TR EN

ISI-IŞIK VE HİDROTERAPİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
FTY144 ISI-IŞIK VE HİDROTERAPİ 2 4 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Fizyoterapide kullanılan yüzeyel sıcaklık yöntemlerini ve hidroterapi uygulamaları konusunda temel bilgiler ve uygulama örneklerine ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: Isı ve ışığın fiziksel özellikleri, yüzeyel sıcaklık ile hidroterapi uygulamalarının fizyolojik etkileri, yüzeyel sıcaklık ile hidroterapi modalitelerinin ağrı ve inflamasyon mekanizmaları üzerindeki etkileri, endikasyonları ve kontrendikasyonları, fizyoterapi ve rehabilitasyonda yüzeyel sıcaklık ve hidroterapi uygulama yöntemleri.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Klinik koşullarda, modaliteler ile ilgili karşılaştırma yapar.
Farklı hastalıklarda uygun tedavi modalitesini uygular.
Hidroterapinin kullanım amaçları, fizyolojik etkileri ilgili temel kavramları açıklar.
Hidroterapide kullanılan testlerin amaçlarını ve uygulama yöntemlerini uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Hücre/Doku Yapı ve Özellikleri Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
2 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma İnflamasyon Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
3 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Ağrı Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
4 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Onarım Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
5 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Isı ve Işığın Fiziksel ve Fizyolojik Özellikleri Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
6 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Isı Ajanları (İnfraruj ve Hotpack) Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
7 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Isı Ajanları (Parafin ve Lazer) Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
8 - ARA SINAV -
9 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Hidroterapiye Giriş, Temel Prensipler ve Uygulama Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
10 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Fluidoterapi ve Girdap Banyoları (Whirlpool) Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
11 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Duşlar ve Kelebek Banyo Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
12 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Kardiyovasküler ve Romatizmal Hastalıklarda Hidroterapi Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
13 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Nörolojik Hastalıklarda ve Lenfödemde Hidroterapi Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
14 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Balneoterapi ve Talassoterapi Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
15 Kaynakların İlgili Bölümleri, Web Tabanlı Araştırma, Bireysel Araştırma Su İçi Egzersizler (Aquaterapi) Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Harutoğlu, H. (2016) Isı Işık ve Hidroterapi
Calthrop, L. C. (2013). Hydrotherapy and physiotherapy: For bath attendants, nurses and biophysical assistants. Butterworth-Heinemann.
McKie, W. L. (1993). Scientific hydrotherapy. Health Research Books.
Becker, B. E., Bruce, E., & Andrew, J. (2004). Biophysiologic aspects of hydrotherapy. Comprehensive aquatic therapy, 2, 19-53.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki güncel kuram ve uygulamaları tanımlar.
5
2
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanıyla ilgili diğer tıp bilimlerinin temel kavramlarını açıklar
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyonun alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, temel düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlama becerisine sahiptir.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını etik prensiplere uygun olarak uygular, takibini yapar, gerektiğinde programı değiştirir veya sonlandırır.
5
2
Edindiği ileri düzey bilgilerini toplum sağlığını korumaya yönelik çalışmalarda kullanır.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür, karşılaştığı sorunlara çözüm üretir.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kişisel gelişim ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser.
5
2
Öğrenme gereksinimlerini gidermek için gereken kaynaklara nasıl ulaşacağını bilir.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetleri sırasında konuyla ilgili diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim kurar.
5
2
Mesleğiyle ilgili kalite geliştirme, eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.
5
3
Farklı disiplerin gerçekleştirdiği ortak çalışmalarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır, konusuyla ilgili katkıda bulunur.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki otonomisini kullanabilecek yeterlilikte klinik uygulama deneyimine sahiptir.
4
2
Fizyoterapi ve rehabilitasyon kliniğindeki tüm ekipman ve donanımı kullanır, kliniğin çevresel ve görev akışıyla ilgili düzenini sağlar.
2
3
Hizmet kalitesinin izlenmesi ve bilimsel araştırmalar için gereken kayıtları tutar, rapor hazırlar, proje uygulamalarında yer alır.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 4 2 8
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 4 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 4 28
Kısa Sınav 2 1 2
Kısa Sınav Hazırlığı 2 1 2
TOPLAM 52 0 154
Genel Toplam 154
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0