Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ANY453 | ATLETİZM | 7 | 4 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET SOYAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; öğrencilere, Atletizm branşına özgü teknik becerileri ve taktiksel uygulamaları geliştirmeyi hedefleyen antrenman programı hazırlama bilgi ve becerisi kazandırmak |
İçerik: | Dersin içeriği; Atletizm sporu temel eğitim devresine yönelik çalışma, Atletizm antrenörü görevleri, branşa özgü tekniklerde uygulama hataları ve düzeltme yöntemleri, İleri seviye oyun stratejileri, Branşa özgü teknik geliştirici özel antrenman programı hazırlama yöntemleri, Branşa özgü taktik geliştirici özel antrenman programı hazırlama yöntemleri, Örnek antrenman programlarının incelenmesi, Branşa özgü oyun stratejilerinin analizi konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Atletizm branşına özgü teknik hataları düzeltmeye ilişkin yöntemleri açıklar |
Atletizm branşında yapılan teknik hataları düzeltmeye yönelik yöntemleri uygular |
Atletizm branşına yönelik ileri düzey teknik becerileri ve taktiksel uygulamalara yönelik stratejileri uygular |
ranşa özgü teknik ve taktik geliştirici örnek antrenman programı içeriğini inceler (examine) ve içeriğin uygunluğunu değerlendirir |
Atletizm branşına özgü teknik becerileri ve taktiksel uygulamaları geliştirmeyi hedefleyen antrenman programı hazırlar |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Atletizm sporunun ve temel eğitim devresi çalışmalarının özellikleri | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
2 | Görsel ve yazılı kaynak tarama | Temel eğitim devresi döneminde Atletizm antrenörünün görevleri | Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma ve video izleme | Sürat, orta mesafe ve uzun mesafe koşuları uygulama hataları ve düzeltme yöntemleri, uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi uygulamalı eşli çalışmalar |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma ve video izleme | Bayrak ve engel koşuları uygulama hataları ve düzeltme yöntemleri, uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi uygulamalı eşli çalışmalar |
5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma ve video izleme | Maraton ve yürüyüş uygulama hataları ve düzeltme yöntemleri, uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi uygulamalı eşli çalışmalar |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma ve video izleme | Atmalarda (çekiç, cirit, gülle, disk) uygulama hataları ve düzeltme yöntemleri, uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi uygulamalı eşli çalışmalar |
7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma ve video izleme | Atlamalar (Uzun atlama, Üç adım atlama, Sırıkla atlama, yüksek atlama) uygulama hataları ve düzeltme yöntemleri, uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi uygulamalı eşli çalışmalar |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | video izleme | İleri seviye yarış stratejileri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi uygulamalı grup çalışması |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma ve örnek program inceleme | Branşa özgü teknik geliştirici özel antrenman programı hazırlama yöntemleri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi uygulamalı grup çalışması |
11 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma ve örnek program inceleme | Branşa özgü taktik geliştirici özel antrenman programı hazırlama yöntemleri ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi uygulamalı grup çalışması |
12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma ve örnek program inceleme | Branşa özgü teknik geliştirici özel antrenman programı inceleme ve yorumlama, uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi uygulamalı grup çalışması |
13 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma ve örnek program inceleme | Branşa özgü taktik geliştirici özel antrenman programı inceleme ve yorumlama, uygulamam çalışmaları | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi uygulamalı grup çalışması |
14 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma ve örnek program inceleme | Örnek antrenman programlarının incelenmesi ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi uygulamalı grup çalışması |
15 | Müsabaka izleme | Branşa özgü oyun stratejilerinin analizi ve uygulama çalışmaları | Anlatım, soru cevap ve gösterip yaptırma yöntemi uygulamalı grup çalışması |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Arnett, B. (2013). Rub Of The Green Revisited. Trafford Publishing, USA. |
Orkunoğlu, O. (2000). Antrenör Ve Antrenman. Neyir Yayıncılık, Ankara. |
Demirci, A. (2007). Atletizm öğretimi: koşular. Ankara: Nobel. |
Demir, M. (2008). Atletizm -Koşular, Atlamalar, Atmalar. Nobel Akademik, İstanbul. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar.
|
2 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Antrenörlük mesleğine ilişkin; performans ölçümü, antrenman planı hazırlama, yetenek seçimi ve teknik-taktik öğretimi gibi konularda edindiği bilgi birikimi ile antrenman organizasyonu ve işleyişini tartışır.
|
4 | |||||
2 |
Beden eğitimi ve spor bilimlerinin kavramları ile antrenman biliminin kuramlarını ilişkilendirir.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaş, cinsiyet ve özel gereksinimli bireyler gibi farklı özelliklerdeki gruplara yönelik sportif faaliyetlere ilişkin ihtiyaçları belirler.
|
3 | |||||
2 |
Antrenman bilimi alanındaki güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder.
|
3 | |||||
2 |
Spor bilimleri ve antrenörlük mesleği uygulamalarına ilişkin sorunları, sahip olduğu literatür bilgisine dayanarak, eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısıyla çözümler.
|
4 | |||||
3 |
Grubun ve ortamın özelliklerine göre farklı antrenman yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak antrenman programı hazırlar.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında proje, etkinlik, sosyal ve sportif faaliyetleri yönetir ve süreç içinde karşılaşılabilecek olası sorunları çözümler.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Antrenörlük uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
|
4 | |||||
2 |
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
|
4 | |||||
3 |
Antrenörlük mesleğinin gerekliliği olan öğretme becerilerini farklı öğretim yöntemlerine göre geliştirir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
4 | |||||
2 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; antrenörlük uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor bilimleri alanında ve toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri ve kanuni düzenlemeleri açıklar, ihtiyaç durumunda mevzuatta yer alan ilgili maddeleri uygular.
|
3 | |||||
2 |
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; yetenek seçimi, performans gelişimi, herkes için spor ve özel gruplara yönelik fiziksel aktivite uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler.
|
4 | |||||
3 |
Antrenörlük mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli özgün proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler.
|
4 | |||||
4 |
Uzmanlık alanı olarak belirlediği ilgili performans sporunda ve seçili spor branşlarında teknik ve taktik yönlendirme yapar ve branşa özgü antrenman programı hazırlar.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 0 | 0 | 0 |
Genel Toplam | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 0 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 0,0 |