TR EN

MANİPULASYON VE MOBİLİZASYON TEKNİKLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
FTY248 MANİPULASYON VE MOBİLİZASYON TEKNİKLERİ 4 4 3 4

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi ÇAĞIL ERTÜRK
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Fizyoterapi bölümü öğrencisine eklem, kas ve bağ gibi yumuşak dokuları elle değerlendirme ve hareket ettirme tekniklerini öğretmeye ilişkin bilgi, tutum ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
İçerik: İleri manipulatif terapi teknikleri, iç organ manipulasyonları, baş ve omurga manipulasyon ve mobilizasyonları, klasik masaj, derin doku masajı, osteopati yaklaşımı.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Eklem, kas ve bağ gibi yumuşak dokuların elle muayenesini uygular.
Yumuşak dokuların hissedilmesini keşfeder.
Hareket kısıtlılıklarını pratik yaparak uygular.
Manipulatif terapi uygulaması seçimi için gerekli terapi planlama basamaklarını organize eder.
Mobilizasyon ve manipulasyon tekniklerine ait uygulamaları gözlemler ve tekrar eder.
Eklem, bağ, tendon ve kas yaralanmalarında kullanılacak manuel tedavi tekniğine karar verir ve temel düzeyde uygular.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Manuel Tedavi tekniklerine giriş Problem temelli veya Proje tabanlı öğrenme
2 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Manuel Tedavi tekniklerine giriş Problem temelli veya Proje tabanlı öğrenme
3 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Ayak Bölgesi- Manuel Tedavi teknikleri uygulama Problem temelli veya Proje tabanlı öğrenme
4 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Diz Bölgesi- Manuel Tedavi teknikleri uygulama Problem temelli veya Proje tabanlı öğrenme
5 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Kalça Bölgesi- Manuel Tedavi teknikleri uygulama Problem temelli veya Proje tabanlı öğrenme
6 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Pelvis Bölgesi- Manuel Tedavi teknikleri uygulama Problem temelli veya Proje tabanlı öğrenme
7 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Pelvis Bölgesi- Manuel Tedavi teknikleri uygulama Problem temelli veya Proje tabanlı öğrenme
8 - ARA SINAV -
9 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Omurga - Manuel Tedavi teknikleri uygulama Problem temelli veya Proje tabanlı öğrenme
10 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Omurga - Manuel Tedavi teknikleri uygulama Problem temelli veya Proje tabanlı öğrenme
11 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Skapula-Toraks Bölgesi - Manuel Tedavi teknikleri uygulama Problem temelli veya Proje tabanlı öğrenme
12 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Omuz Bölgesi - Manuel Tedavi teknikleri uygulama Problem temelli veya Proje tabanlı öğrenme
13 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Dirsek - Manuel Tedavi teknikleri uygulama Problem temelli veya Proje tabanlı öğrenme
14 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme El-El bileği - Manuel Tedavi teknikleri uygulama Problem temelli veya Proje tabanlı öğrenme
15 Literatür Tarama, Veri Tabanı İnceleme Finale Hazırlık Problem temelli veya Proje tabanlı öğrenme
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Yüksel İ. (2007). Masaj Teknikleri. Ankara: Alp Yayınevi
Cyriax H J, Cyriax P J. (1996). Cyriax's Illustrated Manual of orthopaedic Medicine. 2nd edition.Butterworth Heinemann
Cyriax J.H. (1980). Textbook of Orthopaedic Medicine, volume II : Treatment by manipulation, massage and injection, tenth editio. Ballière Tindall
Kesson M, Atkins E. (2005). Orthopaedic Medicine: a practical approach. 2 nd edition. Butterworth-Heinemann
Kaya Mutlu E. Ortopedik Eklem Mobilizasyonu ve Manipulasyonu, İstanbul Medikal, İstanbul, 2020.
Karaduman A. Tunca Yılmaz Ö. Fizyoterapi Rehabilitasyon Seti, Pelikan Tıp, Ankara, 2016.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki güncel kuram ve uygulamaları tanımlar.
5
2
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanıyla ilgili diğer tıp bilimlerinin temel kavramlarını açıklar
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyonun alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, temel düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlama becerisine sahiptir.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını etik prensiplere uygun olarak uygular, takibini yapar, gerektiğinde programı değiştirir veya sonlandırır.
5
2
Edindiği ileri düzey bilgilerini toplum sağlığını korumaya yönelik çalışmalarda kullanır.
3
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür, karşılaştığı sorunlara çözüm üretir.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Kişisel gelişim ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser.
4
2
Öğrenme gereksinimlerini gidermek için gereken kaynaklara nasıl ulaşacağını bilir.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetleri sırasında konuyla ilgili diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim kurar.
4
2
Mesleğiyle ilgili kalite geliştirme, eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.
4
3
Farklı disiplerin gerçekleştirdiği ortak çalışmalarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır, konusuyla ilgili katkıda bulunur.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki otonomisini kullanabilecek yeterlilikte klinik uygulama deneyimine sahiptir.
5
2
Fizyoterapi ve rehabilitasyon kliniğindeki tüm ekipman ve donanımı kullanır, kliniğin çevresel ve görev akışıyla ilgili düzenini sağlar.
3
3
Hizmet kalitesinin izlenmesi ve bilimsel araştırmalar için gereken kayıtları tutar, rapor hazırlar, proje uygulamalarında yer alır.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 14 1 14
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 2 3 6
Final Sınavı Hazırlığı 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 3 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 49 0 107
Genel Toplam 107
Toplam İş Yükü / 25.5 4,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 4,0