TR EN

TENİS DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ANY426 TENİS 8 4 2 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Turkish
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MEHMET SOYAL
Dersin Veren Hoca/Hocalar

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, branşa özgü teknik-taktik uygulamalarla ilgili çalışmaları yürütme, antrenör ve sporcu iletişimi ile ilgili sorunları çözümleme, antrenman programı hazırlama ve antrenmanı tüm yönleriyle organize etmeye yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; Antrenörlük ilkeleri ve uygulamaları ile ilgili örnek olay analizi, antrenman organizasyonu hazırlığı, antrenman planı hazırlama, Kurum yönetimi-antrenör-veli ve sporcu toplantıları, Müsabaka organizasyonu uygulamaları ve Branşa özgü teknik-taktik uygulamalarla ilgili konuları kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Antrenman organizasyonu ile ilgili işleyişi tüm yönleriyle açıklar ve uygular.
Müsabaka organizasyonu ile ilgili işleyişi tüm yönleriyle açıklar ve uygular.
Branşa özgü teknik-taktik uygulamalarla ilgili çalışmaları yürütür.
Antrenör ve sporcu iletişimi ile ilgili sorunları inceler ve çözüm önerileri sunar.
Antrenman programı hazırlar ve antrenmanı tüm yönleriyle organize eder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin genel işleyişi hakkında açıklamalar / Antrenörlük ilkeleri ve uygulamaları ile ilgili örnek olay incelemesi Anlatım, soru-cevap, tartışma ve örnek olay analizi
2 Örnek uygulamaları inceleme ve ön hazırlık çalışmaları Antrenman organizasyonu ile ilgili uygulamaları (ön hazırlık-antrenman sırası ve antrenman sonrası) planlama ve yürütme alıştırmaları Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi
3 Branşa özgü malzemeler ve tesisler ile ilgili örnekleri inceleme Tesis kullanımının planlaması ve malzeme temini çalışmalarını yürütme uygulamaları Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi
4 Toplantı organizasyonu ile ilgili ön hazırlık çalışmaları Kurum yönetimi-veli ve sporcular ile yapılan toplantı organizasyonlarını yürütme alıştırmaları Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi
5 Örnek antrenman programı içeriği inceleme Günlük antrenman planı içeriği hazırlama ve uygulama alıştırmaları Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi
6 Örnek antrenman programı içeriği inceleme Aylık ve yıllık antrenman programı hazırlama uygulamaları Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi
7 Örnek uygulamaları inceleme ve ön hazırlık çalışmaları Müsabaka organizasyonu ile ilgili uygulamaları (ön hazırlık-müsabaka sırası ve müsabaka sonrası) planlama ve yürütme alıştırmaları Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Staj dosyası raporunun hazırlanması Alan uygulaması yapılan kurumdaki antrenör ve staj danışmanı eşliğinde gözlem raporlarının değerlendirilmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi
10 Uygulamalara yönelik video ya da örnek antrenman izleme ve kaynak okuma Branşa özgü teknik-taktik çalışmaları uygulama alıştırmaları Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi
11 Uygulamalara yönelik video ya da örnek antrenman izleme ve kaynak okuma Branşa özgü teknik-taktik çalışmaları uygulama alıştırmaları Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi
12 Uygulamalara yönelik video ya da örnek antrenman izleme ve kaynak okuma Branşa özgü teknik-taktik çalışmaları uygulama alıştırmaları Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi
13 Uygulamalara yönelik video ya da örnek antrenman izleme ve kaynak okuma Branşa özgü teknik-taktik çalışmaları uygulama alıştırmaları Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi
14 Uygulamalara yönelik video ya da örnek antrenman izleme ve kaynak okuma Branşa özgü teknik-taktik çalışmaları uygulama alıştırmaları Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi
15 Staj dosyası raporunun hazırlanması Staj raporu ve dosyalarının kontrolü ve teslimi Anlatım, soru-cevap, tartışma ve uygulama yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Gülmez, İ. (2012). Teniste Vuruş Teknikleri Analizi ve Talimat Verme İlkeleri. Nobel Bilimsel Eserler, Ankara.
Soysal, Y. (2018). Tenis Antrenmanları İçin Drill Çalışma Kitabı. Nobel Yayıncılık, İstanbul.
Hoskins-Burnay, T. ve Carrington L. (2014). The Tennis Drill Book. Human Kinetic,USA.
Blaskower, P. (2007). The Art of Doubles: Winning Tennis Strategies and Drills. Betterway Books, USA.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Beden eğitimi ve Spor Bilimleri ile ilgili kavramları tanımlar.
1
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Antrenörlük mesleğine ilişkin; performans ölçümü, antrenman planı hazırlama, yetenek seçimi ve teknik-taktik öğretimi gibi konularda edindiği bilgi birikimi ile antrenman organizasyonu ve işleyişini tartışır.
5
2
Beden eğitimi ve spor bilimlerinin kavramları ile antrenman biliminin kuramlarını ilişkilendirir.
1
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaş, cinsiyet ve özel gereksinimli bireyler gibi farklı özelliklerdeki gruplara yönelik sportif faaliyetlere ilişkin ihtiyaçları belirler.
5
2
Antrenman bilimi alanındaki güncel uygulamalara yönelik verileri ve sonuçları bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
2
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Motor gelişim, sportif performans ve kondisyon özelliklerini belirlemek amacıyla uygulanan ölçüm faaliyetlerini yürütür, bu faaliyetlerde ihtiyaç duyulan ekipman, teknoloji ve yazılımları kullanır ve değerlendirme sonuçlarını analiz eder.
3
2
Spor bilimleri ve antrenörlük mesleği uygulamalarına ilişkin sorunları, sahip olduğu literatür bilgisine dayanarak, eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısıyla çözümler.
5
3
Grubun ve ortamın özelliklerine göre farklı antrenman yöntemlerinden uygun olanını seçer ve bu farklılıkları dikkate alarak antrenman programı hazırlar.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında proje, etkinlik, sosyal ve sportif faaliyetleri yönetir ve süreç içinde karşılaşılabilecek olası sorunları çözümler.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Antrenörlük uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
4
2
Değişime açık olma ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik davranış gösterir.
5
3
Antrenörlük mesleğinin gerekliliği olan öğretme becerilerini farklı öğretim yöntemlerine göre geliştirir.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
5
2
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; antrenörlük uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Spor bilimleri alanında ve toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri ve kanuni düzenlemeleri açıklar, ihtiyaç durumunda mevzuatta yer alan ilgili maddeleri uygular.
2
2
Alanın mevcut tarihsel ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; yetenek seçimi, performans gelişimi, herkes için spor ve özel gruplara yönelik fiziksel aktivite uygulamaları ile ilgili sorunları fark eder ve bu sorunları etik değerlere dayalı olarak çözümler.
4
3
Antrenörlük mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli özgün proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler.
5
4
Uzmanlık alanı olarak belirlediği ilgili performans sporunda ve seçili spor branşlarında teknik ve taktik yönlendirme yapar ve branşa özgü antrenman programı hazırlar.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 4 32
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 7 3 21
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 150
Genel Toplam 150
Toplam İş Yükü / 25.5 5,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0