TR EN

SPORDA TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SYY403 SPORDA TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ 7 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. KUBİLAY ÇİMEN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. TEKMİL SEZEN SOYAL
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, spor örgütlerindeki sürekli gelişme ve iyileşme anlayışı ile toplam kalite yönetim sistemini değerlendirme ve süreci organize etme becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği, toplam kalite yönetimi tarihsel gelişimi, temel kavramlar, toplam kalite yönetimi amaç ve ilkeleri, toplam kalite yönetim unsurları, süreç yönetimi, kalite çemberi, problem çözme teknikleri, spor hizmetlerinde kalite ve spor örgütlerinde toplam kalite yönetim modelleri konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Toplam kalite yönetimi ile ilgili tanım ve kavramları açıklar.
Kalite süreçleri arasındaki ilişkileri yorumlar (interpret) ve ayırt eder
Toplam kalite yönetimi ilkelerini açıklar ve spor örgütlerine uygular.
Spor örgütlerindeki sürekli gelişme ve iyileşme anlayışı ile toplam kalite yönetim sistemini değerlendirir (evalution) ve süreci organize eder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin amacı ve içeriği hakkında bilgilendirme. Toplam kalite yönetimi tarihsel gelişim süreci Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
2 Kitap okuma Toplam Kalite Yönetimi Tarihsel Gelişim Süreci. Toplam Kalite Yönetimi ile ilgili temel kavram ve tanımlar. Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
3 Kitap okuma Toplam Kalite Yönetim Sistemi Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
4 Öğrenci ödev hazırlama Toplam Kalite Yönetimi Amaç ve İlkleri Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
5 Kitap okuma Kalite ve Kalite Maliyet Türleri. Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
6 Öğrenci ödev hazırlama Toplam Kalite Yönetim Unsurları Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
7 Öğrenci ödev hazırlama Toplam Kalite Yönetim Unsurları Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Kitap okuma Genel Tekrar Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
10 Kitap okuma Süreç Yönetimi Yaklaşımı Anlatım Soru Cevap Tartışma Yöntemi
11 Kitap okuma Kalite Çemberi, Problem Çözme Teknikleri Anlatım Soru Cevap Tartışma Uygulama Yöntemi
12 Öğrenci ödev hazırlama Spor Hizmet İşletmeleri ve Toplam Kalite Uygulamaları Anlatım Soru Cevap Tartışma Gözlem İnceleme Yöntemi
13 Öğrenci ödev hazırlama Spor örgütü örnek model Spor Örgütlerinde Örnek Toplam Kalite Yönetim Modelleri Anlatım Soru Cevap Tartışma Grup Çalışması Yöntemi
14 Öğrenci ödev hazırlama Örnek spor kulüpleri Spor Örgütlerinde Örnek Toplam Kalite Yönetim Modelleri Anlatım Soru Cevap Tartışma Grup Çalışması Yöntemi
15 Kitap okuma Genel Tekrar Anlatım,soru-cevap,tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Biçer T. (2008). Sporda Toplam Kalite Yönetimi ve Futbol Uygulamaları. Beyaz Yayınları, Ankara.
Çimen Z, Gürbüz B. (2007). Spor Hizmetlerinde Toplam Kalite Yönetimi. Alp Yayın Evi, Ankara.
Efil İ. (2010). Toplam Kalite Yönetimi. Dora Yayınevi, Ankara.
Küçük, O. (2016). Toplam Kalite Yönetimi - Sınırsız İyileşme EFQM Mükemmellik Modeli. Seçkin Yayıncılık, Ankara.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to identify the concepts related to Physical Education and Sports Sciences.
4
2
Student will be able to describe the theories of sports management science.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to interpret the legislation on sport organizations.
5
2
Student will be able to discuss the functioning of sport organizations with the knowledge gained within the framework of basic components that constitute the management function and use this knowledge in application.
5
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to examine the activities of sport organizations in public, private and civil society organizations and identify the human resources, marketing and financial needs related with these activities.
3
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to use the education, management and information technologies related with the solution of possible problems in the financial, marketing and governance decision making processes of sport organization.
5
2
Student will be able to analyze the environmental factors affecting the management processes of sport organizations.
2
3
Student will be able to analyze the assessment results of current applications related with personnel and process management in sports organizations by using the scientific research methods and techniques.
4
4
Student will be able to analyze the dimensions of management process and structure of public organizations that organize and execute the national and international sport organizations.
4
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to administer projects, activities, social and sports activities in collaborative group studies and to solve possible problems that might be encountered within the process.
4
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be interested in developing management skills within the context of different managerial competencies.
4
2
Student will be able to examine the existing knowledge and skills with a critical point of view under the impact of scientific, technological and current developments.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to express his/her knowledge and thoughts about the field in a fluent and understandable manner both written and verbally.
5
2
Student will be able to use his/her knowledge and competence in sports management practices more effectively with his/her social life and communication skills in sports activities, organizations and studies carried out at national and international levels.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Student will be able to describe accepted ethical values and legal regulations in the field of sport sciences and in social life, and to apply the relevant articles in the legislation in case of need.
4
2
Student will be able to solve any possible problems that may appear in the management processes of sport organizations within ethical values.
4
3
By using personality traits with the social skills required by the sports management profession; student will be able to arrange specific project, organization and works with sustainable societal and social content specific with the field.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0