Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
FTY144 | ISI-IŞIK VE HİDROTERAPİ | 2 | 4 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Fizyoterapide kullanılan yüzeyel sıcaklık yöntemlerini ve hidroterapi uygulamaları konusunda temel bilgiler ve uygulama örneklerine ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Isı ve ışığın fiziksel özellikleri, yüzeyel sıcaklık ile hidroterapi uygulamalarının fizyolojik etkileri, yüzeyel sıcaklık ile hidroterapi modalitelerinin ağrı ve inflamasyon mekanizmaları üzerindeki etkileri, endikasyonları ve kontrendikasyonları, fizyoterapi ve rehabilitasyonda yüzeyel sıcaklık ve hidroterapi uygulama yöntemleri. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Klinik koşullarda, modaliteler ile ilgili karşılaştırma yapar. |
Farklı hastalıklarda uygun tedavi modalitesini uygular. |
Hidroterapinin kullanım amaçları, fizyolojik etkileri ilgili temel kavramları açıklar. |
Hidroterapide kullanılan testlerin amaçlarını ve uygulama yöntemlerini uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Isı, Işık ve Hidroterapiye Giriş | Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
2 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | İnflamasyon Süreci | Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
3 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Onarım Süreci | Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
4 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Ağrı | Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
5 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Isı ve Işığın Fiziksel ve Fizyolojik Özellikleri | Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
6 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Duyu Değerlendirmeleri | Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
7 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Hotpack ve Parafin Uygulamaları | Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Fluidoterapi Uygulamaları | Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
10 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Kriyoterapi Uygulamaları | Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
11 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | İnfraruj Uygulamaları | Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
12 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | LAZER ve Ultraviyole Uygulamaları / Uygulama-Lab | Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
13 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Hidroterapiye Giriş, Temel Prensipler ve Hidroterapi Uygulamaları | Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
14 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Hidroterapi Uygulamaları | Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
15 | Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma | Balneoterapi Uygulamaları | Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Harutoğlu, H. (2016) Isı Işık ve Hidroterapi |
Calthrop, L. C. (2013). Hydrotherapy and physiotherapy: For bath attendants, nurses and biophysical assistants. Butterworth-Heinemann. |
McKie, W. L. (1993). Scientific hydrotherapy. Health Research Books. |
Becker, B. E., Bruce, E., & Andrew, J. (2004). Biophysiologic aspects of hydrotherapy. Comprehensive aquatic therapy, 2, 19-53. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 40 | Optik(Test) Sınav | |
Uygulama-Lab | 1 | 10 | ||
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Optik(Test) Sınav | |
TOPLAM | 3 | 100 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki güncel kuram ve uygulamaları tanımlar.
|
5 | |||||
2 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanıyla ilgili diğer tıp bilimlerinin temel kavramlarını açıklar
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyonun alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, temel düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlama becerisine sahiptir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını etik prensiplere uygun olarak uygular, takibini yapar, gerektiğinde programı değiştirir veya sonlandırır.
|
5 | |||||
2 |
Edindiği ileri düzey bilgilerini toplum sağlığını korumaya yönelik çalışmalarda kullanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür, karşılaştığı sorunlara çözüm üretir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kişisel gelişim ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser.
|
5 | |||||
2 |
Öğrenme gereksinimlerini gidermek için gereken kaynaklara nasıl ulaşacağını bilir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetleri sırasında konuyla ilgili diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim kurar.
|
5 | |||||
2 |
Mesleğiyle ilgili kalite geliştirme, eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.
|
5 | |||||
3 |
Farklı disiplerin gerçekleştirdiği ortak çalışmalarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır, konusuyla ilgili katkıda bulunur.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki otonomisini kullanabilecek yeterlilikte klinik uygulama deneyimine sahiptir.
|
4 | |||||
2 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon kliniğindeki tüm ekipman ve donanımı kullanır, kliniğin çevresel ve görev akışıyla ilgili düzenini sağlar.
|
2 | |||||
3 |
Hizmet kalitesinin izlenmesi ve bilimsel araştırmalar için gereken kayıtları tutar, rapor hazırlar, proje uygulamalarında yer alır.
|
3 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 3 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 7 | 3 | 21 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 58 | 0 | 156 |
Genel Toplam | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |