TR EN

SPOR PEDAGOJİSİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
EGY210 SPOR PEDAGOJİSİ 4 2 2 2

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi OKAN KILIÇKAYA
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Spor Eğitimi'nin amaçları doğrultusunda öğrenmede kuram, yöntem ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olmak.
İçerik: Öğretim ve öğrenimin temel kavram ve ilkeleri - Öğretim programları (içeriğin seçimi, düzenlenmesi, kullanılacak yöntemler pekiştirme, geri bildirim, düzenleme, beceri öğrenmenin işlenmesi aşamaları, değerlendirme) - Öğretim Yaklaşımı (giriş, buluş ve araştırma yoluyla öğretim) araştırma) - Öğretim Yöntem ve teknikleri Planlama-Öğrenme etkinliği (etkinlik örnekleri) - Koçluk sorumlulukları ve yeterlilikleri

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Öğretimle ilgili temel kavramların anlam bilgisini açıklayabilir
Öğretimde planlı çalışmanın önemini kavrayabilir.
Öğrenme ve öğretme ilkelerini hatırlayabilir.
Belli başlı öğretim yöntem ve tekniklerini hatırlayabilir.
Okulöncesi eğitim programlarının geliştirilmesinde öğretmenin rolünü açıklayabilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür Tarama Dönem ders içeriğinin genel tanımı ve amaçları Anlatım
2 Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama Temel konseptler Anlatım
3 Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama Eğitim programlarının eğitim durumu Anlatım
4 Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama Öğretme becerileri (taksonomiler) Anlatım
5 Literatür Tarama Temel Öğretme ve Öğrenme Stratejileri (Keşif ve Analiz) Anlatım, Tartışma
6 Web Tabanlı Araştırma Öğretme Tarzları Yelpazesi (AE) Anlatım, Soru-Cevap
7 Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama Öğretme Tarzları Yelpazesi (FK) Anlatım, Soru-Cevap
8 - ARA SINAV -
9 Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama AE Yöntemleri Uygulamaları Anlatım Beyin Fırtınası Proje Tabanlı Öğrenme
10 Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama AE Yöntemleri Uygulamaları Anlatım Beyin Fırtınası Proje Tabanlı Öğrenme
11 Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama FK Yöntemleri Uygulamaları Anlatım Beyin Fırtınası Proje Tabanlı Öğrenme
12 Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama FK Yöntemleri Uygulamaları Anlatım Beyin Fırtınası Proje Tabanlı Öğrenme
13 Web Tabanlı Araştırma, Literatür Tarama Test Koşulu (gözlem, görüşmeler, çalışma sayfaları vb.). Anlatım Beyin Fırtınası Proje Tabanlı Öğrenme
14 Literatür Tarama Antrenörün sorumlulukları ve yeterlilikleri Anlatım Beyin Fırtınası Proje Tabanlı Öğrenme
15 Literatür Tarama Antrenörün sorumlulukları ve yeterlilikleri Anlatım Beyin Fırtınası Proje Tabanlı Öğrenme
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Mosston, M., Ashworth, S. (2008). Beden Eğitimi Öğretimi. İlk Çevrimiçi Baskı
Zırh, K. (2011). Spor Pedagojisi: Öğretim ve Koçluğa Giriş. Pearson Eğitim Limited. Londra.
Senemoğlu, N., Gelişim, Öğrenme ve Öğretim: Kuramdan Uygulamaya, Gazi Kitabevi, Ankara, 2005.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar.
3
2
Egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar.
1
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır.
2
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
2
2
Grubun ve ortamın özelliklerine göre farklı egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
1
3
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder.
3
4
Sportif performans ve kondisyon ölçümlerine ilişkin değerlendirme sonuçlarını dikkate alarak egzersiz planı hazırlar.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir.
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
2
2
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
2
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
4
2
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; performans gelişimi, herkes için spor ve özel gruplara yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler.
4
2
Egzersiz ve spor bilimleri alanındaki meslek gruplarının gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler.
2
3
Egzersiz sırasında karşılaşılabilecek olası sakatlıklara ilişkin önlem alır ve spor sakatlıkları sonrasında performans yapılanmasına yönelik egzersiz programı hazırlar.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 1 13
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 1 1
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 2 4
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 32 0 48
Genel Toplam 48
Toplam İş Yükü / 25.5 1,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 2,0