Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
FTY315 | ROMATİZMAL HASTALIKLAR | 5 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Romatizmal hastalıkların sınıflaması, klinik bulguları, ağrı, inflamasyon, major laboratuar bulguları, değerlendirme, tedavi ve rehabilitasyondaki genel prensiplerin öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
İçerik: | Yaşlılığa bağlı iskelet sistemi değişiklikleri, osteoporoz ve yaşlılarda kırıklar, kollajen doku hastalıkları, romatoid artrit, bel ağrısı, ankilozan spondilit, gut hastalığı, osteoartoz, tendinit, bursit, ayak sorunları, kronik yorgunluk sendromu, ağrı, romatizmal hastalıkların sınıflaması, tanımları, romatizmal hastalıklarda fizyoterapi, değerlendirme yöntemleri ve güncel rehabilitasyon yaklaşımları. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Romatolojik hastalıkların patofizyolojisini açıklar. |
Hastanın rehabilitasyon gereksinimini açıklar. |
Güncel rehabilitasyon uygulamalarını gerçekleştirebilecek teorik bilgi ve pratik beceriyi gösterir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür Tarama | Yaşlılığa Bağlı İskelet Sistemi Değişiklikleri | Anlatım, Probleme Dayalı Öğretim Oturumları |
2 | Literatür Tarama | Osteoporoz ve Yaşlılarda Kırıklar | Anlatım, Probleme Dayalı Öğretim Oturumları |
3 | Literatür Tarama | Kollajen Doku Hastalıkları | Anlatım, Probleme Dayalı Öğretim Oturumları |
4 | Literatür Tarama | Romatoid Artrit | Anlatım, Probleme Dayalı Öğretim Oturumları |
5 | Literatür Tarama | Romatoid Artrit | Anlatım, Probleme Dayalı Öğretim Oturumları |
6 | Literatür Tarama | Bel Ağrısı | Anlatım, Probleme Dayalı Öğretim Oturumları |
7 | Literatür Tarama | Ankilozan Spondilit | Anlatım, Probleme Dayalı Öğretim Oturumları |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür Tarama | Genel Tekrar | Anlatım, Probleme Dayalı Öğretim Oturumları |
10 | Literatür Tarama | Romatizmal Hastalıkların Sınıflaması, Tanımları | Anlatım, Probleme Dayalı Öğretim Oturumları |
11 | Literatür Tarama | Kronik Yorgunluk Sendromu | Anlatım, Probleme Dayalı Öğretim Oturumları |
12 | Literatür Tarama | Gut Hastalığı | Anlatım, Probleme Dayalı Öğretim Oturumları |
13 | Literatür Tarama | Osteoartroz | Anlatım, Probleme Dayalı Öğretim Oturumları |
14 | Literatür Tarama | Tendinit, Bursit, Ayak Sorunları | Anlatım, Probleme Dayalı Öğretim Oturumları |
15 | Literatür Tarama | Romatizmal Hastalıklarda Fizyoterapi, Değerlendirme Yöntemleri ve Güncel Rehabilitasyon Yaklaşımları | Anlatım, Probleme Dayalı Öğretim Oturumları |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Krysia Dziedzic, Alison Hammond.(2010), Rheumatology- Evidence Based Practice for Physiotherapists and Occupational Therapists. Elsevier. |
Ayhan Dinç,(2007), Romatizmal Hastalıklarda Klinik Tedavi.Yüce Yay. |
Gary S. Firestain. Pheledelphia,(2009), Kelly's Text Book of Rheumatology. Ed. Elsevier. |
Marc C. Hochberg,(2003), Rheumatology. Ed. . Edinburg, Mosby. |
Hüseyin T.E. Özer, Doç.Dr. Rengin Güzel.(2009), Romatoloji El Kitabı,Nobel Tıp Kitabevleri. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki güncel kuram ve uygulamaları tanımlar.
|
3 | |||||
2 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanıyla ilgili diğer tıp bilimlerinin temel kavramlarını açıklar
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyonun alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, temel düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlama becerisine sahiptir.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon programını etik prensiplere uygun olarak uygular, takibini yapar, gerektiğinde programı değiştirir veya sonlandırır.
|
3 | |||||
2 |
Edindiği ileri düzey bilgilerini toplum sağlığını korumaya yönelik çalışmalarda kullanır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütür, karşılaştığı sorunlara çözüm üretir.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kişisel gelişim ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser.
|
2 | |||||
2 |
Öğrenme gereksinimlerini gidermek için gereken kaynaklara nasıl ulaşacağını bilir.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetleri sırasında konuyla ilgili diğer meslek gruplarıyla etkin iletişim kurar.
|
3 | |||||
2 |
Mesleğiyle ilgili kalite geliştirme, eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir.
|
2 | |||||
3 |
Farklı disiplerin gerçekleştirdiği ortak çalışmalarda ekip üyesi olarak sorumluluk alır, konusuyla ilgili katkıda bulunur.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki otonomisini kullanabilecek yeterlilikte klinik uygulama deneyimine sahiptir.
|
3 | |||||
2 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon kliniğindeki tüm ekipman ve donanımı kullanır, kliniğin çevresel ve görev akışıyla ilgili düzenini sağlar.
|
2 | |||||
3 |
Hizmet kalitesinin izlenmesi ve bilimsel araştırmalar için gereken kayıtları tutar, rapor hazırlar, proje uygulamalarında yer alır.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 14 | 4 | 56 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 45 | 0 | 148 |
Genel Toplam | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |