TR EN

ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİM YAKLAŞIMLARI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGY415 ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİM YAKLAŞIMLARI 7 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NURTEN ELKİN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders, Okul öncesinde öğrenen merkezli öğretim felsefesine, erken çocukluk eğitim yaklaşımlarına, bu yaklaşımların Türkiye’deki ve dünyadaki uygulamalarına ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılmasını amaçlamaktadır.
İçerik: Eğitim-felsefe ilişkisi, farklı eğitim akımlarının analizi, Montessori, Waldorf, Reggio Emilia, Head Start, High Scope, Bank Street, Orman Okulları, Decroly Okulları, Anne-Baba Okulu, Gezici Anaokulları gibi okulöncesi eğitim yaklaşımlarının çeşitli değişkenler açısından karşılaştırılması, Türkiye'deki ve dünyadaki uygulama örneklerinin analizi.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Okul öncesi eğitim yaklaşımlarını esas aldıkları felsefelere göre sınıflandırır.
Hakim öğretim yöntemleri açısından okul öncesi eğitim yaklaşımlarını karşılaştırır.
Kullandıkları eğitim yardımcı malzemeleri açısından okul öncesi eğitim yaklaşımlarını karşılaştırır.
Okul öncesi eğitim yaklaşımlarının esas aldıkları değerlendirme sistemlerini inceler.
Okul öncesi eğitim yaklaşımlarında öğretmenin farklılaşan rolünü değerlendirir.
Okul öncesi eğitim yaklaşımlarında ailenin rolünü değerlendirir.
Türkiye'de uygulanabilirliği açısından okul öncesi eğitim yaklaşımlarını karşılaştırır.
Okul öncesinde öğrenen merkezli öğretimin önemini savunur.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama, web tabanlı araştırma Tanışma, ders tanıtımı ve tanışma formunun doldurulması. Konulara göre çalışma gruplarının belirlenmesi. Anlatım, Soru-cevap
2 Literatür tarama, web tabanlı araştırma Eğitim – Felsefe İlişkisi ve Farklı Eğitim Yaklaşımları Anlatım, tartışma, grup çalışması,
3 Grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma Montessori Yaklaşımı, Dünyadaki Uygulamaları ve Türkiye'deki Uygulanabilirliği Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
4 Grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma Waldorf Yaklaşımı, Dünyadaki Uygulamaları ve Türkiye'deki Uygulanabilirliği Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
5 Grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma Reggio Emilia Yaklaşımı, Dünyadaki Uygulamaları ve Türkiye'deki Uygulanabilirliği Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
6 Grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma Head Start Yaklaşımı, Çocuktan Çocuğa Yaklaşımı, Dünyadaki Uygulamaları ve Türkiye'deki Uygulanabilirliği Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
7 Grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma Vize Öncesi Değerlendirme Anlatım, tartışma, soru-cevap
8 - ARA SINAV -
9 Grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma Orman Okulları Yaklaşımı, Dünyadaki Uygulamaları ve Türkiye'deki Uygulanabilirliği Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
10 Grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma Decroly Okulları, dünyadaki uygulamaları ve Türkiye'deki uygulanabilirliği Anne- Baba Okulu - Ev Okulu Yaklaşımı , Dünyadaki Uygulamaları ve Türkiye'deki Uygulanabilirliği Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
11 Grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma Gezici Anaokulları Ayrımcılık Karşıtı, Dünyadaki Uygulamaları ve Türkiye'deki Uygulanabilirliği Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
12 Grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma Küçük Adımlar Erken Eğitim Programları, Dünyadaki Uygulamaları ve Türkiye'deki Uygulanabilirliği Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
13 Grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma Bank Street Yaklaşımı, Dünyadaki Uygulamaları ve Türkiye'deki Uygulanabilirliği, Portage Erken Çocukluk Dönemi Eğitim Programı Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
14 Grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma Highcsope Yaklaşımı, dünyadaki uygulamaları ve Türkiye'deki uygulanabilirliği Proje tabanlı öğrenme, yaratıcı çalışma, tartışma
15 Grup çalışması, literatür tarama, web tabanlı araştırma Final Öncesi Değerlendirme Anlatım, tartışma, soru-cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Temel, F. (2019). Okul Öncesi Eğitimde Alternatif Yaklaşımlar. Ankara: Hedef Yayıncılık.
Fazlıoğlu, Y., Temel, F. (2010). Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar. Ankara: Vize Yayıncılık.
Başal, H.A. (2001). Okul Öncesi Eğitiminde Uygulanan Farklı Modeller. Ankara: Dora Yayıncılık

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili temel kavramları açıklar, bunları gelişimi açıklayan kuramlarla ilişkilendirir.
4
2
Alanıyla ilgili ve ilişkili alanların temel kavramlarını kullanarak, insan gelişimindeki küresel, bölgesel ve yerel farklılıkları ilgili gelişim kuramları temelinde açıklar.
2
3
Alanıyla ilgili akademik çalışmalarda ve saha uygulamalarında kullanabileceği mesleki sınırlılıklarını, yeterliklerini, yetki ve sorumluluklarını tanımlar ve bunları uygular.
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili konularda, ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yapabilecek düzeyde yazılı ve sözlü ifade becerisine sahiptir.
4
2
Alanıyla ilgili diğer disiplinlerin temel olgularını, ilke ve süreçlerini, uygulamada kullanılan yöntemleri açıklar, lisans düzeyinde analiz ve değerlendirme yapabilir.
2
3
Alanıyla ilgili çalışmalarda meslek bilgi ve becerilerini kullanarak ve objektif tutum sergileyerek, bireysel ve sosyal sorunlara çeşitli çözümler bulur.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili bir düşünce ya da uygulamayı formüle eder.
3
2
Ekip çalışması gerektiren işlerde fikirleriyle katkıda bulunur, ortaya konan düşünceleri tartışır.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili çalışmalarda ekip çalışmasında aktiftir.
4
2
Alanıyla ilgili bir çalışmayı baştan sona planlayıp, uygular ve bulguları çözümleyerek rapor halinde sunar.
3
3
Alanıyla ilgili ortak bir çalışmada ekip üyesi olarak üzerine düşen görevi yerine getirerek sorumluluğunu tamamlar.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda bağımsız olarak çalışabilir.
2
2
Alanıyla ilgili araştırma ve uygulamalarda ekip üyesi veya ekip lideri olarak farklı görevler alır ve bunları başarıyla tamamlar.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kişisel gelişim ve öğrenmenin yaşamboyu devam eden bir süreç olduğunu içselleştirdiğini çalışmalarındaki performansıyla ortaya koyar.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir birey olarak kişişel, sosyal ve mesleki sorumluluklarının farkındadır.
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili temel ve spesifik konu, olgu ve kuramları düzenleyerek, bunları mesleki uygulamalarında kullanır.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 14 1 14
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 5 7 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 3 5 15
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 52 0 150
Genel Toplam 150
Toplam İş Yükü / 25.5 5,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0