Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
BSY215 | FUTBOL I | 3 | 3 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TANER ATASOY |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Doç.Dr. MEHMET SOYAL-Öğr.Gör. ÖZAY ATMACA |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, futbol branşına özgü temel teknikleri uygulayabilecek beceriyi kazandırmaktır. |
İçerik: | Dersin içeriği; futbol tarihi, oyun kuralları, malzeme bilgisi, futbol öğrenimi ve futbolda temel teknik beceriler konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Futbol branşı ile ilgili temel kavramları açıklar. |
Futbolda kullanılan ekipmanlarını tanır. |
Futbol oyun kurallarını açıklar ve uygular. |
Futbol branşına özgü temel teknikleri uygular. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Tanışma, dersin işleyişi hakkında bilgilendirme, Futbol branşına özgü temel kavramlar | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
2 | TFF resmi web sitesi inceleme ve literatür tarama | Dünya ve Türk Futbol tarihi Ve Futbol oyun kuralları | Anlatım ve soru-cevap yöntemi |
3 | Görsel ve yazılı literatür tarama | Futbol ekipmanlarının tanıtılması (antrenman çanağı, yer merdiveni, atlama engeli, sağlık topu, futbol topu, huni vb.) Uygulama: Futbolda çeşitli ısınma ve streching uygulama çalışmaları | Anlatım, soru-cevap yöntemi ve uygulamalı grup çalışması |
4 | Video izleme | Pas Becerileri; Kısa ve Uzun Pas Becerileri uygulama çalışmaları | Anlatım Gösteri Yöntemi, Eşli Çalışmalar ve Grup çalışması |
5 | Video izleme | Topa yatkınlık çalışmaları; Top sürme uygulama çalışmaları | Anlatım Gösteri Yöntemi, Eşli Çalışmalar ve Grup çalışması |
6 | Video izleme | Top Kontrol Becerileri; Top kontrol çeşitlerini uygulama çalışmaları | Anlatım Gösteri Yöntemi, Eşli Çalışmalar ve Grup çalışması |
7 | Video izleme | Vuruş Teknikleri; Üst vuruş tekniği ve uygulama çalışmaları | Anlatım Gösteri Yöntemi, Eşli Çalışmalar ve Grup çalışması |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Video izleme | Vuruş Teknikleri; İç üst vuruş uygulama çalışmaları | Anlatım Gösteri Yöntemi, Eşli Çalışmalar ve Grup çalışması |
10 | Video izleme | Vuruş Teknikleri; Ayak içi vuruş uygulama çalışmaları | Anlatım Gösteri Yöntemi, Eşli Çalışmalar ve Bireysel çalışmalar |
11 | Video izleme | Vuruş Teknikleri; Ayak içi vuruş uygulama çalışmaları | Anlatım Gösteri Yöntemi, Eşli Çalışmalar ve Bireysel çalışmalar |
12 | Video izleme | Vuruş Teknikleri; kafa vuruşu teknikleri uygulama çalışmaları | Anlatım Gösteri Yöntemi, Eşli Çalışmalar ve Bireysel çalışmalar |
13 | Maç izleme ve yorumlama | Oyunda adam eksiltme becerisi; Çalım teknikleri uygulama çalışmaları | Anlatım Gösteri Yöntemi, Eşli Çalışmalar ve Bireysel çalışmalar |
14 | Maç izleme ve yorumlama | Savunma becerisi; topa müdahale teknikleri uygulama çalışmaları | Anlatım Gösteri Yöntemi, Eşli Çalışmalar ve Bireysel çalışmalar |
15 | Video izleme | Kaleci Becerileri; Kaleci tekniği, top tutma, topu oyuna sokma uygulama çalışmaları | Anlatım Gösteri Yöntemi, Eşli Çalışmalar ve Bireysel çalışmalar |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Günay, M. ve Yüce, A. İ. (2001). Futbol Antrenmanının Bilimsel Temelleri. Gazi Kitabevi, Ankara. |
Başyazıcıoğlu, M. (1997). Futbolda Teknik Alıştırmalar ve Alan Uygulamaları. Bağırgan Yayımevi, Ankara. |
Bompa, T. O. (2008). Antrenman Kuramı ve Yöntem. Bağırgan Yayınları, Ankara. |
Weineck, J. (2004). Futbolda Kondisyon Antrenmanı. Spor Yayın Evi, USA. |
Aksoy, F. (2012). Kuvvet, Sürat, Dayanıklılık ve Koordinasyon Drilleri, Has Matbaacılık, Samsun. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Engellilerde egzersiz ve spor bilimleri mesleği ile ilgili kavramları tanımlar
|
||||||
2 |
Engellilere yönelik egzersiz ve spor biliminin kuramlarını açıklar
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri alanına ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi ile engelli bireylere yönelik egzersiz programı hazırlığının uygunluğunu tartışır ve bu bilgileri uygulama ortamlarında kullanır
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak egzersiz ve spor bilimleri alanındaki engelli bireylere ilişkin mevcut bilimsel çalışmaları inceler ve güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları analiz eder
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Engelli bireylere yönelik sağlıklı yaşam, fiziksel uygunluk, performans ve kondisyon özelliklerini geliştirmeye yönelik konularda temel düzeyde yönlendirme yapar.
|
||||||
2 |
Farklı engel türleri ve gruplarına yönelik egzersiz yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak egzersiz programı düzenler.
|
||||||
3 |
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla engelli bireylere yönelik uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder
|
||||||
4 |
Farklı engel gruplarına yönelik egzersiz planı hazırlar
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanla ilgili uygulamalarda olası sorunlara yönelik gerek iş birliğine dayalı gerekse bireysel olarak bağımsız bir şekilde inisiyatif alır ve çözüm geliştirir
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Egzersiz ve spor bilimleri uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder
|
||||||
2 |
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder
|
||||||
2 |
Alanıyla ilgili uygulamalarda ulusal veya uluslararası kurumlarla iş birliği yapabilecek düzeyde iletişim ve sosyal yetkinlik becerileri gösterir
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; engelli bireylere yönelik egzersiz uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler
|
||||||
2 |
Mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 4 | 56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 3 | 39 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 2 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 125 |
Genel Toplam | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |