Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SHY444 | BİTİRME TEZİ | 8 | 2 | 1 | 4 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İSMET GALİP YOLCUOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Tez çalışmalarının araştırma ve bilim etiği ilkle ve kurallarına göre planlanması, uygulanması ve sonuçlandırılmasına ilişkin bilgi ve tutumların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: | İGÜ SBF Bitirme Tezi Yönergesi ve İGÜSABDER Yazım Kılavuzu çerçevesinde biçimsel düzenlemelerin analizi, araştırma probleminin belirlenmesi, uygun araştırma yönteminin seçilmesi, veri toplama araçlarının hazırlanması, teorik kapsamın organize edilmesi, verilerin analizi, bulguların araştırma sorusuna ilişkin tartışılması. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Araştırma problemine ilişkin veri toplama araçlarıyla ulaştığı bulguları değerlendirir. |
İlgili literatürü araştırma problemi çerçevesinde değerlendirir. |
Tezini ilgili araştırmalarla destekler. |
Araştırmaya ulaşılan sonuçların literatüre katkısını açıklar. |
Bulgularından yola çıkarak yeni araştırma önerileri oluşturur. |
Tezini İGÜ Tez Yazım Kılavuzuyla belirlenen biçimsel ilkelere uygun olarak düzenler. |
Tez çalışmalarında bilimsel etiğe bağlı kalır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | İGÜ Bitirme Tezi Yönergesinin incelenmesi, seminer dersi önerilerinin mezuniyet tezi çalışması olarak devam etme sürecinin değerlendirilmesi, mezuniyet tezi araştırma stratejilerinin gözden geçirilmesi | Düz anlatım, soru-cevap, bireysel geribildirim |
2 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması | İGÜSABDER yazım kılavuzunun değerlendirilmesi | Düz anlatım, soru-cevap, bireysel geribildirim |
3 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması | Literatür tarama (teze giriş ve birinci bölüm; problem durumu, araştırmanın önemi, problem cümlesi ve alt problemler, sayıltılar, sınırlılıklar, terimler kısımlarının düzenlenmesi) | Bireysel çalışma |
4 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması | *Geribildirim buluşmaları; literatür tarama sürecine ilişkin bireysel değerlendirmeler ve grup değerlendirmelerinin yapılması | Bireysel geribildirim, soru-cevap, düz anlatım |
5 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması | Bilimsel araştırmanın planlanması (ikinci bölüm yöntem; araştırmanın modeli, çalışma takvimi, çalışma grubu evren-örneklem, veri toplama yöntemi, veri toplama araçları kısımlarının düzenlenmesi) | Bireysel çalışma |
6 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması | *Geribildirim buluşmaları; bilimsel araştırmanın planlanmasına ilişkin bireysel değerlendirmeler ve grup değerlendirmelerinin yapılması | Bireysel geribildirim, soru-cevap, düz anlatım |
7 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması | Nitel, nicel ve karma araştırmalar için saha uygulamalarının yapılarak; derleme çalışmaları için ilgili literatür incelenerek bilimsel verilerin toplanması ve kayıt altına alınması | Bireysel çalışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması | Nitel, nicel ve karma araştırmalar için saha uygulamalarının yapılarak; derleme çalışmaları için ilgili literatür incelenerek bilimsel verilerin toplanması ve kayıt altına alınması | Bireysel çalışma |
10 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması | *Geribildirim buluşmaları; bilimsel araştırmayla toplanan verilerin tezin üçüncü bölümü olan olan bulgular kısmında raporlanmasına yönelik değerlendirmelerin yapılması | Bireysel geribildirim, soru-cevap, düz anlatım |
11 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması | Bulguların düzenlenmesi (Üçüncü bölüm bulgular; araştırma bulgularının ilgili alt problemlere göre tasnif edilerek raporlanması) | Bireysel çalışma |
12 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması | Sonuç, tartışma ve öneriler kısmının düzenlenmesi (Dördüncü bölüm sonuç, tartışma ve öneriler; araştırma sonuçlarının ilgili alt problemlere göre tasnif edilerek raporlanması); son metin olan Kaynakça ve Ekler bölümlerinin tamamlanması | Bireysel çalışma |
13 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması | *Geribildirim buluşmaları; tezin üçüncü bölümü olan bulgular, dördüncü bölümü olan sonuç, tartışma ve öneriler ile son metin olan kaynakça ve eklerine yönelik değerlendirmelerin yapılması | Bireysel geribildirim, soru-cevap, düz anlatım |
14 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması | Tezin raporlanması | Bireysel çalışma |
15 | Literatür tarama, web tabanlı araştırma, saha araştırması | Tez teslimi | Bireysel çalışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., K., Akgün, Ö., E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2018). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
Karasar, N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sosyal hizmetler alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
|
3 | |||||
2 |
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenilirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sosyal hizmetler alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sosyal hizmetler alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
|
5 | |||||
2 |
Sosyal hizmetler ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sosyal hizmetler alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik eğitim yapar.
|
5 | |||||
2 |
Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sosyal hizmetler alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
5 | |||||
2 |
Sosyal hizmetler alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
5 | |||||
3 |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sosyal hizmet alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sosyal hizmetler alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
|
4 | |||||
2 |
Sosyal hizmetler alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek, ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sosyal hizmetler alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
5 | |||||
2 |
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
|
5 | |||||
3 |
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 2 | 28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 6 | 1 | 6 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 6 | 2 | 12 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 2 | 1 | 2 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 10 | 2 | 20 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı Hazırlığı | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 65 | 0 | 106 |
Genel Toplam | 106 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 4,0 |