Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
END114 | GENEL EKONOMİ | 7 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET SOYAL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, iktisadi kavram ve temel iktisadi mekanizmaların algılanmasıdır. |
İçerik: | İşletmenin faaliyette bulunduğu ekonomik yapıyı ve bu yapının işleyişini kavrayabilme. Ekonominin tanımı, fiyat, fayda, arz ve talep konularının işlenmesi, denge noktalarının tespit edilmesi, arz ve talep eğrilerinin açıklanmasını kapsar. Tüketim ve Üretim Teorilerinin yanı sıra firmaların iktisadi davranışlarını analiz edebilme ve Günlük kullanılan ekonomi terimlerine aşina hale getirilir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Temel iktisadi kavramları ve aralarındaki ilişkileri bilme |
Tüketici ve üretici davranışlarında etkili faktörleri tanımlama |
Faktör piyasalarını ve nasıl çalıştığını tanımlama |
Güncel konuları anlama ve yorumlama |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Osman Z. ORHAN ve Seyfettin ERDOĞAN, İktisada Giriş, (İstanbul: Palme Yayıncılık, 2010), 03-29 | Temel Ekonomik Kavramlar ve İktisat Biliminin Temel İlkeleri | Ders |
2 | Osman Z. ORHAN ve Seyfettin ERDOĞAN, İktisada Giriş, (İstanbul: Palme Yayıncılık, 2010), 30-59 | Temel Ekonomik Sorunların Çözümünde İktisadi Sistemler | Ders |
3 | Osman Z. ORHAN ve Seyfettin ERDOĞAN, İktisada Giriş, (İstanbul: Palme Yayıncılık, 2010), 60-68 | Talep | Ders |
4 | Osman Z. ORHAN ve Seyfettin ERDOĞAN, İktisada Giriş, (İstanbul: Palme Yayıncılık, 2010), 68-73 | Arz | Ders |
5 | Osman Z. ORHAN ve Seyfettin ERDOĞAN, İktisada Giriş, (İstanbul: Palme Yayıncılık, 2010), 73-79 | Piyasa Dengesi ve Piyasa Dengesindeki Değişiklikler | Ders |
6 | Osman Z. ORHAN ve Seyfettin ERDOĞAN, İktisada Giriş, (İstanbul: Palme Yayıncılık, 2010), 79-93 | Arz ve Talep Esneklikleri | Ders |
7 | Osman Z. ORHAN ve Seyfettin ERDOĞAN, İktisada Giriş, (İstanbul: Palme Yayıncılık, 2010), 93-109 | Talep ve Arz Esnekliklerindeki Değişiklikler | Ders |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Osman Z. ORHAN ve Seyfettin ERDOĞAN, İktisada Giriş, (İstanbul: Palme Yayıncılık, 2010), 109-126 | Hükümetlerin Fiyat Kontrolleri ve Arz-Talep Dengesi | Ders |
10 | Osman Z. ORHAN ve Seyfettin ERDOĞAN, İktisada Giriş, (İstanbul: Palme Yayıncılık, 2010), 126-152 | Tüketici Davranışları Teorileri | Ders |
11 | Osman Z. ORHAN ve Seyfettin ERDOĞAN, İktisada Giriş, (İstanbul: Palme Yayıncılık, 2010), 152-168 | Üretim Teorisi | Ders |
12 | Osman Z. ORHAN ve Seyfettin ERDOĞAN, İktisada Giriş, (İstanbul: Palme Yayıncılık, 2010), 168-185 | Üretim Maliyetleri | Ders |
13 | Osman Z. ORHAN ve Seyfettin ERDOĞAN, İktisada Giriş, (İstanbul: Palme Yayıncılık, 2010), 185-227 | Mal Piyasası: Tam Rekabet, Monopol, Monopolcü Rekabet ve Oligopol Piyasaları | Ders |
14 | Osman Z. ORHAN ve Seyfettin ERDOĞAN, İktisada Giriş, (İstanbul: Palme Yayıncılık, 2010), 185-227 | Mal Piyasası: Tam Rekabet, Monopol, Monopolcü Rekabet ve Oligopol Piyasaları | Ders |
15 | Osman Z. ORHAN ve Seyfettin ERDOĞAN, İktisada Giriş, (İstanbul: Palme Yayıncılık, 2010), 227-242 | Faktör Piyasaları ve Gelir Dağılımı | Ders |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Osman Z. ORHAN ve Seyfettin ERDOĞAN, İktisada Giriş,İstanbul: Palme Yayıncılık, 2010. |
Zeynel DİNLER, İktisada Giriş, Bursa: Ekin Yayınları, 2011. |
Erdan ÜNSAL, İktisada Giriş, Ankara: İmaj Yayıncılık, 2010. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Antrenörlük mesleğine ilişkin; performans ölçümü, antrenman planı hazırlama, yetenek seçimi ve teknik-taktik öğretimi gibi konularda edindiği bilgi birikimi ile antrenman organizasyonu ve işleyişini tartışır.
|
||||||
2 |
Beden eğitimi ve spor bilimlerinin kavramları ile antrenman biliminin kuramlarını ilişkilendirir.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yaş, cinsiyet ve özel gereksinimli bireyler gibi farklı özelliklerdeki gruplara yönelik sportif faaliyetlere ilişkin ihtiyaçları belirler.
|
||||||
2 |
Antrenman bilimi alanındaki güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder.
|
||||||
2 |
Spor bilimleri ve antrenörlük mesleği uygulamalarına ilişkin sorunları, sahip olduğu literatür bilgisine dayanarak, eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısıyla çözümler.
|
||||||
3 |
Grubun ve ortamın özelliklerine göre farklı antrenman yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak antrenman programı hazırlar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında proje, etkinlik, sosyal ve sportif faaliyetleri yönetir ve süreç içinde karşılaşılabilecek olası sorunları çözümler.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Antrenörlük uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
|
||||||
2 |
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
|
||||||
3 |
Antrenörlük mesleğinin gerekliliği olan öğretme becerilerini farklı öğretim yöntemlerine göre geliştirir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
|
||||||
2 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; antrenörlük uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Spor bilimleri alanında ve toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri ve kanuni düzenlemeleri açıklar, ihtiyaç durumunda mevzuatta yer alan ilgili maddeleri uygular.
|
||||||
2 |
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; yetenek seçimi, performans gelişimi, herkes için spor ve özel gruplara yönelik fiziksel aktivite uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler.
|
||||||
3 |
Antrenörlük mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli özgün proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler.
|
||||||
4 |
Uzmanlık alanı olarak belirlediği ilgili performans sporunda ve seçili spor branşlarında teknik ve taktik yönlendirme yapar ve branşa özgü antrenman programı hazırlar.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 10 | 1 | 10 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 56 | 0 | 130 |
Genel Toplam | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |