Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
FTY407 | ENDÜSTRİDE FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYONU | 7 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Endüstriyel alanda çalışanların ve banka ofis gibi masa başı çalışanların mesleki hastalıkları konusunda gerekli tanımları yapmak ve çalışanları bu hastalıklara karşı bilinçlendirerek mesleki hastalıkları önleyici yaklaşımları belirlemeye ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Türkiye'deki endüstriyel kollar, endüstriyel kollardaki işçilerin çalışma şartlarının bilinmesi, mesleki hastalık tanımı, önleyici egzersiz ve ergonomi bilgileri. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Türkiye'deki endüstriyel kollar ve çalışma koşullarını açıklar. |
Mesleki hastalığı tanımlar. |
Endüstriyel ergonominiyi açıklar. |
Endüstriyel ergonomi üzerine yapılmış çalışmaları değerlendirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür tarama | Ergonomiye Giriş ve İçerik Tanıtımı | Anlatım,Tartışma |
2 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Antropometrik Ölçüm Tanımı ve Uygulaması | Anlatım,Tartışma, Örnek Olay |
3 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Mesleki Hastalık Tanımı - Mesleki Kas İskelet Sistemi Hastalık Tanımı | Anlatım,Tartışma |
4 | Literatür tarama | Mesleki Kaynaklı Hastalıkların Ayırıcı Tanıları | Anlatım,Tartışma |
5 | Literatür tarama | Üst Ekstremitede Görülen Mesleki Hastalıklar | Anlatım,Tartışma, Örnek Olay |
6 | Literatür tarama | Alt Ekstremitede Görülen Mesleki Hastalıklar | Anlatım,Tartışma, Örnek Olay |
7 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Mesleki Kaynaklı Boyun Rahatsızlıkları ve Önleyici Prensipler | Anlatım,Tartışma, Örnek Olay |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, Bireysel araştırma | Mesleki Kaynaklı Bel Rahatsızlıkları ve Önleyici Prensipler | Anlatım,Tartışma, Örnek Olay |
10 | Literatür tarama, Grup araştırması,Bireysel araştırma | Türkiye'deki Endüstriyel Kollar ve Çalışma Şartları-Endüstriyel Ergonomi - Grup Ödev Sunumu | Anlatım,Tartışma, Örnek Olay |
11 | Literatür tarama, Grup araştırması,Bireysel araştırma | Mesleki Akciğer Hastalıkları ve Solunum Rehabilitasyon Prensipleri - Grup Ödev Sunumu | Anlatım,Tartışma, Örnek Olay |
12 | Literatür tarama, Grup araştırması,Bireysel araştırma | Endüstriyel Kaynaklı Mesleki Hastalıklarını Önleyici Yaklaşımlar - Grup Ödev Sunumu | Anlatım,Tartışma, Örnek Olay |
13 | Literatür tarama, Grup araştırması,Bireysel araştırma | Ofis Ergonomisi ve Sedanter Yaşam Kavramı - Grup Ödev Sunumu | Anlatım,Tartışma, Örnek Olay |
14 | Literatür tarama, Grup araştırması,Bireysel araştırma | Ofis Çalışanlarının Mesleki Hastalıklarını Önleyici Yaklaşımlar - Grup Ödev Sunumu | Anlatım,Tartışma, Örnek Olay |
15 | Literatür tarama, Grup araştırması,Bireysel araştırma | Makale ve Çalışmaların Sunumu ve Genel Tekrar - Grup Ödev Sunumu | Anlatım,Tartışma, Örnek Olay |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Scully, R. M., Barnes, M. R. (1989). Physical therapy. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins. |
Trombly, C. A. (1989). Occupational Therapy for Physical Dysfunction. Baltimore: Williams & Wilkins. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki güncel kuram ve uygulamaları tanımlar.
|
4 | |||||
2 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanıyla ilgili diğer tıp bilimlerinin temel kavramlarını açıklar
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyonun alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, temel düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlama becerisine sahiptir.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını etik prensiplere uygun olarak uygular, takibini yapar, gerektiğinde programı değiştirir veya sonlandırır.
|
5 | |||||
2 |
Edindiği ileri düzey bilgilerini toplum sağlığını korumaya yönelik çalışmalarda kullanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür, karşılaştığı sorunlara çözüm üretir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kişisel gelişim ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser.
|
0 | |||||
2 |
Öğrenme gereksinimlerini gidermek için gereken kaynaklara nasıl ulaşacağını bilir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetleri sırasında konuyla ilgili diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim kurar.
|
5 | |||||
2 |
Mesleğiyle ilgili kalite geliştirme, eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.
|
5 | |||||
3 |
Farklı disiplerin gerçekleştirdiği ortak çalışmalarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır, konusuyla ilgili katkıda bulunur.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki otonomisini kullanabilecek yeterlilikte klinik uygulama deneyimine sahiptir.
|
4 | |||||
2 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon kliniğindeki tüm ekipman ve donanımı kullanır, kliniğin çevresel ve görev akışıyla ilgili düzenini sağlar.
|
5 | |||||
3 |
Hizmet kalitesinin izlenmesi ve bilimsel araştırmalar için gereken kayıtları tutar, rapor hazırlar, proje uygulamalarında yer alır.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 4 | 56 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 12 | 3 | 36 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 156 |
Genel Toplam | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |