Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
CGY242 |
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM VE EĞİTİM |
4 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Okul Dönemi (6-12 yaş orta çocukluk) çocuklarına ilişkin kavramlar, kuramlar, gelişim özellikleri, yaşanan sorunlar ve çözümleri, dünyada ve Türkiye'deki uygulamalara yönelik bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Okul dönemine ilişkin kavramlar-okul dönemine ilişkin kuramlar, gelişim özellikleri, gelişimi etkileyen faktörler, yaklaşımlar, yaşanan sorunların değerlendirilmesinde kullanılan farklı yöntem ve teknikler, yaşanan sorunlara yönelik çözüm önerileri, eğitiminde kullanılan farklı yaklaşımların dünyada ve Türkiye’deki uygulamaları, kritik dönemler ve krizler, aile yaklaşımı, hizmetler ve politikalar |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Orta çocukluk dönemine ilişkin kavramları açıklar. |
Orta çocukluk dönemine ilişkin kuramları inceler. |
Orta çocukluk döneminin gelişim özelliklerini açıklar. |
Orta çocukluk döneminde çocuğun gelişimini etkileyen faktörleri ifade eder. |
Orta çocukluk dönemine ilişkin yaklaşımları inceler. |
Orta çocukluk döneminde yaşanan sorunların değerlendirilmesinde kullanılan yöntem ve teknikleri özelliklerine göre ayırır. |
Orta çocukluk döneminde uygulanan çağdaş eğitim yaklaşımlarını karşılaştırır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür tarama |
Okul Döneminde Gelişim ve Eğitime Giriş |
Anlatım |
2 |
Bireysel Araştırma, Grup Araştırması |
Gelişim Dönemleri, Okul Dönemi Gelişim Kuramları |
Anlatım, bireysel çalışma, grup çalışması |
3 |
Web Tabanlı Araştırma |
Beyin Gelişimi, Motor Gelişim,
Egzersiz, Sağlık, Hastalık ve Bozukluklar |
Anlatım |
4 |
Web Tabanlı Araştırma |
Engelli Çocuklar ve Okul Döneminde Bilişsel Değişiklikler |
Anlatım, örnek olay |
5 |
Literatür tarama, web tabanlı öğrenme |
Okul Döneminde Dil Gelişimi |
Anlatım |
6 |
Bireysel Araştırma |
Okul Döneminde Sosyo Duygusal Gelişim ve Kişilik Gelişimi |
Anlatım, tartışma, beyin fırtınası |
7 |
Web Tabanlı Araştırma |
Okul Döneminde Benlik ve Ahlak Gelişimi |
Anlatım, tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür tarama |
Okul Döneminde Benlik ve Ahlak Gelişimi |
Anlatım |
10 |
Bireysel araştırma |
Okul Çocukluğu Döneminde Ebeveyn- Çocuk ve
Akran İlişkilerindeki Değişiklikler,
Okul Çocuklarının Gelişim Özellikleri, Çağdaş Öğrenme Yaklaşımları ve Okula Hazırlık |
Anlatım, tartışma |
11 |
Bireysel Araştırma, Grup Araştırması |
Okul Öncesi Dönemden İlköğretime Geçiş ve Okula Hazır Bulunuşluluğun Kuramsal Temelleri |
Anlatım,tartışma, örnek olay, grup çalışması |
12 |
Grup Araştırması |
Okula Hazır Bulunuşluluğu Etkileyen Etmenler ve
Okula Başlamada Çocukların Bakış Açıları |
Anlatım, örnek olay |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Akyol Köksal A. (2019). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim I .Ankara: Anı Yayıncılık |
Akyol Köksal A. (2019). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim II .Ankara: Anı Yayıncılık |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanıyla ilgili temel kavramları açıklar, bunları gelişimi açıklayan kuramlarla ilişkilendirir.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Alanıyla ilgili ve ilişkili alanların temel kavramlarını kullanarak, insan gelişimindeki küresel, bölgesel ve yerel farklılıkları ilgili gelişim kuramları temelinde açıklar.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Alanıyla ilgili akademik çalışmalarda ve saha uygulamalarında kullanabileceği mesleki sınırlılıklarını, yeterliklerini, yetki ve sorumluluklarını tanımlar ve bunları uygular.
|
|
|
|
|
4 |
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade becerisine sahiptir.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Alanıyla ilgili diğer disiplinlerin temel olgularını, ilke ve süreçlerini, uygulamada kullanılan yöntemleri açıklar, lisans düzeyinde analiz ve değerlendirme yapabilir.
|
|
|
|
|
4 |
|
3 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda meslek bilgi ve becerilerini kullanarak ve objektif tutum sergileyerek, bireysel ve sosyal sorunlara çeşitli çözümler bulur.
|
|
|
|
|
4 |
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanıyla ilgili bir düşünce ya da uygulamayı formüle eder.
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Ekip çalışması gerektiren işlerde fikirleriyle katkıda bulunur, ortaya konan düşünceleri tartışır.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanıyla ilgili çalışmalarda ekip çalışmasında aktiftir.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Alanıyla ilgili bir çalışmayı baştan sona planlayıp, uygular ve bulguları çözümleyerek rapor halinde sunar.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Alanıyla ilgili ortak bir çalışmada ekip üyesi olarak üzerine düşen görevi yerine getirerek sorumluluğunu tamamlar.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda bağımsız olarak çalışabilir.
|
|
|
|
|
|
5 |
2 |
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda ekip üyesi veya ekip lideri olarak farklı görevler alır ve bunları başarıyla tamamlar.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Kişisel gelişim ve öğrenmenin yaşamboyu devam eden bir süreç olduğunu içselleştirdiğini çalışmalarındaki performansıyla ortaya koyar.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir birey olarak kişişel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkındadır.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanıyla ilgili temel ve spesifik konu, olgu ve kuramları düzenleyerek, bunları mesleki uygulamalarında kullanır.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
4 |
56 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
3 |
2 |
6 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
3 |
2 |
6 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
50 |
0 |
154 |
|
Genel Toplam |
154 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|