Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
EGY309 | FİTNESS II | 5 | 3 | 2 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi OKAN KILIÇKAYA |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Öğr.Gör. İSMAİL BELLİ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere; fitness branşına yönelik egzersiz uygulamalarını ileri seviyede uygulayabilecek ve fitness egzersiz programı hazırlayabilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; Fitness yarışma kuralları, Fitness antrenörünün rolü ve iletişim becerileri, Tamamlayıcı egzersizler, Farklı fitness antrenman tekniklerinin fizyolojik ve psikolojik etkileri ve sakatlıklar, Fitness antrenmanlarında besin destek maddelerinin fizyolojik ve psikolojik etkileri, Kardiovasküler egzersizler, vücut ağırlığı ile yapılan egzersizler, Fitness makineleri ve serbest ağırlıklar ile yapılan çalışmalar, fitness egzersiz programı planlama ilkeleri, Fitness yarışması öncesi ve sonrası egzersiz programı planlama ilkeleri konularını kapsar. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Fitness yarışma kategorilerini ve kurallarını açıklar. |
Fitness antrenman uygulamalarının fizyolojik ve psikolojik etkilerini açıklar. |
Fitness antrenmanlarında besin destek maddelerinin fizyolojik ve psikolojik etkilerini tartışır. |
Fitness egzersiz hareketlerini ileri düzeyde ve doğru tekniklerle uygular. |
Fitness egzersizlerine yönelik uygulamaların teknik açıdan doğruluğunu değerlendirir. |
Fitness branşına yönelik egzersiz programları hazırlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Dersin amacı-içeriği-işleyişi hakkında bilgilendirme. Fitness eğitmeninin görevleri ve sorumluluklar, fitness meslek etiği ve ahlaki yaklaşım | Anlatım, soru-cevap ve gösteri yöntemi |
2 | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Kardiyorespiratuar antrenmanların öneminin ve antrenman yöntemlerinin incelenmesi, programlamaları ve uygulamaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma ve gösteri yöntemi |
3 | Literatür tarama | Direnç antrenmanlarının öneminin ve antrenman yöntemlerinin incelenmesi, programlamaları ve uygulamaları | Anlatım, soru-cevap ve gösteri yöntemi |
4 | Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme | Core antrenmanlarının öneminin ve antrenman yöntemlerinin incelenmesi, programlamaları ve uygulamaları | Anlatım, soru-cevap ve gösteri yöntemi |
5 | Literatür tarama ve video izleme | Pliometrik antrenmanlarının öneminin ve antrenman yöntemlerinin incelenmesi, programlamaları ve uygulamaları | Uzaktan eğitim sisteminde Asenkron olarak anlatım, gösteri yöntemi |
6 | Konu ile ilgili makale okuma | Hareketlilik ve esneklik antrenmanlarının öneminin ve antrenman yöntemlerinin incelenmesi, programlamaları ve uygulamaları | Uzaktan eğitim sisteminde Asenkron olarak anlatım, gösteri yöntemi |
7 | Konu ile ilgili makale okuma | Vize sınavına yönelik teorik ve uygulama çalışmaları | Uzaktan eğitim sisteminde Asenkron olarak anlatım, gösteri yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Kuvvet gelişimine yönelik üst ekstremite fitness egzersizlerinin incelenmesi ve uygulamaları | Uzaktan eğitim sisteminde senkron olarak anlatım, gösteri yöntemi |
10 | Konu ile ilgili makale okuma | Kuvvet gelişimine yönelik alt ekstremite fitness egzersizlerinin incelenmesi ve uygulamaları | Uzaktan eğitim sisteminde senkron olarak anlatım, gösteri yöntemi |
11 | Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme | Kuvvet gelişimine yönelik gövde bölgesi fitness egzersizlerinin incelenmesi ve uygulamaları | Uzaktan eğitim sisteminde senkron olarak anlatım, gösteri yöntemi |
12 | Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme | Fitness antrenman programlamaları ve uygulamaları ; Çeşitli senaryolar | Uzaktan eğitim sisteminde senkron olarak anlatım, gösteri yöntemi |
13 | Örnek egzersiz programları inceleme | Fitness antrenman programlamaları ve uygulamaları ; Çeşitli senaryolar | Uzaktan eğitim sisteminde senkron olarak anlatım, gösteri yöntemi |
14 | Örnek egzersiz programları inceleme | Fitness antrenman programlamaları ve uygulamaları ; Çeşitli senaryolar | Uzaktan eğitim sisteminde senkron olarak anlatım, gösteri yöntemi |
15 | Örnek egzersiz programları inceleme ve yarışma izleme | Final sınavına yönelik teorik ve uygulama çalışmaları | Uzaktan eğitim sisteminde senkron olarak anlatım, gösteri yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Gregory, H.G. ve Travis, T.N. (2016). Essentials of Strength Training and Conditioning. Human Kinetics e-book, US. |
Kluver, W.(2018). Related Physical Fitness Assessment. ACSM Publishing, U.S. |
Powers, S.K. ve Dodd, S.L. (2018). Her Yönüyle Fitness Ve Sağlıklı Yaşam - Total Fitness and Wellness. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. |
Alvar, B., Sell, K. ve Deuster, P. (2017). Essentials of Tactical Strength and Conditioning. Human Kinetics e-book, US. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to identify the concepts related with the profession of exercises and sports sciences.
|
5 | |||||
2 |
Student will be able to describe the theories of exercise and sports science.
|
3 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to discuss the suitability of exercise program preparation with the theoretical knowledge gained in the field of exercise and sport sciences and to use such knowledge in practical fields.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to examine the existing scientific studies in the field of exercise and sports using scientific research methods and techniques and to analyze data and results of current applications.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to administer basic levels of direction on improving healthy life, physical fitness, performance and fitness.
|
5 | |||||
2 |
Student will be able to choose the appropriate exercise method according to the characteristics of the group and the environment and to formulate the exercise program by taking these differences into consideration.
|
5 | |||||
3 |
Student will be able to execute the measurement activities in order to determine the motor development, sports performance and fitness characteristics, to use the equipment, technology and software needed for these activities and to analyze the results of the evaluation.
|
4 | |||||
4 |
Student will be able to formulate the exercise plan by considering the evaluation results related with sports performance and condition measurements.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to take initiative with cooperation or independently as an individual and solve any possible problems in the applications related with the field.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to recognize the importance of professional development by following scientific, technological and current developments related with exercise and sport sciences.
|
5 | |||||
2 |
Student will be able to behave in accordance with the need to be open to change and life-long learning.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Student will be able to express his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable manner both written and verbally.
|
4 | |||||
2 |
Student will be able to demonstrate communication and social competency skills in order to cooperate with national and international institutions in his/her field.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
By utilizing the existing historical and theoretical knowledge of the field, student will be able to recognize problems related to performance development, exercise applications for sports and special groups, and to solve these problems based on ethical values.
|
5 | |||||
2 |
By using personality traits with the social skills required by the profession groups in exercise and sports science field; student will be able to arrange specific project, organization and works with sustainable societal and social content specific with the field.
|
5 | |||||
3 |
Student will be able to take precautions against possible injuries that might be confronted during exercise and to formulate exercise program towards performance structuring after sports injuries.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 5 | 70 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 5 | 65 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 3 | 18 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 40 | 0 | 175 |
Genel Toplam | 175 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |