, bireysel ve sosyal sorunlara çeşitli çözümler bulur.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili bir düşünce ya da uygulamayı formüle eder.
|
4 | |||||
2 |
Ekip çalışması gerektiren işlerde fikirleriyle katkıda bulunur, ortaya konan düşünceleri tartışır.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda ekip çalışmasında aktiftir.
|
4 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili bir çalışmayı baştan sona planlayıp, uygular ve bulguları çözümleyerek rapor halinde sunar.
|
4 | |||||
3 |
Alanıyla ilgili ortak bir çalışmada ekip üyesi olarak üzerine düşen görevi yerine getirerek sorumluluğunu tamamlar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda bağımsız olarak çalışabilir.
|
5 | |||||
2 |
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda ekip üyesi veya ekip lideri olarak farklı görevler alır ve bunları başarıyla tamamlar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kişisel gelişim ve öğrenmenin yaşamboyu devam eden bir süreç olduğunu içselleştirdiğini çalışmalarındaki performansıyla ortaya koyar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir birey olarak kişişel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkındadır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili temel ve spesifik konu, olgu ve kuramları düzenleyerek, bunları mesleki uygulamalarında kullanır.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 4 | 2 | 8 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 6 | 1 | 6 |
Ödev | 2 | 2 | 4 |
Proje Hazırlama | 4 | 2 | 8 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 5 | 1 | 5 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 1 | 1 | 1 |
TOPLAM | 55 | 0 | 79 |
Genel Toplam | 79 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 3,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |