TR EN

OYUN VE OYUN MATERYALLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY246 OYUN VE OYUN MATERYALLERİ 4 3 3 3

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Gelişimde oyunun yeri ve önemi, çocuklar için gereklilikleri ve oyun etkinliğini uygulamaya ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Oyunun tanımı, oyunun özellikleri, oyun ile ilgili görüşler, oyunun tarihçesi, oyunun gelişime etkisi, oyun kuramları, çocukta oyun evreleri, oyunun özellikleri ve çeşitleri, oyun materyallerini tanıma, okul öncesi eğitim kurumlarında oyun etkinliklerinin planlanması, yapılandırılmış, yarı yapılandırılmış ve yapılandırılmamış oyunlar ve örnekleri, oyuncak müzeleri hakkında bilgilendirme ve tanıtım.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Oyun ile ilgili temel kavramları açıklar.
Farklı yaş ve özellikteki çocuklara yönelik oyun merkezli gelişimsel etkinlikler tasarlar.
Oyunun çocuk gelişimine katkılarını açıklar.
Oyunun evreleri ve çeşitlerini sıralar.
Oyun kuramlarını açıklar.
Oyuncak/gelişimi destekleyici materyallerin yapımında dikkat edilmesi gereken noktaları sıralar.
Farklı gereksinimlere göre oyuncak (gelişimi destekleyici materyalleri) üretir.
Yaşa uygun oyun materyali seçiminde aileleri ve öğretmenleri destekler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama Ders Tanıtımı, Oyun Nedir? Anlatım, Betin Fırtınası
2 Literatür tarama Oyunun Tarihçesi, Oyunla İlgili Görüşler Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
3 Literatür tarama, Bireysel araştırma Oyun kuramları Anlatım, Örnek Olay
4 Literatür tarama, Bireysel araştırma Oyunun Evreleri, Özellikleri, Çeşitleri Anlatım, beyin fırtınası
5 Literatür tarama Oyunun Gelişim Alanlarına Katkısı Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
6 Literatür tarama Oyunun Gelişim Alanlarına Katkısı Anlatım, Tartışma grup çalışması
7 Grup araştırması, Bireysel araştırma Oyun Materyalleri Tanıtımı ve Tartışması Anlatım,Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Bireysel araştırma Oyun İle İlgili Makale Sunumları Tartışma, grup çalışması, beyin fırtınası
10 Bireysel araştırma Oyun İle İlgili Makale Sunumu Tartışma, grup çalışması, beyin fırtınası
11 Grup araştırması Artık Materyalleri Oyuna Dönüştürme, Bütünleştirilmiş Etkinlik Anlatım, tartışma, örnek olay
12 Grup araştırması, web tabanlı araştırma Bütünleştirilmiş Etkinlik Sunumları Grup çalışması, beyin fırtınası, soru cevap
13 Literatür tarama Bütünleştirilmiş Etkinlik Sunumları Grup çalışması, beyin fırtınası, soru cevap
14 Literatür tarama Gelişimi destekleyici Oyuncak yapımı Grup çalışması, beyin fırtınası, soru cevap
15 Literatür tarama Final Uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Zembat, R. (2012) Okul Öncesinde Özel Eğitim Yöntemleri. Ankara:Anı Yayıncılık
Başal,H. A. (2018). Geçmişten Günümüze Türkiye'de Geleneksel Çocuk Oyunları. Ankara: Nobel Yayıncılık
Ogelman, H.G. (2014).Yaşamın İlk Yıllarında Oyun: Oyuna Çok Yönlü Bakış. Ankara: Pegem Akademi.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili temel kavramları açıklar, bunları gelişimi açıklayan kuramlarla ilişkilendirir.
4
2
Alanıyla ilgili ve ilişkili alanların temel kavramlarını kullanarak, insan gelişimindeki küresel, bölgesel ve yerel farklılıkları ilgili gelişim kuramları temelinde açıklar.
4
3
Alanıyla ilgili akademik çalışmalarda ve saha uygulamalarında kullanabileceği mesleki sınırlılıklarını, yeterliklerini, yetki ve sorumluluklarını tanımlar ve bunları uygular.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade becerisine sahiptir.
4
2
Alanıyla ilgili diğer disiplinlerin temel olgularını, ilke ve süreçlerini, uygulamada kullanılan yöntemleri açıklar, lisans düzeyinde analiz ve değerlendirme yapabilir.
3
3
Alanıyla ilgili çalışmalarda meslek bilgi ve becerilerini kullanarak ve objektif tutum sergileyerek, bireysel ve sosyal sorunlara çeşitli çözümler bulur.
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili bir düşünce ya da uygulamayı formüle eder.
4
2
Ekip çalışması gerektiren işlerde fikirleriyle katkıda bulunur, ortaya konan düşünceleri tartışır.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili çalışmalarda ekip çalışmasında aktiftir.
5
2
Alanıyla ilgili bir çalışmayı baştan sona planlayıp, uygular ve bulguları çözümleyerek rapor halinde sunar.
5
3
Alanıyla ilgili ortak bir çalışmada ekip üyesi olarak üzerine düşen görevi yerine getirerek sorumluluğunu tamamlar.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda bağımsız olarak çalışabilir.
4
2
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda ekip üyesi veya ekip lideri olarak farklı görevler alır ve bunları başarıyla tamamlar.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kişisel gelişim ve öğrenmenin yaşamboyu devam eden bir süreç olduğunu içselleştirdiğini çalışmalarındaki performansıyla ortaya koyar.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir birey olarak kişişel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkındadır.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili temel ve spesifik konu, olgu ve kuramları düzenleyerek, bunları mesleki uygulamalarında kullanır.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 5 1 5
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 6 1 6
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 1 2
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 1 2
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 45 0 73
Genel Toplam 73
Toplam İş Yükü / 25.5 2,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 3,0